Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #108 kdy: 17.12.2018, 01:18 » |
|
To by ovšem bylo (např. na německých dálnicích) funkční omezení, které se zákazníku ochotnému dát za auto 1-2 miliony špatně vysvětluje.
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #109 kdy: 17.12.2018, 11:37 » |
|
To je rozumný důvod, nicméně pokud vozidlo jede na plný výkon jen krátkodobě při zrychlování, pak by spalovací motor+generátor nemusel být dimenzován na plný výkon, ten zbytek by krátkodobě pokryla baterka.
To je opět zcestné, neboť k precizní akceleraci stačí dobrý výkon na tunu. Např mějme 1,5t vážící auto s 200HP. Dostaneme se na cca 130HP/t. Pak tam přidáme 200 kilo (ono to bude víc, ale uvažujeme jen nějakou berličku) baterek a generátoru, který krátkodobě přidá třeba 40HP. Auto váží 1,7t a získali jsme poměr 140HP/t na pár předjížděcích manévrů při nabitých aku, za cenu ztráty výkonu na tunu při vybitých. Po vybití se poměr zhorší na 110 HP/t a např. při dálniční jízdě ustáleným tempem se bude těžko dobíjet decelerací. Ve městě opět žádná výhra, protože při pojíždění mezi semafory se bude těžko dobíjet, ovšem k vybití dojde poměrně rychle, právě častými rozjezdy. Pak to bude o koncepci soustrojí, zda bude motorgenerátor dobíjet jen při deceleraci, nebo v zájmu životnosti aku dojde k naštochání počítačem zvýšenými volnoběžnými otáčkami, což opět zvedne spotřebu a kruh se uzavře. Zákon o zachování energie je neoblomný, do rovnice s hybridem navíc vstupují solidní ztráty při přeměně a tahání zbytečné zátěže spalovacím motorem navíc. Jak už jsem psal, všechno tohle se děje jen kvůli NEDC, která tu váhu navíc nezohledňuje, zato vypíchne stání se zhasnutým motorem, nebo rozjezdem na aku. Možná se to trochu pohne se zavedením WLTP, ale nebude to zemětřesení...
|
|
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #111 kdy: 17.12.2018, 13:04 » |
|
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
Offline
|
|
« Odpověď #112 kdy: 17.12.2018, 13:33 » |
|
Za 3 minuty lze u průměrného stojanu natankovat ca 200l PHM, což oproti dobití na 100km je opravdu jen SKORO stejně rychlé Zajímalo by mně tech 400kW. 400kVA to je trafo pro menší vesnici a celý jeho výkon půjde pro nabíjení jednoho auta. Když se bude takhle nabíjet 10 aut, je to město s nějakými 3000 obyvateli. Když z těch 3000 obyvatel bude mít 20 elektromobil a nějaký zelený pomatenec pod vlivem dotací nechá vybudovat ve městě dobíjecí stanice, ukáže se nedostatečnost sítí, které jsou koncipovány na trvalý odběr ve střední hodnotě a obvyklé plynulé výkyvy. Na pár minut připojený auto je skokový stav, na který bude muset být zvýšena dimenze sítě a rezervace příkonu. Tak nějak jsem si jistý, že to nebudou platit zelení pomatenci, automobilky, ani distributoři. V konečném zůčtování se zvýší cena siloviny pro všechny, kvůli uměle vytvořenému zvýšení spotřeby a tedy poptávce a aby bylo na granty pro ještě výkonnější nabíječky, sáhne se i na zdanění paliv z dinosaurů. Ta zelená mašinerie už je moc rozjetá, na to, aby šlo uhnout, nebo zastavit a protože jedněm to dost vynáší a druzí se bojí do toho vrtat, aby nepřišli o snadné živobytí (úředníci), bude se to držet při životě za každou cenu, protože je to plán pětiletky a ten musí být splněn na 110%...
|
|
|
|
Jan Alin
Offline
|
|
« Odpověď #113 kdy: 17.12.2018, 15:47 » |
|
Jen odbočím, jak by vypadala minulý týden D1, kdyby při tom "průseru" tam byla řekněme 1/4 elektromobilů? Neskončilo by to pouhým buzením řidičů kamionů, ale to těm zeleným hlavám dojde, až se to stane A to nebyl ještě žádný velký průser, co až bude pěkných deset patnáct pod nulou, to bude teprv záběr pro elektromobil. To tam někdo prostě zmrzne až bude stát šest hodin na místě. Paradoxně takový malý benzinový generátor by tohle celkem řešil, část na udržení baterií, část jako bufík na topení, ani by to nemuselo být tak velké a těžké.
|
|
|
|
|
|
Radek Červený
Žij a nechej žít
Offline
|
|
« Odpověď #116 kdy: 17.12.2018, 15:57 » |
|
Nechal bych jich pár instalovat hezky na hory do vesnic aby se ukázalo, jak máme dimenzovanou síť. No, takový průměrný ski areál se zasněžováním a sedačkou má něco kolem 0,75 - 1 MW příkon. Takže kapacita sítě se najde. Jen ten ski areál je zpravidla spádový a obslouží třeba tisícovku lidí. Pokud z té tisícovky lidí dojede jen padesát elektrobazmeke m a bude chtít nabíjet, to už cítím jako průser.
|
|
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #119 kdy: 18.12.2018, 09:35 » |
|
A co si jít spolykat trochu škodlivin na mořskou výletní loď. https://www.euro.cz/byznys/i-lodni-doprava-zelena-klasicka-lod-ma-totiz-emise-jako-5-milionu-aut-1335158Tady si hrajeme s každým gramem škodlivin na autech (taky je to potřeba) a jinde nám uniká to podstatné. Jak by se zlepšilo ovzduší, kdyby se začala snižovat úroveň emisí na 20ti takových kolosech? a nebylo by mnohem snadnější řešit jednoho takového velkého strůjce bordelu, než 1,5milionů "drobných"?
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
|
|
Jan Alin
Offline
|
|
« Odpověď #122 kdy: 18.12.2018, 10:55 » |
|
U nás na vsi dobíjení vyřešeno. Zdraví Pat a Mat. Bacha na to, aby tenhle vtip nechtěl někdo doopravdy vyzkoušet, mohl by se lehko dostat do večerních zpráv v rubrice černá kronika.
|
|
|
|
František Šohajda
Offline
RT E2-A
|
|
« Odpověď #123 kdy: 19.12.2018, 11:57 » |
|
Za 3 minuty lze u průměrného stojanu natankovat ca 200l PHM, což oproti dobití na 100km je opravdu jen SKORO stejně rychlé Smích To asi stejné jako u PHM.... BMW a Porsche mají už nabíječku pro elekotromobily, které za 3 minuty nabije elektromobil na 100 km jízdy! Asi se vývoj se zaměřuje na rychlonabíjení .....ale co řeknou baterie?
|
RT -EZ - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
|
|
|
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
Offline
telefon +420 604791991
|
|
« Odpověď #124 kdy: 19.12.2018, 14:23 » |
|
To asi stejné jako u PHM.... BMW a Porsche mají už nabíječku pro elekotromobily, které za 3 minuty nabije elektromobil na 100 km jízdy! Asi se vývoj se zaměřuje na rychlonabíjení .....ale co řeknou baterie? Nejen baterie, ale co řekne rozvodná síť distributora?
|
elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
|
|
|
Juraj Rojko
Offline
|
|
« Odpověď #125 kdy: 19.12.2018, 15:08 » |
|
Nejen baterie, ale co řekne rozvodná síť distributora?
Zkuste si provést několik základních výpočtů a úvah. Až to uděláte, tak zjistíte, že to mnohem reálnější než si myslíte. Netvrdím, že je to reálné teď hned a všude bez jakýchkoli investic a technických opatření, ale jsem přesvědčený, že vše se dá zvládnout v průběhu těch několika desítek let než dojde k plné elektrifikaci. (Pokud k ní dojde.) Výhoda je, že současné sítě zvládnou elektrifikaci v relativně velkém rozsahu (odhaduji menší desítky procent), což je dostatečné na to, aby začalo být finančně zajímavé budovat infrastrukturu přímo pro elektromobily. Toto je zásadní výhoda, kterou žádný z alternativních pohonů (vodík) nemá.
|
|
|
|