Jak je řešeno napájení zásuvek 230V ve vagónech vlaků?
Daniel Hudzík:
Citace: František Šohajda 17.05.2013, 13:28
Hlídač izolace nebo něco tam je ? ;)
Moderne vlakove CZE (centralne zdroje) maju v sebe HIS
Jiří Schwarz:
Starší řady vozů měly dynamo (bylo vidět vedle nápravy, pod vozem), a AKU baterii, stav baterie se dal dobře odhadnout při zastavování nebo rozjíždění vlaku, kdy se měnil svit žárovek.
U této koncepce byly zásuvky jen u některých rychlíkových vozů
František Šohajda:
Citace: Jiří Schwarz 18.05.2013, 08:14
Starší řady vozů měly dynamo (bylo vidět vedle nápravy, pod vozem), a AKU baterii, stav baterie se dal dobře odhadnout při zastavování nebo rozjíždění vlaku, kdy se měnil svit žárovek.
U této koncepce byly zásuvky jen u některých rychlíkových vozů
Z tohoto dynama jsem dělal co by učeň za totáče triodinu....mo tor cca 5,5 kW dva skoky rozběhu a dynamo jen při svařování knouralo.... (dance)
Nic jiného tehdy nebylo.....zna čně neekonomické !! :'(
Jan Kelbich:
Citace: Daniel Hudzík 17.05.2013, 12:06
Sustava je IT, istenie je vzdy 2polovymi isticmi
Tak mě napadá, jak vlastně HIS pozná průraz středního vodiče na zem ?
Vít Rotrekl:
Citace: Jan Kelbich 19.05.2013, 21:29
Tak mě napadá, jak vlastně HIS pozná průraz středního vodiče na zem ?
Pokud se nepletu, tak IT soustava je za oddělovacím trafem a je tam v podstatě L1 a L2, tudíž za bezporuchového stavu není ani jeden pól spojen s potenciálem PE. A pokud se nemýlím tak HIS hlídá isolační odpor proti zemi a při poklesu pod určitou (nastavenou) mez začne signalizovat.
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana