Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Jaký je vliv nenastavených otáček na životnost měniče?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb. Vyhláška zde ...

Autor Téma: Jaký je vliv nenastavených otáček na životnost měniče?  (Přečteno 9778 krát)
Jan Nevoda
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« kdy: 23.09.2016, 17:46 »

Jedna celkem velká elmont. firma či přesněji její pracovníci "odborníci" se nenamáhali mj. nastavit fekvenční měniče dle štítků motorů. Mj. ponechali tovární nastavení otáček (měnič umožnuje zadávat přímo jmenovité štítkové otáčky motoru a nemusí se zadávat počet polů motoru) Takže otáčky motoru ve skutečnosti neodpovídaly nastavení v měniči a to samozřejmě i k poměru nastavení regulace kmitočtu. Elektronickou proudovou ochranu jsme nastavili sami dle motoru, ale "vyladění" otáček vzhledem k technologii vzduchotechnik y provedla výše uvedená "odborná" firma. Přesně po záruce došlo k nevratnému poškození napřed jednoho měniče a po pár dnech druhého (vnitřní zkrat na silových výstupech na motor) Nejvíce životnost měniče zkracuje provozování za vysokých teplot okolí nebo špatné chlazení měniče nad cca 40C, to "odborná" firma vyřešila instalcí přívodních trubek s chladícím vzduchem pod měniče, až po  několikerých urgencích a výpadcích měničů zpočátku provozu. Ale ptám se zda na životnost měničů může mět vliv i špatné neboli žádné nastavení otáček dle štítku motoru?? tj. ponechání továrního nastavení... "Odborníci" totiž potřebné seřízení vzduchotechnik y s technologií provedli pouze přes uživatelské přidání kmitočtu na 55Hz na měničích... zle
Zaznamenáno
David Frýba
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 23.09.2016, 23:53 »

Přesně jak píšete nejvíce zkracuje měniči životnost okolní teplota a vlhkost.Ten chladící vzduch je venkovní? Nastavené otáčky, pokud jsou nevhodné, zkracují životnost motoru. Otázla také jaký typ měniče vám tam osadili.Jestli vám k provozování stačilo výrobní nastavení FM a dávali ho tam jenom pro řízený rozběh tak se to dá řešit levněji.Viděl jsem FM zrovna taky u klimatizace osazený v rozvaděči venku bez chlazení v létě bez topení v zimě a dlouhou životnost taky neměl.
Zaznamenáno
Jan Nevoda
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 24.09.2016, 07:53 »

"Odborníci" osadili měniče na venkovní plášt VZT vysoko pod stropem haly, kde se teploty pohybují celý rok kolem 40-50C... IP krytí bude 20 a po několikerých urgencích vyřešili nutné přídavné chlazení natáhnutím AL trubek pod měniče s přívodem venkovního přisávaného vzduchu.(měniče přetím často vypínala vysoká teplota a vnitřní nadproudová spoušt, případně předřazený motorový spouštěč, taktéž osazený v blízkosti měničů a tím pádem přehřívaný nad svou provozní teplotu okolí) Měniče jsou Danfoss VLT Micro Drive... připojení vodičů na motory provedeno "odborně" zakroucením očka ze slaněného přívodního vodiče, připojení na měničích provedeno "odborně" bez dutinek, slaněné vodiče nazelenalé, přitažené částečně za izolaci, vodiče PE přitaženy pod šroub šasi jako do klasické svorky  "na rovno" místo s očkem....  Smích
Měniče odešly do věčných lovišt po cca 3,5 letech...
Zaznamenáno
Jiří Buben
*
Offline Offline



Revize a údržba elektrických zařízení a strojů


WWW
« Odpověď #3 kdy: 24.09.2016, 08:24 »

Zásadní chyba byla, že takto provedené zařízení někdo přebral. Už jen umístění měničů je opravdu pečlivě vybrané. Jak jsou tedy vysoko, když jsou pod stropem? To je opravdu luxusní přístup. Pravděpodobně se nejvíce na smrti měničů podílela teplota a potom dodatečné chlazení venkovním vzduchem, což v určitých situacích mohlo způsobovat kondenzaci vlhkosti přímo v měniči. Byl na tom přívodu vzduchu instalován alespoň filtr?
V případech, kdy je okolní teplota vysoká je nejlepší řešit chlazení klimatizacemi do rozvaděčů, ale jak jsem pochopil, tak měnič byl asi instalován mimo rozvaděč. nebo se mýlím?

Co se nastavení otáček dle štítku motoru týče, tak to má vliv na životnost pohonu a také ekonomiku provozu. Už jsem viděl pohon, který měl jmenovité otáčky 880 ot/min a byl provozován na otáčkách 2380 ot/min. A to dost dlouho. Měnič to vydržel bez problémů. Ale převodovka pohonu kvílela strašným způsobem.
Zaznamenáno

Revizní technik E2/A
Údržba a opravy elektrických zařízení strojů, průmyslových elektroinstala cí a hromosvodů.
Dřevozpracujíc í průmysl a prostory se zvýšeným nebezpečím požárů.
Stále se učím.....
Jan Nevoda
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 24.09.2016, 09:05 »

Samozřejmě, měniče jsou přímo pláclé na pláště VZT, proto to IP jen 20-30... ale stejná elmont firma "odborně" montuje měniče v jiných případech i přímo dovnitř VZT... Smích
Nadřízený měl a má na starosti "tisíc a jednu věc" a tak jej zajímá hlavně okamžitá funkčnost a neproblémovost ve vztahu k navazující technologii.
Měniče jsou umístěné cca 6-7M nad zemí u jakési plošiny na výměnu filtrů a obsluhu VZT. Pokud si dobře pamatuji z doby uvádění do provozu před lety, tak je tovární nastavení otáček v měniči nižší než štítkové motoru, proto také "odborníci" zvýšili kmitočet měniče na 55Hz, takže reálně motory jedou na pouze část svých jm. otáček(docházelo ke strhávání média z technologie, takže "odborníci" snižovali kmitočty až z 60Hz na oněch 52-55Hz  Smích )taktéž tuším umístění přisávání na chlazení měničů až za filtrem...
Ono je otázka, zda bylo vůbec třeba použít měniče a nedošlo zbytečně k instalaci elektron. "kurvítek",  množství vzduchu šlo regulovat autom. klapkami nebo použitím motoru s optimálními otáčkami, ale to by na tuto elmont firmu byla asi nepřekonatelná komplikace, jednoduší bylo napastit tam rychle a "levně" měniče kus za 15-20 tis a nekomplikovat si firemní život, však jde přeci hlavně o to přežít záruku.

Vzhledem k tomu že smrt měničů dělily pouze desítky hodin rozdílu, dalo by se logicky usuzovat na vliv vysokých teplot chladičů měničů při provozu první rok, před instalací přisávání chlad. vzduchu. Po instalaci tohoto na pohled paskvilu, se reálně na pohmat a i v menu skutečně teplota chladiče snížila na cca 30C. Ale jak víme z dokumentace výrobců obecně všech měničů, teplota okolí a chladiče již nad cca 35C či dokonce 40C-50C  výrazně zkracuje životnost měniče až na pouhé 1,5-2 roky. (dle grafů)
Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #5 kdy: 24.09.2016, 15:16 »

Nastavení otáček nemá na zkrácení životnosti měniče žádný přímý vliv.
Pro posouzení konstrukčních chyb se zde v diskuzi neobejdete bez návodu k obsluze a bez výseku schematu zapojení, bez uvedení přesného typu motoru a bez uvedení délky kabelu k motoru a typu kabelu k motoru. Jedna fotka provedení by také ukázala mnohá možná pochybení.

Letem světem:
Danfossy jsou velmi dobré měniče, taková krátká životnost je netypická a špatná konstrukce je velmi reálná a tudíž reklamovatelná . Desky plošných spojů mají Danfossy lakované, měly by i v běžné vlhkosti pracovat.
Je důležité porovnat realitu s podmínkami z návodu výrobce:

1) Určení měniče (například určen pro instalaci do rozvaděče a nikoliv pro povrchovou nezávislou montáž)

2) Krytí měniče (např. IP 20 - nesmí být instalován v dosahu laiků - u měniče myslím není možná ochrana polohou, a navíc píšete, že je přístup z lávky = vodivé okolí = rizikové prostředí, možná je tam možnost skapávání kondenzující vody ze střechy apod.)

3) Pracovní podmínky měniče (např. montážní poloha, povolené provozní teploty a vlhkosti okolí, ,  možná kanál na kterém je připevněn měnič vede teplý vzduch a jeho stěna měnič nechladí, ale ohřívá, jako radiátor topení...)

4) Mezní délka a předepsaný typ přívodu motoru versus nastavený modulační kmitočet (u vás tovární) - tento bod považuji mimo zmíněné okolní teploty a vlhkosti za kritický pro vznik zmíněné závady - průrazu. potkání se IGTB totemových sloupů.

5) Defaultní tovární řízení versus identifikace motoru (například defaultní je pseudovektorov é řízení a pokud nebyla provedena identifikace motoru, měnič pracuje s parametry, které mohou v některém režimu zničit motor, nebo měnič). V parametrech měniče se dá nalézt, zda byla provedena identifikace, nebo zda byly zadány ručně úplné parametry motoru, či zda zůstalo vše od výrobce panenské.

Vzduchotechnik a je strojní zařízení, je třeba postupovat podle požadavků normy pro strojní zařízení a podle této normy měla být plněna dodávka (střední kvalita) nebylo-li ve smlouvě uvedeno jinak.
Revizní zpráva elektro podle této normy je první doklad k reklamaci, o který  se dá opřít.
Nebo si nechte rovnou udělat znalecký posudek. Podle Vašeho popisu je velmi reálné s reklamací uspět (ovšem záleží na tom, co je psáno ve smlouvě).
 
Použití či nepoužití měniče pro řízení ventilátoru klimatizace je ekonomická otázka. Vyšší náklady za měnič se vrací v úsporách energie - proti ztrátové regulaci průtoku klapkami a proti horšímu nastavování průtoků vzduchu. Dá se říci, že v 80% případů je nasazení frekvenčního měniče na ventilátor klimatizace vzduchotechnik y úspornější a pro zákazníka výhodnější řešení a teda řešení správné.
 
Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Jan Nevoda
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 26.09.2016, 12:07 »

 za odpovědi.
V rychlosti.
Kabel k motoru je o délce 1-2metry, stínění "odborně" ucvaknuté, tudíž nefunkční.
Z měniče byl při určení diagnozy odpojen odvodní kabel na motor a i tak měnič znovu vyhodil poruchu "zkrat na odvodech" - AL 14, tudíž je evidetně zkrat na odvodu na motor přímo v měniči.
Při nutném napojení motoru bez měniče, se po 2-3hod opakovaně projevuje závada na motoru, zřejmě závitový zkrat. Dojde vybavení jak motorového spouštěče, tak hlavního jističe rozvaděče 3 x 16A  C. Motor při opakovaném měření vykazuje zcela normální proud 3,5A na všech fázích, který ani zdaleka nedosahuje štítkové hodnoty 5,8A. Motor se jak vlivem teploty odsávaného media, tak vlivem sebe sama oteplí na cca 50C na plášti, což není tolik.
Štítkové otáčky motoru 2880 na měniči nastaveno jen 1450rpm !! což může být důvod zničení motoru nebo měniče??
Proudová ochrana na měniči nastavena  předimenzovaná na 7A, místo 5,8A !
Celkový stav elmontáže, dodatečného chlazení měničů hbodný tak nějakého amatéra "Pat a Mat"
Zaznamenáno
Jan Nevoda
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 26.09.2016, 12:26 »

Samozřejmě motor je trvale zapojen do Y a i měnič dává na výstupu max. 400V. Motor klasicky D/Y 230/400V.

Foto kde je vidět vysrážené soli a krápníky je s měničem, který je zatím funkční (stékání vysráženého kondenzátu solí probíhá kolem měniče naštěstí) Na fotu je krásně vidět trubkové vedení napastěného přídavného chladícího vzduchu jak k rozvaděči, tak jednotlivým měničům.

V neposlední řadě na fotu s třemi odvodními vodiči k motoru  (bez dutinek) je na prostředním vodiči vidět otisk svorky na izolaci, tzn. vodič byl ve svorce stažen izolací... atd. atd.

 zle


* SAM_4968.JPG (143.68 KB, 1000x667 - prohlédnuto 561 krát.)

* SAM_4970.JPG (217.83 KB, 1000x667 - prohlédnuto 578 krát.)

* SAM_4974.JPG (186.55 KB, 1000x667 - prohlédnuto 597 krát.)

* SAM_4977.JPG (279.39 KB, 1000x667 - prohlédnuto 632 krát.)

* SAM_4992.JPG (192.26 KB, 1000x667 - prohlédnuto 508 krát.)
Zaznamenáno
J Lhava
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline




« Odpověď #8 kdy: 26.09.2016, 12:38 »

Štítkové otáčky motoru 2880 na měniči nastaveno jen 1450rpm ! což může být důvod zničení motoru nebo měniče??
U zpomalování otáček motorů je potřeba dávat pozor na to, že samochlazení motoru je navrženo na jeho jmenovité otáčky. Při snížení otáček na polovinu je otázkou, na kolik bylo samochlazení motoru účinné,  anebo zda tam neměl být přidán externě napájený ventilátor?



Jinak ukázková kvalita montáže ... todleto někdo převzal?
Zaznamenáno
Jirka Š. Svejkovský
Zaměstnanec - projektant
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #9 kdy: 26.09.2016, 13:50 »

Mám li motor, o kterém vím, že bude provozován pod jmenovitými otáčkami, je nezávislý ventilátor samozřejmostí.
Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
David Frýba
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #10 kdy: 26.09.2016, 17:02 »

Takhle pomrvit Danfosse to chce velký nezájem o věc. FM mají ještě tu výbornou vlastnost, že nadají větší proud, než-li je nastaven a pokud proud tuto hodnotu dosáhne udělají přesně to co mají nastaveno v parametrech.Mo tor je při správném nastavení jak "v bavlnce". Co, ale FM nepřežijí je zkrat na výstupu k motoru. To bych řekl, že se u vás stalo. Závitový zkrat podle toho co vám vše vypadne netipuju. Zkuste u motoru změřit izolační stav jak mezi fázemi tak mezi fázemi a kostrou nejlépe při provozní teplotě.
Zaznamenáno
Jan Nevoda
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #11 kdy: 26.09.2016, 17:21 »

Ano, ventilátor taktéž nedali...možná jen zapoměli napastěné přídavné chlazení protáhnout a "odborně provrtat skřín VZT až k motoru... Smích
Přídavné chlazení tam zpastili cca 6-12měsíců po zprasení a uvedení do chodu VZT, když byly celkem logicky velké problémy s uchlazením měničů a vybavováním elektronické proudové ochrany a teplotní ochrany chladiče u měniče.

Nevím zda jsme si dokonale rozuměli, pokud vím každý výrobce měničů předepisuje nastavení bud přímo otáček rpm v menu měniče přesně dle max štítkových otáček motoru nebo jiný výrobce předepisuje analogicky nastavení polů motoru. (to kdyby si tady někdo myslel, že nastavení přímo otáček v menu měniče  jen na cca 50% jmenovitých motoru je v pořádku a takto, že se regulují přímo otáčky motoru)

To už asi nikdo nezjistí, zda první nastal částečný záviták na motoru a následný proudový náraz odpravil měnič (již z předešlých let a hlavně 1. roku tepelně a proudově přetěžovaný) nebo tomu bylo naopak, možná kombinace více faktorů jak tu bylo zmíněno- vysoká teplota, vysoká vlhkost chladícího vzduchu z přídavného chlazení, nedostatečné chlazení motoru pod jm. otáčkami, vadně nastavené hodnoty motoru v menu...je to celé velký a drahý bastl.

Já to nepřebíral... angel
Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #12 kdy: 26.09.2016, 22:35 »

Délka kabelu je tedy mimo hru.
Montáž měniče je trestuhodná a proti normám, stálo by za to poslat fotku Danfossům k vyjádření.

A kampak vedou z motoru dráty od PTC termistoru? Nejdou náhodou na relátko napájené 230 ze sítě?
Pak průraz mezi termistorem a vinutím, nebo ohřev vinutí termistorem - vše je možné.
 
Chování motoru je značně podezřelé. Prvotně by chtělo opatřit vývody z motoru lisovanými oky, aby se montážní chyby nevršily k dalším poruchám. Tuhle hrůzu nemá cenu nechat vyhnít, na to jsou zde ještě funkční drahé komponenty.

...je na prostředním vodiči vidět otisk svorky na izolaci, tzn. vodič byl ve svorce stažen izolací... atd. atd.
Což bych tipoval na příčinu. Zdá se mi na některých drátcích vliv oblouku. Že byl chycen vodič svorkou za izolaci a přenos proudu byl pouhým dotykem mezi pár drátky a stěnou svorky bez přítlaku - jen opřené dráty. A občas zajiskřil, motor pocukal, indukce motoru udělala ve výstupu měniče burst, a IGTB se potkaly. Prohlídka svorky měniče by řekla více.
A fotka plošného spoje po otevření měniče by udělala třeba také rychlé jasno, jestli nezatekl, nebo neuhnily součástky, nebo jestli přehřátím něco součástek nevykvetlo.

Při nutném napojení motoru bez měniče, se po 2-3hod opakovaně projevuje závada na motoru, zřejmě závitový zkrat. Dojde vybavení jak motorového spouštěče, tak hlavního jističe rozvaděče 3 x 16A  C. Motor při opakovaném měření vykazuje zcela normální proud 3,5A na všech fázích, který ani zdaleka nedosahuje štítkové hodnoty 5,8A.
Kdyby nevypadával nyní i jistič, mohla by být příčina občasného přetěžování zpětný tah vzduchu a generátorický režim. Ale když vypadne i jistič, je to zkrat. Záviťák těžko, ten se projevuje většinou plíživě a chod motoru by byl neklidný a motor by hřál více.
Vzhledem ke způsobu "chlazení" může být  i vypálená vodivá cestička uvnitř jističe, stykače či ochrany, jak do něj odspodu vnikla pod tlakem kondenzující vlhkost.
Toto "chlazení" je nutné co nejrychleji zrušit a chladit nepřímo, přes výměník tepla (např. ofukovaná kovová stěna rozvaděče).
A změřit izolační stavy jako první věc.

Cizí ventilaci u polovičních otáček ventilátoru zde považuji za zbytečnou. Ventilátor má kvadratickou zatěžovací charakteristik u, s otáčkami klesá potřebný moment i příkon, motor pracuje na tak malý výkon, že nepotřebuje přídavně chladit. Resp. výkon jeho ventilátoru klesá stejně rychle, jako klesá zatížení motoru. Do 10-18 Hz se takto zatížené motory většinou cize chladit nemusí (ale hraje roli teplota okolí a typ rozběhu, nebo DC brzdění).

Použití chladicích hadic ve mne probouzí vzpomínku na socialistické ordinace, kde byly všechny opravy provedeny erární leukoplastí. Vrcholem byla vylágrovaná zubní vrtačka s ložisky "opravenými" leukoplastí. Tohle je také takový vrchol.


* Kvadratická zátěž.jpg (7.38 KB, 407x150 - prohlédnuto 313 krát.)

