Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Následky dopravních nehod ve světle světel aneb města šetří, lidé umírají
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb. Vyhláška zde ...

Autor Téma: Následky dopravních nehod ve světle světel aneb města šetří, lidé umírají  (Přečteno 5581 krát)
Komerční sdělení
*
Offline Offline




« kdy: 22.06.2015, 08:02 »

Následky dopravních nehod ve světle světel aneb města šetří, lidé umírají
    Zhoršením kvality veřejného osvětlení se zvyšuje dopravní nehodovost až o 121 procent. To je jeden ze závěrů analýz zpracovaných pracovní skupinou "Osvětlení, bezpečnost, kriminalita". Analýzy jednoznačně potvrdily významnou úlohu kvalitního veřejného osvětlení při zajištění bezpečné noční dopravy ve městech a obcích. Například využitím bílé barvy světla u osvětlení se snižuje dopravní nehodovost až o 52 procent.
    Zdroj: zde...


   


    Co pozitivního a konstruktivníh o byste doplnili k této informaci?
   
Následky dopravních nehod ve světle světel aneb města šetří, lidé umírají
   
Zaznamenáno
Piszkos Munkak
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 22.06.2015, 17:15 »

Ta čísla jsou dost vysoká. Zavání to nějakou šikanou vůči obcím. Navíc BESIP je znám šířením čísel, která nejsou podložena reálným měřením. Momentálně BESIP škodí řidičům a další level jsou obce. Pravdou samozřejmě je, že osvětlení v některých obcích je tristní, ale dosáhnout na dotaci s prokázanou 30% úsporou je problém. Stát radši vyhodí naše peníze za eko. vytápění soukromým subjektům.
Zaznamenáno
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #2 kdy: 22.06.2015, 17:25 »

Ta čísla jsou dost vysoká. Zavání to nějakou šikanou vůči obcím. Navíc BESIP je znám šířením čísel, která nejsou podložena reálným měřením. Momentálně BESIP škodí řidičům a další level jsou obce. Pravdou samozřejmě je, že osvětlení v některých obcích je tristní, ale dosáhnout na dotaci s prokázanou 30% úsporou je problém. Stát radši vyhodí naše peníze za eko. vytápění soukromým subjektům.
Tak osvětlené přechody určitě podpořím. Jezdím dost v noci a je to příšerný rozdíl! O podání světla bych se také nepřel! Mezi tím, co žlutá barva je na dálnici ok, tak na přechodech je bílá lepší.
To chce v noci srovnat když tam někdo přechází. K počtům nemohu nic, protože jsem také jen příjemcem této informace!
Zaznamenáno

Moudrý člověk se může naučit víc z hloupé otázky než hlupák z moudré odpovědi. Bruce Lee
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #3 kdy: 22.06.2015, 19:58 »

Nějakou osvětu máme, tak mimo obec najdeme chodce, kteří mají alespoň nějaké výrazné nebo reflexní prvky na oblečení, škoda, že to nejsou všichni.
V obci zpravidla ne, takže v dobrém osvětlení přechodů vidím správný krok. A při žlutém osvětlení nejsou moc výrazné některé odstíny např. tmavě modré. Člověk v takovém oblečení je rozhodně lépe (a dříve) vidět při bílém světle.
Jinak za "moje oči" bych si dovolil tvrdit, že různá "bodová" světla oslňují a zhoršují viditelnost jiných objektů, které tak nezáří.
Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Petr M
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 23.06.2015, 08:02 »

Ono je to i o jiných světlech. Je to dva měsíce, co jsem jel, u silnice v polích vjezd do zemědělskýho areálu, halogenka nad kamerou vesele svítila ze stožáru na hlavní silnici po směru jízdy. Krom světel aut nebylo v protisměru vidět vůbec nic. Naštěstí tam byla jenom srnka a ne člověk...  zle

Za takovýhle osvětlení by měli aplikovat paragraf o obecným ohrožení.
Zaznamenáno

Jsem programátor jednočipů, zaměřený na automatizaci. Se zájmem o silnoproud od pěti let, maturitou elektro a papírama na to, abych mohl svůj výtvor legálně otestovat pod napětím do 1kV...
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #5 kdy: 23.06.2015, 08:25 »

Různých světel svítících proti vozidlům na silnici, zejména pak halogenových se najde hodně. Zejména na staveništích a také u průmyslových hal na osvětlení jejich okolí. Pamatuji, že kdysi toto řešili policajti (tehdá ještě VB),  dnes asi nikdo, protože podobných míst přibývá. Znám jedno místo, kde osvětlení nádvoří firmy v noci oslňuje řidiče přes kilometr daleko. Halogenky umístěné v několikametrov é výšce a s malým úhlem sklonu k zemi jsou stejně nepříjemné jako dálková světla.
Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Petr Fiedler
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 23.06.2015, 22:24 »

Pokud jsou za jeden rok škody připadající v průměru na 1 km délky v řádu statisíců až milionů, tak by se asi vyplatilo, kdyby typická nehodová místa někdo zkoumal a následně prováděl dopravně psychologické opatření.

