|
|
|
|
Oldřich Morávek
OSVČ montáž, opravy, revize elektro a hromosvodů
Offline
|
|
« Odpověď #21 kdy: 25.09.2012, 20:07 » |
|
to Martin Novák: Takovou odvahou netrpím abych si myslel, že za 200Kč odjedu od dobíjárny. Těch 200 bylo jen za amortizaci. Možná i 300Kč. Buďme realisti (300 000,-Kč / 1000 nabíjecích cyklů)
to Minařík: obávám se, že tipizace u akubloků je na tom ještě hůř, než dobíjecí zásuvky. I když je nutno uznat, že džungle to není, ale jednotný systém taky ne.
to Hudec: Čerpací stanice benzínu taky rostli postupně. Vzpomeňte, jak vypadala síť čerpaček před třiceti lety. Dovolím si říct, že dnes jich je desetkrát tolik (aspoň v mém okolí). Síť dobíjáren je taky potřeba postupně vybudovat a začátkem je motivace poptávky.
to Doležal: asi ne
|
|
|
|
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
Offline
váš elektrikář a revizní technik
|
|
« Odpověď #22 kdy: 25.09.2012, 20:12 » |
|
Domnívám se, že tyto nabíječky nebudou tím, co změní pohled na eauta. Maximálně tomu mohou trochu pomoci. V tom jsem trochu pesimista. Dovedu si představit, že by to mohla změnit třeba pořizovací cena eauta. Mohla by tomu napomoci klidně nížší daň, případně jiná pobídka. Možností je celá řada. Nebo kdyby se "rozkřiklo", že se baterie nechají "repasovat" za zajímavější ceny. Pak by se možná začal pohled některých lidí na eauta měnit. Pozitivně ale vnímám například zřízení nabíjecích stanic u supermarketů. V Praze jsem narazil v jednom Kauflandu na dvě nabíjecí místa. Na jejich webovkách jsem si o tom našel další informace. DOvedu si představit, že během většího nákupu, což je většinou více než 30minut, s manželkou minimálně 1h, trochu doplním své eauto (tedy nějaké mít )
|
Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci. Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci. Revize el. a hromosvodů do 1000V Topné kabely k vytápění i ochraně majetku. www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #23 kdy: 25.09.2012, 21:03 » |
|
...Buďme realisti (300 000,-Kč / 1000 nabíjecích cyklů)...
To je myslím ještě pořád příliš optimistický pohled. Odhadnu-li cenu aku bloku 16 kWh (vozítko pro městský provoz) na 300.000 (tuším je to víc, ale budiž), k tomu DPH, jsem na 360.000. Někdo musí ty akumulátory koupit na sklad (investované peníze->úroky), někdo je musí skladovat, střežit, ošetřovat, dobíjet, vyměňovat... Nevidím, při odhadu životnosti 1000 nabíjecích cyklů, reálnou cenu jedné výměny <500 Kč.
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
Petr Doležal
Offline
emeritní projektant z Brna (prostě důchodce)
|
|
« Odpověď #24 kdy: 25.09.2012, 22:47 » |
|
To je myslím ještě pořád příliš optimistický pohled.
Protože se na každou kWh nacpanou do euta uvalí spotřební daň, jelikož by stát, nedej bože, o něco schudnul, když nebudeme čepovat benzin.
|
Na zdraví a abychom byli lidmi to vám přeje celoživotní projektant nn, vn, někdy i vvn rozvodných zařízení
|
|
|
Oldřich Morávek
OSVČ montáž, opravy, revize elektro a hromosvodů
Offline
|
|
« Odpověď #25 kdy: 26.09.2012, 06:58 » |
|
Stanovení ceny amortizace baterie je asi v tuto chvíli předčasné. Jednak si myslím, že v případě, kdy by tento systém byl uveden do života, by se pro zřizovatele těchto stanic, jakožto pro dlouhodobého velkoodběratel e podstatně změnila cena baterií a navíc by se navýšila výroba, čímž by opět klesla cena. Nicméně nejdřív je nutné určit jednotnou cestu provozování elektromobilit y.
Co se týče rychlonabíjení, moc velký příznivce této technologie nejsem. Když si představím, že pro dojezd na místo X bych potřeboval drasticky nabít 80% kapacity s nabíjecí dobou 20 minut, tak se mi to nelíbí. (například sraz clusteru. do Brna to mám cca 170km) Prostě jsem rozmazlený. Nechci si ničit vlastní akumulátor a nechci trávit někde 20 - 30 minut (přistavení ke stojanu, připojení/odpojení) navíc. Chci jet z bodu A do bodu B a večer doma v garáži připojit baterii, aby se za 6 - 8 hodin normálně nabila na hodnotu, která mi další den bezpečně vydrží.
