Je v pořádku v instalaci TN-S propojení kontaktu zásuvky PE a N?

(1/8) > >>

Stanislav_R:

Chtěl bych se zde informovat na správnost zapojení elektroinstala ce v našem na půl zrekonstruovan ém bytě.

Během minulého roku došlo v bytě k rekonstrukci kuchyně a s tím spojeného překopáni jednofázové elektroinstala ce na 3-fázovou.
Aktuálně do jističové skříně přichází L1, L2, L3, PE, N.

Co mě přesně zajímá a není mi zcela jasné je jak elektrikář zapojil stare rozvody TN-C na nové přívodní rozvody TN-S.
Konkrétně mi jde o to, že staré světelné a zásuvkové okruhy používají vodiče L1,L2 + PE. Následně jsou staré zásuvky zapojeny starým způsobem , ,fáze na levé zdířce a zemnící kolík a pravá zdířka jsou společně propojeny vodičem PE.
Je toto zapojení správné a bezpečné?

Omlouvám se za případné nesrovnalosti nejsem elektrikář jen se okrajové o toto téma zajímám a proto jsem dospěl k tomuto dotazu na práci elektrikáře u nás v bytě.

Info k fotografii (první 4 jističe jsou pro nově zrekonstruovan ou kuchyň zbytek za chráničem je pro staré rozvody)

František Šohajda:
A výchozí revizi máte kde?? :o

To je hlavní doklad o bezpečnosti nebo nebezpečnosti! (dance)
Tady to neobkecáme!

Milan123456:
Citace: František Šohajda  06.11.2017, 06:47

A výchozí revizi máte kde??

Ale ohánět se můžete jedině revizní zprávou. (norm)
Snažíte se ušetřit? To by vás mohlo velmi mrzet. :'(

Jan Franěk:
Mají být označené vodiče PEN modrým pruhem.
Pak postrádám popisky na jednotlivých vodičích.

Co dělá OEZ mezi Noarkem? Fuj

Noarku se vyhybam, proto si nejsem jistý zda je vhodný k použití na Al vodiče.
Přívod vodiče N na proudový chránič, je fázovým vodičem.

No, docela dost závad v jedné fotce. Navíc předpokládám že štítek výrobce bude chybět, stejně jako další zákonné náležitosti. U mne by to revizí asi neprošlo.

V původních okruzích je spojení pravé zdířky a koliku v pořádku. S bezpečností je to horší. Proto se přešlo na síť TN- S.

Pavel Horský: