V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?

<< < (8/16) > >>

Hynek Havliš:
Já bych tedy na otázku V čem vás elektromobilit a nikdy nepřesvědčí? odpovědět neuměl. Nikdy neříkej nikdy. Nicméně asi nejen pro mě je tato varianta zatím zcela nedosažitelná cenově.

Co tady ale myslím ještě nepadlo
1 - zatím je asi dost málo servisů, které by uměly elektromobily opravovat a dlouho nebude dost odborníků, kteří by to zvládli

2 - nabíjení (ani dnes, když není elektřina daněna jako palivo) taky není zadarmo. Z článku o Tesle ...Kilometr jízdy ho tak vyjde asi na dvacetník. "Kdybych nabíjel ze sítě, kilometr jízdy by mě při ceně elektřiny 5 korun za kilowatthodinu stál osmdesát haléřů až korunu dvacet," vypočítává... (zdroj si lze vyhledat vložením tohoto textu do Google). Za 2 KČ/km za palivo dnes úsporná auta na benzín/naftu jezdí. Úspora je tedy nyní v řádu desítek procent ceny paliva. Uvážíme-li, že náklady na palivo tvoří např. 25-40% ceny za provoz vozidla, tak finanční úspora za provoz nakonec není tak zajímavá.

3 - O co je ekologičtější spálit litr nafty se 40% účinností v motoru, než spálit kilogram uhlí se 40% účinností v elektrárně, 90% účinností ho přenést k autu, 90% účinností nabít a pak s 90% účinností spotřebovat? Čísla berme jen orientačně, nicméně 0,4*0,9*0,9*0,9=ca 0.3. Jako je jasné, že lze elektřinu vyrábět i jinde a jinak, ale myšlenka zůstává.

4 - elektromobily budou mít možná o něco menší servisní náklady (chybí zapalování, rozvody, výfuky...). Zase mají navíc akumulátor. Jak bude akumulátor fungovat po osmi letech provozu, na to bych si na základě svých zkušeností nevsadil.

Takže si myslím, že doba elektromobilů teprve přijde, jako teď pomalu přichází doba rozumně fungujícího LED osvětlení.

A na závěr ještě jednu myšlenku. Akumulátory dnes mají a asi ještě dlouho budou mít ve srovnání s chemickými palivy velice špatný poměr kWh/kg. Takže, co takhle elekřinou vyrábět vodík, ten si vozit v nádrži a z něj pak v palivovém článku vozidla vyrábět elektřinu:)? Dobře vím, že tohle má celou řadu omezení a technických problémů, nicméně se o podobných koncepcích začíná pomalu mluvit a řešilo by to problém dojezdu a nabíjení.




Milan Dupal:
Juraj Rojko: "5x6 e-mobil"  :)

Ačkoliv fandím nasazení elektřiny stejně jako Saturninův pradědeček, tak v oblasti elektromobilit y mi reálný a praktický pohled nedovoluje za současného stavu technologií akumulace el. energie moc optimizmu. Snad kromě velmi úzké oblasti využití a finančně nazávislých fandů nemá dnes elektromobilit a přes mocný lobbing v porovnání se spalovacími motory šanci.

Z mého pohledu nastane čas na zamyšlení nad koupí elektromobilu až na jedno nabití ujedu přes 1000km, nabití bude trvat cca 5 min, nabíjecí stanice a soustavy budou kompatibilní a doustupné kdekoliv a kdykoliv v rámci Evropy, akumulátory vydrží bez výrazné ztráty kapacity ekvivalent najetí 500 000km, budu moci ve vozidle používat bez omezení topení i chlazení...
Další reálný symptom ke změně mého náhledu je (bohužel dost pravděpodobná) eskalace mezinárodní situace a uzavření ropných kohoutů a nárůst cen nad hodnotu, která by mne donutila povznést se nad výše zmíněné nedostatky elektropohonu.

Miroslav Minařík:
Citace: Milan Dupal  13.10.2014, 14:09


a
Citace: Hynek Havliš  13.10.2014, 13:45



 (poklona)  za konstruktivni poznamky  (poklona)

Radek Červený:
Elektromobilit a zatím přesvědčila moji dceru. Dojezd cca 15 km po ideální rovině na zpevněném povrchu, maximálka na rovince cca 8 km/hod, nabíjení 12 hodin jednofázově  ;D a cena nové baterie cca 500 Kč, bez vytápění.
Mě zatím nepřesvědčila, neb konstruktér tohoto evozidla nemyslel na to, že chlap může mít i 110 kg a na něj by tato evozítka musela být tři, aby jej uvezla  :D

Pavel Horský:
Citace: Miroslav Minařík  13.10.2014, 10:59

Pavle, když nevěříš mě, tak jim uvěříš?
Psal jsem, že s elektromobilit ou vlastně nemám nic společného (kromě několika rekordů) ale jsem obklopen dlouhodobými uživateli již několik roků. Podle toho co zde čtu, tak jsem lhář já i oni. Nebo někdo jiný je úplný mimoň.

Vezmu tedy kameru a položím jim otázky co si myslí o lidech s předešlími tvrzeními. Někdy mi to zde připadá jako hádka zda by nebylo lepší zrušit měkké a tvrdé iy a zachovat pouze jediné.
 (fool)


Mirku, není potřeba se čertit.
Psal jsem, že bych uvítal názory "DLOUHODOBÝCH" uživatelů. Nechci slyšet názory lidí, kteří se živí prodejem nebo reklamou. Takové názory mě opravdu nezajímají, nevěřím jim.

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana