Musí se přístroje s pohyblivým přívodem ve zdravotnictví revidovat?

(1/3) > >>

Veselyblesk:

Dostal jsem dotaz od technika laboratorních přístrojů k novému zákonu 286/2014 s kterým si nevím rady.

Z textu tohoto zákona vyplíývá, že prostředky s pohyblivým přívodem se nemusí revidovat.

Přijde mi to ale nelogické, pevné připojení je přeci bezpečnější než pohyblivé. Napadlo mě jestli jsem někde nepřehlédl skutečnost, že by zdravotnické prostředky musely být připojeny jen pevným připojením.

Jiří Schwarz:
Srandičky, srandičky...

Asi byste měl opravit zadání, abychom pochopili o co vám jde.

Veselyblesk:
V textu zákona je stanoveno, že přístroje ve zdravotnictví mají mít pevně připojení. O pohyblivých přívodech není žádná zmínka.  V praxi mají laboratorní přístroje i několik připojení pohyblivým přívodem. Státní ústav pro kontrolu léčiv odpověděl v souvislosti s tímto faktem, ze přístroje s pohyblivým přívodem se revidovat nemusí.  Musí být laboratorní přístroje ve zdravotnictví připojeny pevným přívodem? Pokud ano, platí to i pokud se nepoužívají v přítomnosti pacienta? (rozbory tělních tekutin). Nebo opravdu zařízení s pohyblivým přívodem ve zdravotnictví nepodléhají pravidelným revizím spotřebičů, proto že jsou podle nového zákona na ně kladeny vyšší nároky při odborných zkouškách, které jim tento zákon stanovuje provádět nejméně jedenkrát za dva roky?
http://www.epravo.cz/_dataPublic/sbirky/2014/sb0110-2014.pdf
http://www.sukl.cz/zdravotnicke-prostredky/dotazy-i-cast

František Šohajda:
Musí se revidovat a i se reviduje ve všech nemocnicích!
Dále i přístroje, které mají v sobě zabudován nějaký MP se musí pravidelně kalibrovat..

Někteří, rádo-by technici nemocnic si pletou pojem a dojem...
Protože se tyto přístroje nesmějí revidovat dle ČSN 33 1600,ED.2....
Je na to zvláštní norma pro zdravotnické přístroje. (přesně ji z hlavy neznám, nedělám to)....Dělávají to především organizace, které přístroje servisují a při kontrole zkontrolují jejich nastavení....a td....