Další kvízová otázka: Co mohlo být příčinou vypálení poj. odpojovače?

<< < (4/4)

Lukáš Rotrekl:
Citace: Jan Alin  30.06.2012, 19:07

Tak mě napadá co by asi udělala pojistka bez písku.


Toto by mohla být správná úvaha. Co když bylo v pojistce málo písku a při přetavení v ní začal hořet oblouk?

Karel Vanek:
Možná je to nesmysl, ale zažil jsem něco velmi podobného u auta. Začalo oknem zatékat a nateklo do pojistkové skříňky. Tam je mnoho tlustých
páskových tvarovaných vodičů, blízko sebe, sendvičově v několika vrstvách v "bakelitových"izolovaných patrech. Nejprve doško k elektrolýze, zahřátí, zuhelnatění izolantu, proud začal procházet touto cestou, teplota začala stoupat a tak to šlo dál a dál až bum a už to hořelo. Hlavní pojistka 50A byla v klidu, její limit proud nepřekročil. Ten stav na fotografiích je tomu velmi podobný. Vzhledem k odlišnému napětí to tady mohlo být pár vteřin, v mém případě to byly desítky vteřin až minuty. Takže bych typoval třeba i na vlhko v kombinaci s přechodovým odporem třeba od oxidu, nedotažení, nečistot atd.

Václav 3:
Citace: Lukáš Rotrekl  30.06.2012, 19:38

Toto by mohla být správná úvaha. Co když bylo v pojistce málo písku a při přetavení v ní začal hořet oblouk?


A to bylo nejspíš příčinou proč vybouchla. Já jsem o tom tady nedávno psal v souvislosti s amatérskou opravou nožovky v jiném vlákně.

Miroslav Liška:
Jestli dobře vidím tak ta vypálená pojistka je posunutá vůči ostatním, nevím jak je to možné,  protože takhle tam ani nejde dát, to znamená že horní nůž byl skoro mimo kontakt a ten kontakt je víc zdevastovaný.
Jinak pojistkové odpinače vyjímečně vypínáme pod zátěží a zatím s tím nemáme žádný problém. o:-)

Jirka Š. Svejkovský:
Pojistkové odpínače jsou obvykle v kategorii AC-23B: Občasné spínání motorových zátěží nebo jiných vysoce induktivních zátěží, tedy je lze spínat do 10xIn a odpínat do 8xIn.

Navigace

[0] Index zpráv

[*] Předchozí strana