Znáte někdo definici elektrického úrazu ?

<< < (4/16) > >>

Jan Alin:
Citace: Jan Hájek  08.03.2012, 23:10

Vzhledem k tomu, že je to v kapitole Národní předmluva nejedná se nejspíše o chybu překladu, ale formulaci o které si překladatel neuvědomil, že to bude číst někdo kdo bere nevhodné, nebo vysadil prášky.


No to jste to posunul opravdu dál k lepším zítřkům  o:-).

Opět přepracovanost nebo jarní únava? Vždyť je to opravdu blbě napsáno jako když to je strojový překlad. Vsadím se že jste četl jen jméno autora dotazu  ;).

Rev:
Ja neříkám.že pan Hájek není odborník ,v mnohém s ním souhlasím,ale někdy mě vadí,že když se konkrétně ukáže na nějaký problém,který se jaksi nehodí,tak se snižuje k takovým výrokům,-- že někdo vysadil prášky tohle přece není diskuse Jenom tak mimochodem kdyby ten soubor norem byl tak dokonalý jak se ho zde někteří diskutující snaží obhajovat,tak by přece kolem  toho nebylo tolik nejasnosní a problémů,víc než kolem jiných norem,nebo se mýlím.

Petr M:
Citace: Rev  09.03.2012, 15:00

Jenom tak mimochodem kdyby ten soubor norem byl tak dokonalý jak se ho zde někteří diskutující snaží obhajovat,tak by přece kolem  toho nebylo tolik nejasnosní a problémů,víc než kolem jiných norem,nebo se mýlím.


Dokonalý není nic. Ale třeba u 33200-x-xx se dá všechno v praxi změřit a ověřit - 160A pojistkou mohu pustit 250A a vidím, že nevydržela, CYKYna3x1,5 při 50A taky ukáže, že je špatně dimenzovaná,... Vím, že bojler bude mít 2,5kW a podle toho dimenzuju kabel... Na 99,99% jím trvale nepůjde 25kW a když, tak vinou nějakýho (cenzurováno).  U normy pro hromosvod je to obtížnější. Podle ní se navrhuje něco, kde se neví ani jak velký proud tím poteče, ani jestli vůbec. Takže se musí vycházet ze statistiky a to je část matematiky, na kterou naše školství (cenzurováno)  :(. Já jsem se naučil statistiku používat až ve druháku na výšce. Pokud to tak měli i ostatní, tak je pro ty, co se "jenom" vyučili nepo po maturitě nešli dál,  statistika asi jak pro mě odhadování HDP Kazachstánu na tři roky dopředu. Takže se člověk ani moc nemůže divit tomu, že lidi couvají, když mají být za něco zodpovědní a nerozumí tomu. Pak a hledají možnost, jak se z toho vyzout..  :'( Hlavně, že už na základce jsme měli dílny a v nich jsme zapojovali žárovičku, plochou baterku a kombinaci 6-7-6. Pak si naopak každý ňouma myslí, že rozumí elektrice  (zle)

Jan Alin:
Citace: Petr M  09.03.2012, 16:00

Já jsem se naučil statistiku používat až ve druháku na výšce. Pokud to tak měli i ostatní, tak je pro ty, co se "jenom" vyučili nepo po maturitě nešli dál,  statistika asi jak pro mě odhadování HDP Kazachstánu na tři roky dopředu. Takže se člověk ani moc nemůže divit tomu, že lidi couvají, když mají být za něco zodpovědní a nerozumí tomu.

Já bych to tak černě neviděl. Naučit se použít těch pár vzorečků v normě není zas až takový problém a myslím že by na to mohlo stačit i základní vzdělání, problém je jinde. Je velice obtížné seriózně a hlavně obhajitelně sehnat údaje které tam dosadím.

U takového jištění kabelu to lze jednoduše spočítat a v praxi ověřit. V případě blesku je to složitější a riziko že dojde ke škodě a vyhoří výpočetní technika za několik milionů v objektu je tu vždy. Jak potom prokáže zhotovitel díla že to prostě byl jeden z případů které nešlo předvídat? Proto se do toho nikomu nechce. Paradoxně tak u tohoto řemesla zůstávají hlavně dobrodruzi kteří to jen risknou a lidé, kteří ví o co jde, ustupují do pozadí kvůli tomu, že nemohou v této konkurenci uspět.

Ono se stačí kouknout na YouTube na pár videí blesků a hned má člověk pocit, že to počítání centimetrů je jaksi neurčité, když chci být slušný. Z hlediska bezpečnosti by bylo opravdu lepší dát nějaké pevné hodnoty, které když zhotovitel dodrží, tak je dané že pro bezpečnost udělal co mohl a v případě že dojde ke škodě, tak ho včetně jeho rodiny šikovný právník nepřipraví o budoucnost.

Petr M:
Citace: Jan Alin  09.03.2012, 16:32

Z hlediska bezpečnosti by bylo opravdu lepší dát nějaké pevné hodnoty, které když zhotovitel dodrží, tak je dané že pro bezpečnost udělal co mohl a v případě že dojde ke škodě, tak ho včetně jeho rodiny šikovný právník nepřipraví o budoucnost.


Případ A: Mám v tabulce několik hodnot. Pro výběr potřebuju hodnotu y. Zákazník podepíše papír, že y=5. Vyberu z tabulky, že x>40. Navrhnu x = 45.
Případ B: Mám daný vzoreček x>6y+10. Pro výpočet potřebuju hodnotu y. Zákazník podepíše papír, že y=5. Dosadím x > 5 * 6 + 10, dostanu x > 40. Navrhnu x = 45.
Případ C: Norma předepisuje, že x>200 (nejhorší případ). Musím vše 5x předimenzovat za 10x větší prachy.

Jaký je v tom A a B rozdíl, krom toho, že pro případ B musím umět počítat (což je dovednost, kterou by měl umět každý z nás)? V obu případech musí zákazník podepsat, že y=5 a zodpovědnost za zadání padne na něj.

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana