Jak odstranit hluk od střešníku?
Ondrej Kudelka:
To vedení samozřejmě není můj majetek. Poslední tři nebo čtyři sloupy jsou na mém pozemku, klidně budu kopat dvěstě metrů. Ta cena 100kKč není vymyšlená, ale dělal jsem letos novou střechu a nechtěl jsem tam mít tři prostupy navíc. Taky mi to pěkně boří dům, staré stavení z kamenů, a tak jsem zašel na STE. No a od nich mám informaci o ceně a taky pocit, že se mi pěkně vysmáli. Měl jsem z tohoto portálu načtené diskuze o přeložení střešníku. Takže jsem to zkusil uhrát na havarijní stav, ale evidentně jsou na tyto argumenty připravení. Nemám žádného známého statika, který by napsal správně posudek a úplatky dávat neumím. Chtěl jsem udělat pod novou střechou obytné podkroví, ale tímto to padá.
Nejsem elektrikář, ale když chodím, koukám se. A viděl jsem například takové rámečky, které se montují asi na vymezení vzdálenosti mezi lany. Nebo takové izolační trubky, které se montují v blízkosti střech a domů. Já nevím, čím takové vibrace vznikají, možná máte nějaké zkušenosti a když zjistím příčinu, lépe budu hledat řešení.
Hluk se přenáší napínacím lanem, které je přivázané na krov. Nevím, jestli se to tak dělá běžně, od elektrikářů bych čekal nějaký sofistikovaněj ší postup, než kus lana omotaný kolem trámu na uzel, ale když jsem je sem dostal pro "havarijní stav" střešníku, tak mi řekli, že to je ještě v pohodě.
Pochopil jsem správně, že pokud to ctyřžilové napínací šedesátileté chatrné lanko nějakým záhadným způsobem definitivně prorezne, utrhne se a tím se ztratí zachytávací síla, střešník, se vytrhne i s kusem zdi a možná padne i nějaký sloup, ... tak sice budu chvíli bez elektřiny, ale míč bude na jejich straně hřiště? Centrálu mám...
Pavel Horský:
Rámečky jsou opravdu na vymezení vzdálenosti mezi lany a ony iuzolační trubky se nasazují na vodiče právě kvůli izolaci, která slouží jako ochrana zedníků (oprava štítu) nebo pokrývačů při rekonstrukci nebo opravě střechy. Ani jedna z těchto dvou věcí neřeší eliminaci hluku.