* Přichycení.gif (187.6 KB, 800x986 - prohlédnuto 418 krát.)
Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Jan Nevoda
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #13 kdy: 27.09.2016, 07:36 »

Vývody z termistoru jsou vedeny na měnič na svorky 50(+10V OUT výstup) a 29 IN vstup 0V PNP, 24V NPN... což tedy nevím zda je funkční zapojení...? posílat jen 10V přes termistor na 24V vstup? (dle manuálu pro programovateln ý vstup 29 "úroven napětí, logická 0 PNP -   < 5V DC" )

Poslal jsem dotaz přímo na výrobce VZT skříně fa. Janka, dle štítku VZT. Skřín byla dodaná s originál ventilátory/elmotory bez nezávislého ventilátoru... takže se počítá asi s provozem bez nezáv. ventilátoru. Ovšem na štítku je max. provozní teplota 40C, o čemž lze v našem případě pochybovat, že je dodrženo..."skvělá práce projektanta tohoto bastlu"
Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #14 kdy: 27.09.2016, 12:27 »

No, ale já myslel, jak je nyní připojeno teplotní čidlo u motoru, který je napojen napřímo.

Jinak uvedené zapojení čidla teploty vinutí by spíše odpovídalo zapojení klixonu než termistroru. V manuálu měniče bude o tom více a záleží i na nastavení paremetrů měniče (například čidlo je zapojeno i správně, ale parametrizace neprovedena = motor nechráněn).
Ovšem jestli je projekt pro klixon a montážníci nezkontroloval i motor a  jestli je tam místo klixonu klasická trojice termistorů, pak je to chybně a zaděláno na problém.
Protože na termistory mívají měniče extra vstup a ten je extra izolovaný od logiky.

No, to by ale musel někdo číst štítek motoru, nebo objednací a dodací list, nebo vzít do ruky ohmmetr.


P.S.
Jó Janka, Závod rudých letnic... Tak to byl můj první projekt řízení stroje, předělávka jimi dodaného řízení nově dodaných vyklepávačů filtrů. Byla dodána elektrovýzbroj naprosto šílené konstrukce i provedení....N ení nad tradici




Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Jan Nevoda
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #15 kdy: 27.09.2016, 13:40 »

Prostudován o něco více manuál měniče, svorka 29 je přímo vstup termistoru.
Nyní při provozu bez měniče je termistor dočasně odpojen.
Podařilo se konečně na hodinu odstavit celou technologii linky, takže mohlo být provedeno rozpojení svokovnice motoru a proměření 500V a motor je zcela OK, veškeré odpory cívek mezi sebou či proti kostře nad  1000Mohmů, provedeno megmetem Eurotest. Avšak krátký přívodní kabel YSLCY od měniče vykazoval izolační odpor pouhých několik jednotek Kohmů. Po oholení netknutého pláště kabelu nalezeno vypálené místo mezifázového zkratu a protože kabel má sice stínění, ale to nebylo na obou koncích vůbec připojeno k PE, tak nedošlo při tavení opletení při jednotlivých nahodilých zkratech mezi fáz. vodiči k tvrdému stálému zkratu proti PE (opletení). Vnitřek kabelu na stínění navíc vykazoval přítomnost vody či směsi vody a zásaditých solí, vypadá to že se tam pomalu postupně dokázala kondenzovat technologií odsávaná zásaditá pára, která se malinkatými netěsnostmi dokázal dostat do motoru bud přes přes víko svokovnice, vývodky nebo konstrukčními  mezerami v plášti motoru...
Zaznamenáno
Jan Nevoda
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #16 kdy: 27.09.2016, 17:45 »

Při provozně zahřátém motoru tam na těch dvou vývodech termistoru v motoru  naměřili kolem 126ohmů, což by odpovídalo tedy jakému typu tep. čidla?

