...nechte provést měření odborníky kteří opravdu vědí co analyzují. Ideálně nechat záznam alespoň týden a ideálně aby došlo i k tomu mikrovýpadku.
.....
Tak, tak, analyzátor je vždy nejlepší si půjčit i s jeho "opečovávatelem"
Ve své praxi jsem se setkal i s řešením, kdy se vyměnila kompenzace klasická stykačová za elektronickou, kde dokáže tato kompenzace reagovat v opravdu krátkém čase a díky tomu se podařilo mikrovýpadky eliminovat.
No, jo, ona si umí ze žijící fáze přes kapacitu "půjčit" proudovou špičku do strádající fáze.
Díky frekvenčním měničům na výkonových motorech dnes mizí z fabrik stabilizační prvek - setrvačný chod výkonových pohonů poháněných napřímo asynchronními motory. Ty při mikrovýpadku přešly na mžik do generátorickéh
o chodu a problik přklenuly. Taková kompresorovna se 3 klikovými kompresory ČKD, každý s 300kW motorem už něco podržela. Ty kompresory měly takové setrvačníky, že se kompresory musely rozbíhat kroužkovými motory. Dnešní šroubové kompresory stačí rozeběhnout Y/D, a po vypnutí napájení staví prakticky na fleku, pokud se před tím nezavře sací ventil.
Dnes i ty zbývající přímo napájené motory strojů inteligentní ochrany při podpětrí a ztrátě fáze prakticky hned odpojí od sítě.
Na jedné straně ztráta stabilizačních pochodů, na druhé se distributoři poctivě snaží vyklíčovat kdejaké přepětí a tak se z této problematiky mikrovýpadů stavá díky pokroku s silnoproudé elektronice čím dál tím větší problém. A rychlá kompenzace je snad jediný případ, kdy standardní výkonová elektronika jde proti tomuto problému.
Máme stroje s příkonem stovky kW. ...
Zde je ale potřeba počítat s předrátováním i úpravou programu. A také nesmí být ohrožena kvalita výrobku.
Kvalita výrobku většinou vždy nějak utrpí. Ale na výrobcích nemusí být ty největší škody.
Připečené výrobky k zastavenému pásu, zatuhlé roboty od barvy či lepidla, zalomené závitníky a vrtáky, tuny písku či cementu nebo zrní pod otevřenými výpustěmi sil, zamrzlý hliník ve vstřicích, napečený plast v extrudérech... To bývají velké ztráty pro nemožost rozjezdu z výchozích stavů linek, nutnosti čištění, seřízení, nájezdů do výchozích poloh, nahřívání, výroby prvních kusů ke kontrole atd atd. Mávnutím proutku máte najednou přetíženou údržbu, seřizovače, mezioperační dopravu, energetiky, kontrolory a kvalitáře a někdy i hasiče a ekology...