Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
0 uživatelů a 2 Hostů prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 2 [3] 4 5 6 ... 8 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?  (Přečteno 34722 krát)
Radek Červený
Žij a nechej žít
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #36 kdy: 17.09.2016, 00:22 »

Ještě mě nikdy nikdo neodpověděl, co se stane s distribuční soustavou při masivním rozšíření eautíček. Nabíječe nemají odporový typ zátěže a co na to bude říkat vodič PEN, když po 18 hodině po skončení dopravní špičky začne špička druhá, tzv. nabíjecí a v každé chalupě se připojí dvoukilowattov á zátěž se spínaným zdrojem.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Slušnost je kouzelný nástroj, který otevřel mnohem více dveří než jakýkoliv doposud vynalezený klíč.
www.elektrikab rno.cz
info@elektrikabrno.cz
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #37 kdy: 17.09.2016, 00:36 »

Podle st. údajů byla min. rok v ČR spotřeba zhruba 60 TWh elektřiny a zhruba 1,6 mil t BA. Což přepočtem je zhruba 2 TWh elektřiny. S celkovou účinností elektřiny pro pohon automobilu zhruba 10% se potřeba výroby elektřiny navíc zvedá na 20 TWh. 
To jsou nějaké divné počty. Těch 10% jste vzal kde?

1,6 mil. t BA představuje výhřevnost cca 20 TWh a spalovací motory z toho vyrobí cca 6 TWh mechanické práce.
Když odhadnu účinnost přenosové a distribuční soustavy EE na 75% (máte někdo přesnější číslo?),  účinnost nabíjení a vybíjení aku na 75% a účinnost elektromotorů na 90% (tj. celkem 51%),  je pro výrobu 6 TWh mechanické práce potřeba vyrobit cca 12 TWh elektrické energie, tzn. jeden Temelín.
(Elektromobily by ve skutečnosti potřebovaly dostat méně EE, protože nějakou získají z rekuperačního brzdění, ale na druhou stranu musejí v zimě topit, tak se to cca vyrovná.)
Druhý Temelín by byl potřeba na elektrifikaci osobních sazometů, a další dva na zbývající diesly (nákladní doprava atd.). Benzín dělá necelou čtvrtinu spotřeby pohonných hmot v ČR.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #38 kdy: 17.09.2016, 00:38 »

...v každé chalupě se připojí dvoukilowattov á zátěž se spínaným zdrojem.
To snad víc, ne?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #39 kdy: 17.09.2016, 06:04 »

Ještě mě nikdy nikdo neodpověděl, co se stane s distribuční soustavou při masivním rozšíření eautíček. Nabíječe nemají odporový typ zátěže a co na to bude říkat vodič PEN, když po 18 hodině po skončení dopravní špičky začne špička druhá, tzv. nabíjecí a v každé chalupě se připojí dvoukilowattov á zátěž se spínaným zdrojem.

Myslím si že nic moc. Vzhledem k tomu že za posledních cca  25let se rozšířil PC do každé domácnosti a to ve větším počtu (u nás 2x PC, 4x NTB),  k tomu mohu připočíst zdroj pro FOXTROTA, kamery, nebo LEDky. Když to napočítám, tak se dostanu bez problémů k 1.5kW podobné zátěže a síť do té doby zatížena převážně odporovou zátěží (berte s rezervou  angel ) taky nezkolabovala. Byla postupně rozvíjena. Tedy jak by se eauta šířila a s tím potřeba zátěže v síti, reagoval by distributor na potřeby a změnu potřebnou úpravou sítě. Jistě budou i lokality, kde by distributor ani nedovolil výměnu hlavních jističů za silnější a majitelé budou mít problém, nebo budou nabíjet v práci.
Ale to už řešíme něco dosti vzáleného. Třeba opravdu půjde o slepou vývojovou linii.  Úsměv
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #40 kdy: 17.09.2016, 09:15 »

Ještě mě nikdy nikdo neodpověděl, co se stane s distribuční soustavou při masivním rozšíření eautíček. Nabíječe nemají odporový typ zátěže a co na to bude říkat vodič PEN, když po 18 hodině po skončení dopravní špičky začne špička druhá, tzv. nabíjecí a v každé chalupě se připojí dvoukilowattov á zátěž se spínaným zdrojem.
Soustava v současné podobě by šla do kytek.
Musela by se posílit jako celek a kdo by to zaplatil?
Tipuji že by vznikla nějaká nová daň s přívlastkem drátová tanecek
A to vše v době hrozby navýšení platby za jistič.
Dále tu jsou auta bez garáží což je ve městech většina takže prodlužky z oken tanecek
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Lukáš Rotrekl
*
Offline Offline




« Odpověď #41 kdy: 17.09.2016, 09:47 »

Neviděl bych to tak černě, třetina aut se na elektromobily nepromění přes noc, kdo pro něj nebude mít infrastrukturu, asi si jej nebude pořizovat.
Dá se předpokládat, že dojde k omezení / zvýhodnění nabíjení Eaut v době poklesu odběru - akumulace dokonce u čezu je v podmínkách sazeb sazba D27 pro elektromobilit u. NT od 18 do 8h.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....

