Určuje nějaký zákon, že musím mít projekt na elektroinstalaci?
Jaroslav Molák:
Pane Kolouchu,
samozřejmě, že revizi je možné udělat, vystavujete se ale potížím, které budete řešit s revizním technikem dodatečně. Hraje roli volba vedení, jeho trasy a křižování, počet zásuvkových vývodů, jejich umístění, jištění a počty okruhů, zvýší se náročnost revize a jiné a jiné. Z Vašich dotazů je zřejmé, že jste laik, ale mohu vás upozornit na skutečnost, že i mezi odborníky se vyskytnou lidé, kteří nedovedou věc laikovi přiblížit a jejich rady sklouznou do demagogie viz poněkud hloupé, zavádějící odpovědi pana Zdeňka Rajmonta, ale i projektantů, kteří mnohdy nejsou v obraze. Nejen já, pane Svejkovský vyžaduju projekt. A to jsem revizní technik už 35 roků.
Právě u starých instalací je mnoho závad ohrožujících životy nájemníků a zařízení si samo žádá o kontrolu, zejména pokud byt je v obytném domě, revizi ve vlastním zájmu je třeba mít, žádné Čestné prohlášení vás nevyváže z případné odpovědnosti za škodu nebo úraz, která vznikne v důsledku Vašeho elektrického zařízení. Je to pro Vaše přiblížení něco v tom smyslu, jako když způsobíte nehodu Vaším autem a nemáte platnou technickou prohlídku.
A co se týká potřeby revize pro změnu sazby, tak E-on - Distribuce požaduje doložit revizní zprávu, nemůže přece připojovat "kdovíjaké" el. zařízení.
IM:
Citace: Alex.Kolouch 09.09.2012, 21:50
A až nechám osadit nový rozvaděč a připojit kabely, pak bez dokumentace není možné provést revizi?
Zajímalo by mě, když máte tolik obav abyste nemusel mít dokumentaci, jak si ten rozvaděč objednáte? Normálně se to dělá dle schéma. :-[
Milan Hudec:
Zodpovědně může revizi na 90Let starou instalaci napsat ten jemuź bylo před 90 lety řekněme 25 a ví co a jak se dělávalo.
Jiří Schwarz:
Citace: Milan Hudec 10.09.2012, 06:26
Zodpovědně může revizi na 90Let starou instalaci napsat ten jemuź bylo před 90 lety řekněme 25 a ví co a jak se dělávalo.