Míst, kde by pouhá bílá čára na silnici zřetelně indikující hlavní/vedlejší nebo upozorňující na "přednost z prava",  snížila počet nehod na minimum, mám ve svém okolí desítky. 
Míst, kde bezpečnost snižuje nevhodně provedené zábradlí, přerostlá vegetace, nebo to, že řidič kouká po dírách v silnici místo po chodcích,  znám také dost.

Kruhový objezd, který lze projet vysokou rychlostí a tedy neplní svou primární funkci, známe asi všichni. To musel někdo vyprojektovat, někdo zkolaudovat a někdo další se tváří, že to nevidí. 

Dál tu máme nevhodně umístěné přechody, semafory seřízené tak, že chodcům skočí zelená zrovna když se odbočující vozidla dají do pohybu, ... - jako by autoři dopravních opatření měli provize od autoservisů a nemocnic.   

Škody z nočních nehod tvoří pouhou třetinu celkových škod, tak nerozumím tomu, proč BESIP řeší osvětlení a ne další aspekty, které nehodám citelně napomáhají (a to navíc 24 hodin denně).

Osvětlení je už většinou jenom třešnička na dortě, ale dá se za něj utratit hodně peněz.  Chtít, aby se před přijímáním nákladných opatření udělala riziková a ekonomická analýza tak, abychom za každý investovaný milion snížili škody alespoň o milion, to bychom asi chtěli od BESIPU a příslušných ministerstev hodně ...
Zaznamenáno
Jirka Š. Svejkovský
Zaměstnanec - projektant
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #7 kdy: 24.06.2015, 10:02 »

Nejhorší jsou sytě žluté sodíkovky. Kdo třeba někdy projížděl Kláštercem nad Ohří směrem na Chomutov, tak zjistil, že mu najednou zmizely semafory. Padla žlutá a prostě se ztratila mezi VO. Dost nebezpečná situace.
Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
František Šohajda
*
Offline Offline


RT E2-A


« Odpověď #8 kdy: 24.06.2015, 10:07 »

Nejhorší jsou sytě žluté sodíkovky. Kdo třeba někdy projížděl Kláštercem nad Ohří směrem na Chomutov, tak zjistil, že mu najednou zmizely semafory. Padla žlutá a prostě se ztratila mezi VO. Dost nebezpečná situace.

Kolego, myslím si že daleko horší jak svítidla jsou vypatlanci za volantem!
Jezdím denně a když vidím některé šílence jak jedou......to může být silnice nasvícena
jak za deního světla, stejně to nepomůže.
Jako elektrikář se musím zastat svítidel! Pláč Mrknutí
Zaznamenáno