Není mě jasné, jak je možné že spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
Rozvodak
*
Offline Offline




« Odpověď #42 kdy: 17.09.2016, 21:55 »

Zatim tu vubec nepadlo, co se stane s cenou silove elektriny ve chvili kdy, stat nebude moci vybirat dane z pohonych hmot.

Druha vec, co se stane s distribucni siti, az po sichte vsichni zacneme nabijet autaky. Pri ty myslence mi vyskakuje scena ze Slunce-Seno, jak u farare vyrvou tu zasuvku a cela obec je potme.

Nejvic se mi libi slogany jako: jezdim ekologicky nebo mam 0% emisi. Vzhledem k tomu jaky je u nas podil elektraren, je to jen kec.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Montér ve službách rozvodných závodů.
novy2
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #43 kdy: 18.09.2016, 07:26 »

Zatim tu vubec nepadlo, co se stane s cenou silove elektriny ve chvili kdy, stat nebude moci vybirat dane z pohonych hmot.

Nejvic se mi libi slogany jako: jezdim ekologicky nebo mam 0% emisi. Vzhledem k tomu jaky je u nas podil elektraren, je to jen kec.
Batérie sa budú vymieňať na "čerpacích staniciach". No ja nevidím inú možnosť pri hromadnom používaní elektromobilov . Napr. si často zabúdam nabiť batériu v mobile alebo vo fotoaparáte a to by bolo aj pri elektromobiloc h, keď treba ráno vyraziť na cestu.
Ekológia sa bude riešiť v nabíjacích strediskách batérií. Každý vie, že musíme chrániť planétu pred zahrievaním. angel
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Pavel Horský
ČESKÝ ŽIVNOSTNÍK
*
Offline Offline



Podbořany - projekční a revizní činnost E2A, E2B


WWW
« Odpověď #44 kdy: 18.09.2016, 08:11 »

Batérie sa budú vymieňať na "čerpacích staniciach".

Tak to by mě zajímalo, jak si vůbec představujete takovou baterii elektromobilu  Úsměv
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Projekce vyhrazených el. zařízení v objektech tř. A + B
Bytová a občanská výstavba, průmysl, zdravotnictví
Návrhy a výpočty umělého osvětlení
Návrhy ochrany před bleskem a přepětím
Revizní technik E2A, E2B
http://www.severocech.cz/ mob. 721 141 602
email: horac@podborany.cz
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #45 kdy: 18.09.2016, 08:41 »


Že se nebude nic vyměňovat je také jasné několik roků. To jen abyste to se stále nepletli.

Něco k tématu ...
https://www.wired.com/2016/09/new-electric-bus-can-drive-350-miles-one-charge/?mbid=social_twitter
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Elektrika NENÍ časopis!
novy2
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #46 kdy: 18.09.2016, 08:43 »

Tak to by mě zajímalo, jak si vůbec představujete takovou baterii elektromobilu  Úsměv
Aj mňa to zaujíma, vyjadril som svoju predstavu do budúcnosti. Musí to byť nové, aj technické riešenie, lebo doterajšie možnosti, o ktorých sa v tejto téme diskutuje, majú nedostatky. Vynálezcovia sa môžu chopiť príležitosti.
 
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Kudlik
Neverifikovaný uživatel @3
**
Offline Offline


RT E2A


« Odpověď #47 kdy: 18.09.2016, 11:08 »

Tak to by mě zajímalo, jak si vůbec představujete takovou baterii elektromobilu  Úsměv
https://m.youtube.com/watch?v=HlaQuKk9bFg
Hlavnym problemom je neschopnost automobiliek dohodnut sa na ujednoteni nabijaciek nieto este zjednotenie baterii a bateriovych portov   Nerozhodný
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #48 kdy: 18.09.2016, 11:46 »

Nemyslím, že se jedná o neschopnost. Bude to podobná storry jako u akunářadí. Výrobce si takto hlídá svoje know-how i si zajišťuje práci. Nebylo by pro ně výhodné, kdyby se na unifikaci začal živit aftermarket.
Až kdyby došlo k masivnímu rozšíření, čehož se zatím neobávám, např vlivem zákona či pokřivených dotací, mohl by být vyvinut tlak na výrobce. Ostatně jako tomu bylo u různých komponent pro konvenční vozidla. Zatím je to o individualismu a za to se připlácí, stejně jako za ušlechtilý V12, R6 a podobně.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #49 kdy: 18.09.2016, 13:09 »

Existuje vlastně časový limit/vzorec vyjadřující minimální možný čas k nabití/přemístění objemu energie do baterie?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Lukáš Rotrekl
*
Offline Offline




« Odpověď #50 kdy: 18.09.2016, 15:32 »

Nemyslím, že se jedná o neschopnost. Bude to podobná storry jako u akunářadí. Výrobce si takto hlídá svoje know-how i si zajišťuje práci. Nebylo by pro ně výhodné, kdyby se na unifikaci začal živit aftermarket.
Až kdyby došlo k masivnímu rozšíření, čehož se zatím neobávám, např vlivem zákona či pokřivených dotací, mohl by být vyvinut tlak na výrobce. Ostatně jako tomu bylo u různých komponent pro konvenční vozidla. Zatím je to o individualismu a za to se připlácí, stejně jako za ušlechtilý V12, R6 a podobně.
Tak ony se u spalovacích motorů taky nakonec potkaly na 2 druzích paliva v různých mutacích (nepočítaje LPG, CNG, LNG .....).

Jinak ta výměna "baterky" u té tesly by podle mě byla docela schůdná cesta. Ale znamenalo by to mít v oběhu cca 1,5-2x  krát tolik baterií jako elektromobilů a zůstat u dvou tří velikostí.

Ale uvidíme, kam půjde vývoj, aktuálně bych řekl, že jsme hodně na začátku nějakého komerčního rozvoje elektromobilis mu.   
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....

Není mě jasné, jak je možné že spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
Jan Alin
*
Offline Offline



« Odpověď #51 kdy: 18.09.2016, 16:18 »

Další dosud nenakousnutou otázkou je dostupnost zdrojů. Odhydy, kdy dojde k vyčerpání dostupných zdrojů ropy na výrobu nafty a benzínu jsou, sice se s technologickým i možnostmi těžby posouvají, ale celkové množství je odhadnuté. To samé ale platí se zdroji surovin na výrobu baterií, ne vše lze na sto procent recyklovat. Pokud by došlo k masovému rozšíření, pak by otázka dostupnosti mohla být celkem vážná.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Karl Centrino
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #52 kdy: 18.09.2016, 18:19 »

To jsou nějaké divné počty. Těch 10% jste vzal kde?

1,6 mil. t BA představuje výhřevnost cca 20 TWh a spalovací motory z toho vyrobí cca 6 TWh mechanické práce.
Když odhadnu účinnost přenosové a distribuční soustavy EE na 75% (máte někdo přesnější číslo?),  účinnost nabíjení a vybíjení aku na 75% a účinnost elektromotorů na 90% (tj. celkem 51%),  je pro výrobu 6 TWh mechanické práce potřeba vyrobit cca 12 TWh elektrické energie, tzn. jeden Temelín.
(Elektromobily by ve skutečnosti potřebovaly dostat méně EE, protože nějakou získají z rekuperačního brzdění, ale na druhou stranu musejí v zimě topit, tak se to cca vyrovná.)
Druhý Temelín by byl potřeba na elektrifikaci osobních sazometů, a další dva na zbývající diesly (nákladní doprava atd.). Benzín dělá necelou čtvrtinu spotřeby pohonných hmot v ČR.


Nastíněná potřeba 20 TWh výroby navíc není jen prostým matematickým výpočtem.
 10% účinnosti elektřiny jako paliva v elmobilu započítává  i průměrnou účinnost výroby elektřiny z paliva, tedy  30 - 40% ( podílu jádra a fosilních paliv). Celková účinnost elektřiny - výroba, distribuce, nabíjení, pohon - jako náhrada paliva  za benzín, se pohybuje na 10%. Náklady na těžbu a úpravu uhlí, plynu, ropy, jádra se uvažují jako srovnatelné.
 100% (palivo ) - 60 (ztráty výroby) - 20 (ztráty distribuce) - 10 (ztráty pohonu) = 10% z celkové energie vložené na začátku. Benzín 30 - 40 %. 

 Z 20 TWh spotřeby benzínu přeměníme na práci skutečně zhruba 6 TWh. Ale na stejnou práci při 10% účinnosti potřebujeme pro elektromobil vložit do elektrárny palivo s  energii 60 TWh.
  Vyrobit by sice matematicky stačilo zhruba těch 12 TWh, ale reálně bude provoz vyžadovat téměř dvakrát tolik.
  Z dostupných zdrojů pokusů a  zkoušek z běžného provozu vyplývá, že rekuperace přinese 10 -15 % energie a okolnosti provozu sníží využitelnost (na dojezd)  energie i více jak o polovinu. Z toho plyne, že reálná potřeba energie pro dojezd na stejnou vzdálenost  je mnohem vyšší než prostá matematická. Matematicky musím dojet, ale reálně půjdu polovinu pěšky.  Podobně výrobci automobilů zkreslují spotřebu benzínu a uvádějí  přepočtené laboratorní údaje, přičemž spotřeba  v reálném provozu je vždy o něco vyšší.
  
 Při výpočtu okamžité účinnosti srovnávaných paliv se nepočítá s diametrálně rozdílnou hmotností zásoby paliva, ale pro celkovou reálnou účinnost a využití,  potřebu energie navíc  je započítání nutné.
Vozidlo místo části nákladu veze baterie, tím se celkové nároky na výrobu a spotřebu elektřiny také zvyšují.
 Myslím, že potřeba  20 TWh výroby navíc jako náhrada za benzín  je dosti blízko realitě.  U nafty je situace mnohem dramatičtější právě pro extrémní zvýšení hmotnosti zásoby elektrické energie v poměru k celkové hmotnosti.  Celková spotřeba energie na Zemi se má snižovat, elektromobilit a jak ji zatím známe, by ji  ale podstatně  zvýšila.


  
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #53 kdy: 18.09.2016, 18:24 »

Nemyslím, že se jedná o neschopnost. Bude to podobná storry jako u akunářadí. Výrobce si takto hlídá svoje know-how i si zajišťuje práci.
Přesně tak. Domnívat se, že jde o neschopnost je pozůstatek socialistickýc h představ o světlých zítřcích. Avšak paradoxně se sdílení výrobních prostředků, tak jak Marx kázal, blíží filozofie Průmyslu 4.0!
Tedy "sdílení" bude klíč k mnoha řešením, které si dnes nedovedeme konvenční dosavadní cestou představit.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Elektrika NENÍ časopis!
Stran: 1 2 [3] 4 5 6 ... 8 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Kde je elektropažout?
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
 Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy
 Česká automobilka chystá útok v podobě několika elektromobilů
 Nová teplotní čidla pro elektromobilitu
 Tesla podala nový patent, který usiluje o zvýšení bezpečnosti baterií
 Aplikační sady pro chytré EV nabíjení
 V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky
 Jak přepojím zástrčku NEMA 14-50 na pětikolík 32A (zapojena jedna fáze)?
 Dopravní podnik Praha chystá nákup elektrobusů
 Tesla obnovila výrobu i přes zákaz
 Olomouc patří mezi pět nejvyužívanějších dobíjecích stanic ČEZ
 Kam bude směřovat česká mobilita v budoucnosti
 SCHRACK rozváží své zboží po Praze elektrickou dodávkou
 Akční nabídka: Příprava podkladů nabíjecích stanic zdarma!
 Katalog Nabíjecí stanice i-CHARGE
 ABB představuje stanici umožňující oboustranné nabíjení
 LAPP vyvíjí a vyrábí nabíjecí kabely pro elektromobily více než 10 let
 Elektromobilita - Nabíjecí stanice CION od SCHRACK Technik
 ABB hlásí výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku
 Musím u sazby D27d nabijecí stanici blokovat stykačem HDO?
 Lze nabíjet elektromobil DC mimo klasické DC rychlonabíjecí stanice?
 Letos v Elektrice slavíme 10. let od prvního českého elektromobilního rekordu!
 #EH: Víte, kdo dostal první pokutu za rychlou jízdu elektromobilem?
 Je napájecí kabel pro nabíječku elektromobilů v areálu investora stavbou?
 O mobilním sledování a měření energie našeho elektromobilu
 Co vše potřebuji k připojení Wallboxu k hlavnímu jističi?
 Čo treba splniť pre bezpečné napájanie domu zo zásuvky na elektroaute?
 Pomůže rozšíření elektromobility stavba dobíjecích míst pro elektronáklaďáky?
 Nač pamatovat při plánování dobíjecí stanice elektromobilů?
 Je složité přinutit všechny výrobce elektromobilů k jednotnému akumulátoru?
 Kde bude za pár desítek roků v elektrotechnice užitečná autonomní doprava?
 Jak se navrhuje kompatibilita nabíjecích stanic s elektromobilů?
 Jakými způsoby se dobíjejí elektromobily v bytovkách?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.056 sekund, 23 dotazů.