|
|
|
|
Radek Červený
Žij a nechej žít
Offline
|
|
« Odpověď #26 kdy: 26.09.2012, 11:52 » |
|
Selský rozum mi říká, že jakákoliv "rychlo" je něco za něco. Technologie může kráčet kupředu mílovými kroky, ale pořád standardní pomalé nabíjení bude efektivnější a pro baterii šetrnější než nějaký rychloprajs. Ostatně i takové krásné, pomalé a mazlivé milování, doma v klídečku, při hezké a klidné hudbě v přítmí pokoje osvětleném edisonkou, kdy už slečna či paní nedočkavě škemrá a prosí, abych ho tam strčil, je o něčem jiném než rychlovka na záchodku čerpací stanice během rychlonabíjení To Borovec: Nezpochybňuji, že parta vývojářů v ABB by byla partou kutilů. Ale připomínku pana Hrubého bych nebral na lehkou váhu. Ani ne kvůli harmonickým, ale všichni víme, na jaké hraně se dnes pohybuje distribuční síť díky FVE a "vrtulkám". Dokážeme domyslet, co nastane při masivním nasazení e-mobility v distribuční síti? Kdy v ulici, kde je 100 domů a distribuce nějakou 120, v každém druhém domu někdo večer připojí nabíječku o příkonu řádově jednotek či desítek kW? Toto vidím jako podstatně slabší článek řetězu než cenu či životnost baterie.
|
|
|
|
|
Jozef BABJAK
|
|
« Odpověď #28 kdy: 26.09.2012, 12:57 » |
|
Nezpochybňuji, že parta vývojářů v ABB by byla partou kutilů.
Toto nevyšlo. Alebo vyšlo? ??
|
|
|
|
Jiří Schwarz
Offline
|
|
« Odpověď #29 kdy: 26.09.2012, 13:43 » |
|
Selský rozum mi říká, že jakákoliv "rychlo" je něco za něco.... ... Dokážeme domyslet, co nastane při masivním nasazení e-mobility v distribuční síti? Kdy v ulici, kde je 100 domů a distribuce nějakou 120, v každém druhém důmu někdo večer připojí nabíječku o příkonu řádově jednotek či desítek kW? Toto vidím jako podstatně slabší článek řetězu než cenu či životnost baterie.
Nabíjení je tak trochu "chemie" a tam se to donekonečna urychlovat nedá... Umím si představit nějaký speciální tarif, který mi energetika nabídne pro nabíjení euta a bude mi ho zapínat především v době, kdy FV nebo větrníky budou tlačit do sítě energii, pro kterou v daném okamžiku nebude využití. Ovšem to by mě nutilo pořídit si "druhou baterku"...
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|
Radek Červený
Žij a nechej žít
Offline
|
|
« Odpověď #30 kdy: 26.09.2012, 15:31 » |
|
Radku ještě nijaký přispěuek na tomto fóru se mnou neudělal to co první odstavec tvého nicméně jddnu přednost toho záchodku bych viděl a to, že nemusí dojít na jména
Tebe Milane v tom prvním odstavci rozštípala ta představa brzy zničené baterie za 300 kilo po pár desítkách rychlonabíjecí ch cyklů, že? Nabíjení je tak trochu "chemie" a tam se to donekonečna urychlovat nedá...
Umím si představit nějaký speciální tarif, který mi energetika nabídne pro nabíjení euta a bude mi ho zapínat především v době, kdy FV nebo větrníky budou tlačit do sítě energii, pro kterou v daném okamžiku nebude využití. Ovšem to by mě nutilo pořídit si "druhou baterku"...
Ovšem auto parkuji zpravidla v noci a FVE vyrábí zpravidla přes den. Jediná šance je dát hlas komunistům, ti poručí větru, dešti a třeba snad i slunci, aby svítilo v noci. Tímto kouskem by posléze dostali na svoji stranu i zelené ekoteroristy, páč by to byla voda na jejich mlýn. Anebo jak bylo řečeno, druhou baterku za 300 kilo V praxi jsem ráno líný oškrabat námrazu na skle, proto už bych po zkušenostech nechtěl žádné auto bez nezávislého topení, vynikající věcička. Tímto směrem spěje civilizace a už vidím ty kravaťáky, jak v zimě ráno před cestou do práce v té šolně přehazují AKUblok Mimochodem, speciální tarif pro nabíječe e-aut stále neřeší docela možné a snadné přetížení lokální distribuční sítě.
|
|
|
|
|
|
|
Radek Červený
Žij a nechej žít
Offline
|
|
« Odpověď #34 kdy: 26.09.2012, 23:25 » |
|
Kdybychom dali hlasy té správně ekologicky zaměřené straně, Kateřina "Biomasa" by určitě vymyslela jak to udělat...
To je pravda, to stádo tupců by nařídilo slunci svítit v noci Nařízením vlády číslo XXX a pak by do vesmíru posílalo k vymáhání sankce za to, že nesvítilo. To stádo by vedl ten stolař, teda vlastně ten co hobluje Káču auau ( ať to není mimo téma, ani nevím jestli ji hobluje ultrarychle nebo klasicky? ), a ta Káča auau by si pletla volty s voly a v taškařici pana Krause by přesvědčovala o národ o užitečnostni vozidla poháněného voly krmené ultrarychlou nabíječkou. Doufám, že tato parta nýmandů o svých kvalitách už přesvědčila a není pro ni v budoucnu ve vládě místo.
|
|
|
|