Právě že nestačí
, jsi si jist, že ona vyhláška může ukládat povinnosti při svém postavení řekněme na hraně ústavnosti s ohledem na již neplatný tehdejší ZP.
Ono NV 378/2001 Sb. kterým se stanoví bližší požadavky na bezpečný provoz a používaní strojů, technických zařízení, přístrojů a nářadí...dále jen "zařízení". Proto platí pro stroje i spotřebiče a ostatní "technické zařízení". Zde není úniku. A myslím, že 48/82 to již podstatně nahradilo i když ne úplně. Dobře, vyhlášku 48/82 Sb., dáme stranou do zálohy, i když....zákon 22/97 Sb. na výrobky vznikl současně se zákonem na SZ 170/97 Sb. a ten byl nahrazen 24/2003 a následně na základě 2006/42/ES zákonem 176/2008 Sb. ........ ale myslím, že NV 378/2001 Sb. s platnosti od 1. ledna 2003 se stala závazným dokumentem, co se starými stroji.
Přitom §3 dává podrobný pokyn, co je nutné kontrolovat s odkazem na další normy
Podle 378/2001 mám povinnost chránit zaměstnance při práci na všech strojích. Pokud nemá CE a shodu tak musím vždy posoudit riziko
1) vytvořit návod k používání, MPBP.
2) posoudit riziko a udělat up grade se všemi náležitostmi ( jak, to říká NV 176/2008 Sb.)
a strojů převážně ČSN EN 60204-1 ed. 2
A nějaké retro je tak dobré do muzea, ale ne v pracovním procesu.....
Co je jednodušší? Vytvořit složité MPBP pro bezpečnost, anebo upravit bezpečnost fyzicky a technicky? A certifikovat to, že je bezpečnost stroje posouzena ve shodě