RT -EZ   - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Jaký druh osvětlení zvolit na osvětlení montážní jámy v dílně?
 Charakteristika prostoru při navrhování osvětlení
 Charakteristika uživatele při návrhu osvětlení
 Nepřímé oslnění při návrzích osvětlování
 Uvažované parametry osvětlení při projektování
 Kontrola dimenzování osvětlovací soustavy
 Rozložení jasu při návrhu osvětlení
 Volba osvětlovací soustavy do vznikajícího projektu
 Výpočet energetické náročnosti osvětlení
 Hodnoty osvětlenosti při návrhu osvětlení
 Volba technických prostředků při návrhu osvětlovací soustavy
 Kdo může dělat měření osvětlení?
 Využití časových režimů do světelného projektu
 Zábrana oslnění při návrzích osvětlení
 Požadavky na osvětlení ve vnitřních pracovních prostorech
 Směrové vlastnosti osvětlení při projektování
 Barevné vlastnosti osvětlení při návrhu projektu
 Časové změny osvětlení uvažované již v návrhu projektu
 Hodnocení energetické náročnosti budov
 Společnost pro rozvoj veřejného osvětlení oslavila 20 let 
 Jedete se podívat na Videomapping?
 Podzimní technický seminář SRVO 2011
 Jaké zvolit svítidlo do místnosti ve které budou prováděny masáže?
 Mezinárodní konference SVĚTLO 2011
 Podzimní technický seminář SRVO v Pardubicích
 Nevyhořet znamená také chránit se před teplem
 VIDEO: Architekturní osvětlení Pardubického zámku (plná verze)
 Jarní technický seminář SRVO v Brně
 Vliv času na soustavu veřejného osvětlení
 Čím osvětlit jez?
 Jak zajistit, aby proud procházející doutnavkami nespínal relé?
 SRVO: Základy světelné techniky
 SRVO: Podzimní odborný technický seminář
 SRVO: Revize evropské normy pro terminologii v osvětlování
 Festival světla 2012 v Olomouci
 Jak v programu DIALux zobrazit stožáry?
 Festival světla 2012 - Seminář Lighting designers
 Festival světla 2012 - Prázdniny s Philipsem
 Do ktorej triedy osvetlenia zaradiť parkovisko pre kamióny?
 ČSO 2012: Obsah návrhu osvětlení v různých stupních projektové dokumentace
 SRVO: Měření elektrických parametrů veřejného osvětlení
 33 tisíc kilometrov skúseností
 Dle čeho se rozdělují silniční povrchy v programu DIAlux?
 Jaké osvětlení zvolit pro intenzivní osvětlení zahrady?
 O knize Světlo a osvětlování
 Jas a žiara nočnej oblohy
 Slyšeli jste o solárních panelech s LED technologií u veřejného osvětlení?
  Jak rozmístit prachotěsné zářivky ve svářečské dílně?
 Poradíte vhodný typ svítidla na osvětlení cesty okolo domu?
 O festivalu světla SIGNAL v Praze
 Jaký typ svítidla pro vyšší teploty zvolit do digestoře?
 Víte, co je to pasportizace veřejného osvětlení?
 Jaké zvolit osvětlovací těleso do průmyslového mrazicího boxu, vnější vliv AA3?
 Ako riešiť rovnomernosť osv. ciest podľa EN13201-2 so svietidlami na stĺpoch nn?
 21. ročník konference LIGHT SVĚTLO se uskuteční v září v Brně
 Jakou technologii osvětlení zvolit pro pracovní desku kuchyňské linky?
 Jaký je vliv kvality veřejného osvětlení na dopravní nehodovost?
 Co říkáte u schodiště na preventivní používání kabelů 5x místo 3x?
 TIP na výpočty osvětlení do projektové dokumentace!
 Jakým typem svítidla osvětlit tělocvičnu o 30m2?
  Může být v koupelně v zóně 1 umístěný 12V LED pásek s krytím IP64?
 Jak vysoko mohu dát zářivky abych si nezničil zrak?
 Světelně technické výpočty ...
 Jak je nutná osvětlenost v podzemních garážích v nepřítomnosti osob?
 Osvětlení společných komunikací
 WAGO IN#12: Optimální osvětlení hal s Lighting Management
 WAGO: Školení systému osvětlení hal a řízení měření spotřeb energií
 I DALI osvětlení lze ovládat centrálním systémem
 Existuje TNI CEN-TR 13201-1 - Vonkajšie osvetl. aj po slovensky alebo po česky?
 Jaký typ svítidel vybrat pro vnější nasvícení kostela?
 52. Technický seminář SRVO 2017 v hotelu PALCÁT v Táboře
 WAGO: Lighting Management System
 Jaká má být osvětlenost toalet, které nejsou zcela uzavřené?
 B.E.G: Malý katalog LUXOMAT
 Jakým pravidlem se nastavují časy na PIR čidlech schodišť a chodeb?
 Jak řešit osvětlení ve sklepě, kde kondenzuje voda na svítidlech a vypínači?
 Jednotka řízení hladiny osvětlení
 Je nutné svítit umělým osvětlením na chodbě, nemající okna?
 Katalog řízení osvětlení BEGHELLI
 Jak digitalizace ovlivnila návrhy osvětlování?
 Katalog svítidel Light 20 od HORMEN ...
 ELKOV otevřel světelné studio v Brně
 Koncepce osvětlení hlavního autobusového nádraží v Gelsenkirchenu využívá technologii TRIdonic LED
 Obnova osvětlovacích soustav v administrativních budovách
 TATRA TRUCKS instalovala 3000 svítidel v sedmi halách
 Chytrý rozvaděč veřejného osvětlení s Foxtrotem2
 Osvětlovací systém pomůže malým letištím

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.043 sekund, 22 dotazů.