A nakonec, aby ta zprasená hrůza na fotech nebyla na nebohé firmě Janka Radotín?,  tak ta dodala pouze holé skříně VZT s motory a ventilátory, uvnitř bez zapojení.
"Odborně" el. instalaci a dodatečné přídavné chlazení měničů a toho rozvaděče na fotu zprasili "odborníci" fa. AER servis z Budějic ... potěš koště oni dělali i na JE Temelín ! (viz. web  reference) ... to hrozí dalším Černobylem  Jsem v rozpacích
Zaznamenáno
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Náhrada stej.motoru za asyn.motor s frekv.měničem.
 Mereni impedance za frekvencnim menicem
 Jak odstranit unikající proud frekvenčního měniče?
 Jaké potřebuji předpisy a normy k prodeji frekvenčního měniče?
 Průřez vodiče mezi pojistkou a frekvenčním měničem
 frekvenční měnič vs. proudový chránič
 Jaká může být nastavena min/max frekvence na frekvenčním měniči motoru?
 Má být propojen motor z frekvenčního měniče napojen samostatnými vodiči?
 Dokáže mi někdo říct a vysvětlit systém frekvenčního měniče?
 DUPLICITA - Ako istiť čerpadlo proti preťaženiu napájané z frekvenčného meniča ?
 Ako istiť čerpadlo proti preťaženiu napájané z frekvenčného meniča ?
 Jak zapojit frekvenční měnič 3PH 230V?
 Uvažovat motory s FM při výpočtu zkratových proudů?
 Lze řídit 2f. asynchroní motor frekvenčním měničem?
 Jaký frekvenční měnič postačí pro stolní soustruh s 3f motorem 700W?
 Bude 3f prům. šicí stroj napájený z 1f frekvenčního měniče mít dostatečný výkon?
 Je možné připojit 1f motor za frekvenční měnič?
 Jak řídit otáčky ventilátoru (asynchronní motor s rozběh.kondenzátorem)?
 Je možné řídit otáčky motorkompresoru?
 Ako funguje frekvencny menic ?
 Jak nejlépe rozbíhat motor čerpadla o výkonu 5,5 kW?
 Je vadný frekvenční měnič, když občas "vyrobí" napěťovou špičku?
 Jak obnovit činnost "zaseknutého" frekvenčního měniče Omron?
 Lze použít frekvenční měnič k ovládání elektromotoru od nulových otáček?
 Jak rozbehnout jenofazovy motor na 3f frekvencnim menici?
 Jakým způsobem řešíte nouzové zastavéní u frekvenčních měničů?
 Jaký může nastat problém při zapojení více frekvenčních měničů v jednom kabelu?
 Je možné na frekvenčním měniči nastavit vyšší výstupní napětí než je vstupní?
 Mohu použít třífázový frekvenční měnič pouze na jednu fázi?
 Proč je na výstupu frekvenčního měniče při 50Hz snížené napětí 350V?
 V jakém případě použít AC tlumivku u frekvenčního měniče?
 Jak vyřešit měkký start u 3f kompresoru tepelného čerpadla?
 Jaké máte zkušenosti s frekvenčními měniči LG Starvert iG5A?
 Jak určit vstupní jistič k frekvenčnímu měniči?
 Mohu třífázově napájený frekvenční měnič napájet jednofázově?
 Je frekvenční měnič pohonu výtahu spotřební materiál?
 Co znamená hlášení NO LOAD u frekvenčního měniče?
 Jak vyčíslit návratnost frekvenčního měniče?
 ABB: Naděžda Pavelková o pohonech nejen v průmyslu
 Jak řešit nevhodně zvolený kabel pro dálkové ovládání frekvenčního měniče?
 Jak snížit proudový ráz pulsního měniče přes vypínač?
 Jaký frekvenční měnič zvolit k elektrickému navijáku?
 Frekvenční měniče společnosti Vacon
 Lze napájet třífázový motor z jednofázové centrály a pak frekvenční měnič?
 Jaký vliv má frekvenční měnič na funkci a životnost motoru?
 Jaký nejmenší motor lze řídit frekvenčním měničem Yaskawa cimr-f7a42p2?
 Jak zapojit frekvenční měnič Altivar?
 Je ve frekvenčních měníčích funkce řízení otáček motoru podle jeho zatížení?
 frekvenční měnič - unikající proud je vysoký, jak řešit?
 Je ovládací napětí z frekvenčního měniče bezpečné?
 EATON: Frekvenční měniče PowerXL DC1
 ABB: Měnič frekvence ovladatelný chytrým telefonem
 Může být u FM kombinace stíněného a gumového nestíněného kabelu problém?
 Může nestíněný kabel od frekvenčního měniče způsobit nebezpečný ohřev?
 Jak snížit proudový náraz jednofázového motoru 5,5kW?
 Měřím správně proudy na výstupu frekvenčního měniče?
 Co mohlo být příčinou poškození asynchronního motoru s frekvenčím měničem?
 Nové střídavé frekvenční měniče PowerFlex 755T zvyšují produktivitu a snižují náklady na energii.
 Lze motor MEZ AF222/4 spouštět frekvenčním měničem ABB ACS15?
 Řízení pohonů s frekvenčními měniči řady PowerFlex 4M
 Proč u frekvenčního měniče Schneider ATV312HU40N4 se motor nezastaví zcela?
 Jak připojit frekvenční měnič k elektromagnetickému vibračnímu zásobníku?
 Je možné, že frekvenční měnič mi sebral část výkonu a krouťáku?
 Jak nastavit V/f charakteristiku frekvenčního měniče pro asynchronní motor?
 Poskytl by někdo schéma frekvenčního měniče 3-15 kW?
 EATON: Katalog Spínání a jištění elektromotorů
 Pomohl by frekvenční měnič elektrocentrále v rozběhnutí ponorného čerpadla?
 Frekvenční měniče Bosch Rexroth
 EATON: Frekvenční měniče PowerXL lze nyní ovládat mobilním zařízením!
 Podle čeho vybrat typ frekvenčního měniče k čerpadlu?
 Jak řídit více strojů jedním frekvenčním měničem?
 Mohu použit v prašném prostředí frekvenční měnič v krytí IP20?
 Dochází ve frekvenčních měničích k průrazům IGBT vlivem teploty, nebo stáří?
 Dva bloky systémů frekvenčních měničů v Japonsku dodá ABB
 Proč je start motoru se softstartem horší než bez něj?
 Objasní mi někdo provoz motoru s frekvenčním měničem?
 Lze na FM Altivar 12 zobrazit počet otáček motoru?
 Jak ovlivní frekvenční měnič odběr proudu?
 Nová řada frekvenčních měničů PowerXL
 Frekvenční startér vs. Frekvenční měnič – řízení pohonu snadno a levně
 Může ovlivnit frekvenční měnič vlastnosti prvků v silovém obvodu?
 Jak pomocí frekvenčního měniče zvýšit otáčky při sepnutí kontaktu?
 Je možné u nás použiť frekvenčný menič s napájaním 3x240V?
 Frekvenční měniče PowerXL DM1
 Co může způsobovat poruchu EPHO u FM Blemo?
 Jak u frekvenčního měniče funguje brzdný odpor při brzdění motoru?
 Jak se regulují otáčky u stejnosměrných motorů?
 Kde seženu schéma regulace napětí pro synchronní generátor?
 Jak zhotovit regulátor otáček synchronního motoru?
 Poradite mi s regulaciou prudu ss motora pomocou PWM z PIC... ?
 Jak se dá regulovat ventilátor?
 Jak opravit nožní regulátor otáček k šicímu stroji?
 Jaký doporučíte frekvenční měnič k regulaci ot. 1F/230V/450W stojanové vrtačky?
 Jak regulovat otáčky u 12V rázového utahováku?
 Čím a jak regulovat ss motor 800W?
 Jak udržet jmenovité otáčky turbíny?
 Jakým způsobem řídit otáčky ss motoru Umax 48V?
 Mohu regulovat otáčky asynchroního motoru regulátorem GSE?
 Jak regulovat otáčky 3f motoru Y/D 380/220V?
 Ako regulovať otáčky motora Torin Sifan SN3 3JB?
 Jak upravit elektromotor aby odpovídal parametrům 1250 otáček/minutu při 15kW?
 Jak snížit otáčky digestoře?
 Jaký nejvhodnější regulátor otáček pro asynchronní motor?
 Která regulace as motoru se nejvíce podobá regulaci SS pohonů a proc?
 Lze změnit frekvenci bez kupovaného frekvenčího měniče?
 Je bezpecne pouzivat triakovy regulator na motor ventilatora?
 Jaký regulátor použít k regulaci otáček elektromotoru stěračů ze Škody Felicia?
 II. generace regulátoru pro kompaktní střídavé motory
 Dají se snížit otáčky asynchronního motoru bez frekvenčního měniče?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.06 sekund, 23 dotazů.