Pro jaké jiné námitky kromě ceny se odmítá použití chytrých instalací?
Radek Červený:
4. GARANTUJE FUNKČNOST CELKU
Projektant při tvorbě technologickéh o celku přemýšlí nad požadavky investora a převádí je do funkčního řešení. Výběrem vhodných produktů naplňuje výsledné řešení a zaručuje jejich vzájemnou kompatibilitu. Jedná s dodavateli technologie a vybírá takové dodavatele, jejichž produkty umí fungovat v technologickém celku.
5. KOORDINAČNÍ ČINNOST
Každý autor projektu nabízí investorovi odbornou pomoc na jednání s dodavateli a během stavby také na kontrolních dnech. Předáním dokumentace tedy odpovědnost projektanta končit nemusí.
Jan Franěk:
Citace: Tomáš Žabka 07.01.2016, 07:45
.. ale ten zásadní problém je v tom, že většinu instalací provádí projektanti, kteří nemají skoro žádné zkušenosti s těmito instalacemi, maximálně si přečetli návod jak to udělat (jsem jeden z nich). Následně se provede realizace a ono to někde funguje někde nefunguje, pak se volá dodavateli instalace (který absolvoval jedno zrychlené školení jak to udělat) ať si to opraví. Dodavatel oslový výrobce, protože už neví kudy kam a výrobce, když koukne na projekt tak se nestačí divit, jak to vůbec může fungovat, když v některých místech nejsou dodrženy jeho požadavky na funkčnost.
;D ;D ;D ;D
Citace: Radek Červený 06.01.2016, 16:22
.......
V podstatě nemám čím do tohoto vlákna přispět. Jen ty výše psané názory mi přijdou jako názory od lidí, co o chytré instalaci někdy někde slyšeli, případně ji viděli na graficky křiklavém marketingovém letáku a ještě někde zaslechli jedna paní povídala.
Bylo by možná férové k takovému příspěvku i napsat, kolik má dotyčný realizovaných instalací, na jakém systému a kolik z toho se chová nestandardně. Případně kdo dělal integraci a návrh a na jaké úrovni. Jinak si nedokážu vysvětlit, proč v našem počtu realizovaných instalací žádný z výše uvedených problémů nemáme.
A je to tady ;D ;D ;D
Přitom někteří výrobci mají velmi dobrou produktovou podporu a není problém s nimi konzultovat i samotný návrh, nebo projekt. Nechápu jak to někdo bez předchozích zkušeností, může řešit až když nastanou problémy. :-\ :-X
Jan Alin:
Citace: Radek Červený 06.01.2016, 16:22
Jinak si nedokážu vysvětlit, proč v našem počtu realizovaných instalací žádný z výše uvedených problémů nemáme.
Jste asi jeden z mála a budiž vám to ke cti. Co se ovšem stane v okamžiku, kdy Radek Červený půjde např. do důchodu, bude stávající komfort a servis i nadále zajišťován? Má majitel takové instalace pak reálnou šanci sehnat v případě problému rychle kvalitní servis?
Martin H.:
Citace: Radim Blaťák 06.01.2016, 21:20
Názor, že obdobné věci uděláte pomocí relé, časovačů apod. moc neberu, protože v těchto případech je to jak říká můj syn "pravěk" ::).
Nie som odporca domácej automatizácie. Používam ju na riadenie vetrania, nočného osvetlenia, cirkulačky TÚV, hlavného ventilu vody a žalúzií. Nezdieľam však váš názor. Bližší mi je: "všetko má byť tak jednoduché ako je možné, ale nie jednoduchšie".
Pár typických príkladov z "praveku":
Svetlo po zotmení? --> Súmrakový spínač
Svetlo pri vchodových dverách? --> PIR
Vysušiť uterák na el. rebríku v kúpeľni? --> Tlačítko + časový spínač
Ak sa to má zmeniť, tak k lepšiemu. A tu si neviem predstaviť žiadnu ďalšiu pridanú hodnotu pre užívateľa po výmene za "inteligentnú" inštaláciu.
Miroslav Minařík:
Citace: Václav Kalina DC 05.01.2016, 22:06
PS: dokud byla na dráze elektromechani ka a releovky, nebouraly vlaky tak často jako dnes. :'(
Vzpomínám si na dálnopis Dalibor. V té době se již objevily první Spectra a ty názory byly stejné jako čtu zde. Od té doby telegramy zmizely i s dálnopisy a v kapsách nosíme proti té době každý vlastní superpočítač který nazáváme stále z nepochopitelný ch důvodů telefonem.
I tehdy byla skepse příšerná a hlavně nikdo netušil, co bude dnes. Vzpomeňte si na tuto disku za čtvrt století.
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana