Kdo nese zodpovědnost za chybu v nové elektroinstalaci ?
Lukáš Rotrekl:
To: Juraj Hamorský:
Citace: Pavel Horský 01.09.2013, 13:29
Obsah jednotlivých dokumentací je dán jasně vyhláškou a zákonem. Možná by bylo dobré, abyste se před láteřením s těmito dokumenty seznámil.
Můžete se podivovat nad tím, že je v dokumentaci pro stavební povolení půdorys se zásuvkami a jejich okruhy.....
Juraj Hámorský:
Viete ako rad by som pracoval iba s projektom pre realizaciu. Vačšinou si ho musím vypracovať ja. Oproti vám kolegovia som len začiatočník :) a teda veľa projektov sa mi nedostalo do rúk. U fyzických osobách, ktoré si kupia projekt za "ťažke" peniaze a potom chcu aby elektrikár podľa toho spravil inštaláciu moc nepochodím s tým, že si majú dať vypracovať ďalší projekt za ďalšie peniaze. Veď oni už jeden majú a ak nemám záujem ok.
Tu by som skôr uvítal oboznámiť ľudí o tom aké typy projetov existujú, pretože firma ktorá im predava projekt na kľúč im nepovie, že si budú musieť dať vypracovať projekt pre realizaciu.
raj:
Citace: Pavel Horský 01.09.2013, 11:03
A proto je dobrá tzv. pojistka na blbost. Nestojí moc a vyplatí se, tedy pokud řemeslo děláte na živnost...
Vřele doporučuji si přečíst pojistné podmínky.
Asi se budeš dost divit ... (norm)
Jan Alin:
Pokud je chyba již v projektu, pak se v tom projektant vymáchá, je zodpovědný za to, že jím vyprojektovaná instalace je bezpečná, funkční a odpovídá předpisům v době realizace. Elektrikář nemůže vidět problematiku při práci tak komplexně a má šanci přijít jen na základní chyby, které asi nebudou obsaženy v projektu. RT bude přizván k hrazení způsobené škody, pokud se mu prokáže, že na chybu přijít mohl a měl. Chtělo by to blíž specifikovat o jakou závadu jde.
Karel Vlach:
(poklona) pánové,moc (poklona) za alespoň částečné objasnění problémů.
Bohužel nejsem schopný sdělit konkrétní chybu protože chyb je opravdu spousta :(
Jedná se opravdu velkou firmu a nerad bych přišel o práci,do které jsem teprve nedávno nastoupil.