|
|
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #22 kdy: 03.03.2012, 21:27 » |
|
Petře Humpolec je blízko. iOn dojede dál...
Já bych to viděl tak, že jen s jednou zastávkou to zvládnete pouze želvím tempem, jako překážka plynulého provozu. A to potřebujete s jistotou dojet se všemi 8-9 auty, a ne že jich třetinu cestou odstavíte. Takže to vidím na 2 zastávky, a v tom případě je Humpolec ideální. Ještě jednu takovou u VelMezu a je vystaráno.
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
Offline
Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
|
« Odpověď #23 kdy: 03.03.2012, 21:51 » |
|
Já bych to viděl tak, že jen s jednou zastávkou to zvládnete pouze želvím tempem, jako překážka plynulého provozu. A to potřebujete s jistotou dojet se všemi 8-9 auty, a ne že jich třetinu cestou odstavíte. Takže to vidím na 2 zastávky, a v tom případě je Humpolec ideální. Ještě jednu takovou u VelMezu a je vystaráno.
Asi tak. je to původní plán Petra Jahody. Přičemž jeden iOn pojede jako testovací již v pondělí. Tedy zbývá osm. Nabíjecí karusel vychází pro sedm vozů. Což bychom mohli nenápadně vmáčknout i to osmé. Pokud už máme alespoň tuto představu můžeme jít pátrat po zásuvkách.
|
Elektrika NENÍ časopis!
|
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
Offline
Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
|
« Odpověď #25 kdy: 03.03.2012, 23:01 » |
|
Sice si myslím, že tohle vůbec na dálnici nepatří, ale pokusím se být konstruktivní. Měli byste brát do úvahy i dvě další okolnosti. Zaprvé je Humpolec prakticky nejvyšší bod výškového profilu. Humpolec je tedy optimální zastávka, pokud tam vůbec dojedete. Zadruhé by bylo dobré optimalizovat nabíjení vzhledem k tomu, že je značně nelineární, jak jsem se dočetl. T.j. první trasa se 100% nabitým akumulátorem řekněme do toho Humpolce a pak dva další přískoky s akumulátory nabitými pouze částečně (~80%). V celkovém součtu by to mělo vyjít rychlejší než jedno nabíjení na 100%, navíc s dojezdem na hraně. Tedy asi tak jak píše pan Fuk, pouze bych poradil nedobíjet v Humpolci a Valmezu doplna.
Uvidíme co bude v pondělí, ale náš rekord je ve dvou lidech Karlovy Vary - Cínovec a to z kopce opravdu není. Nejdelší cesta bez přerušení: 136,2 km (trasa Karlovy Vary, Cínovec)http://elektrika.tv/electric-emotion/vyhodnoceni-electric-emotion-tour-2011
|
Elektrika NENÍ časopis!
|
|
|
Jaromír Marušinec
|
|
« Odpověď #26 kdy: 03.03.2012, 23:17 » |
|
Začl bych touto mapou http://www.pluginmap.eu a obvolej červené třífázové místa. Když se k tomu přidá nějaká nedokončená stanice ČEZu, mělo by to vyjít.
|
|
|
|
Lukáš Rotrekl
Offline
|
|
« Odpověď #27 kdy: 03.03.2012, 23:22 » |
|
Co se zkusit zeptat v průmyslových a logistických zónách kolem dálnice. (Humpolec, Jihlava, Velké Meziříčí, Bíteš, ..)
Ale je to zase o tom nabídnout jim za to něco... "Uděláme reportáž a v ní vás vychválíme, jak jste nás nechali nabít".....
S TS u čerpaček na dálnici bych tipl ve vztahu k ČEZu jeden problém a to že budou z 99% odběratelské. Takže tady ČEZ moc nepomůže. Ale zase by nemusel být problém se z nich připojit výkonově, ale je to jednání s majitelem..... Ostatně jako ve všech variantách...
|
Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....
Není mě jasné, jak je možné že spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
|
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
Offline
Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
|
« Odpověď #29 kdy: 04.03.2012, 06:53 » |
|
Začl bych touto mapou http://www.pluginmap.eu a obvolej červené třífázové místa. Když se k tomu přidá nějaká nedokončená stanice ČEZu, mělo by to vyjít. Jarku díky, s tvou mapou se počítá. Co se zkusit zeptat v průmyslových a logistických zónách kolem dálnice. Ale je to zase o tom nabídnout jim za to něco...
S tím se také počítá. Pokud by někdo chtěl zaplatit v tom také není problém. Jedno euto sežere 70Kč a dáme mu 100Kč za každé. Musejí všichni nabíjet ve stejnou dobu na stejném místě?
Bohužel zatím máme jedinou rychlonabíječk u od Schracku (jedinou volnou v Evropě). A do Brna potřebujeme dojet současně. Jak jsem uváděl níže máme v plánu dobájeci karusel. mezitím co jedno se rychlodobíjí, druhé se pomalodobíjí. Ještě možná ČEZ vytáhne eso z rukávu, ale to nevíme.
|
Elektrika NENÍ časopis!
|
|
|
|
Jozef BABJAK
|
|
« Odpověď #31 kdy: 05.03.2012, 06:50 » |
|
Ako prvé mi napadlo osloviť prevádzkovateľ ov čerpacích staníc na trase, najmä tých veľkých, ktorý majú čerpacie stanice dostatočne husto už teraz, aby zaradili elektro-stojan medzi svoju stálu výbavu. To by bolo systematické riešenie, ak som správne pochopil, vy to ale potrebujete vyriešiť najmä rýchlo. Samotná existencia otázky dáva jasný obraz o súčastnej pozícii elektromobilit y. Tak mi napadlo, ako komicky bude asi táto diskusia vyznievať niekomu, kto ju o 20 rokov vyhrabe z archívu.
|
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
Offline
Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
|
« Odpověď #32 kdy: 05.03.2012, 07:03 » |
|
Ako prvé mi napadlo osloviť prevádzkovateľ ov čerpacích staníc na trase, najmä tých veľkých, ktorý majú čerpacie stanice dostatočne husto už teraz, aby zaradili elektro-stojan medzi svoju stálu výbavu. To by bolo systematické riešenie, ak som správne pochopil, vy to ale potrebujete vyriešiť najmä rýchlo. Samotná existencia otázky dáva jasný obraz o súčastnej pozícii elektromobilit y. Tak mi napadlo, ako komicky bude asi táto diskusia vyznievať niekomu, kto ju o 20 rokov vyhrabe z archívu. Aby to dávalo smysl, tak je chceme převézt právě na blížící se AMPER. Jinak by jely na velkém návěsu. Ale právě z toho historického milníku je potřeba zanechat stopu elektromobilní situace na kterou se bude jednou vzpomínat jako na období vinylových elpíček. Ale ještě není nic jisté. Jsme s Jakubem a přáteli odhodlaní a do myšlenky se musí ještě vyjádřit majitelé souvisejících rekvizit. Tak uvidíme.
|
Elektrika NENÍ časopis!
|
|
|
Jozef BABJAK
|
|
« Odpověď #33 kdy: 05.03.2012, 07:10 » |
|
Aby to dávalo smysl, tak je chceme převézt právě na blížící se AMPER. Jinak by jely na velkém návěsu.
Tak tomu rozumiem. Ak by elektomobily mali na elektro-výstavu prísť na návese, bola by to tak veľká hanba, že by tam radšej ani nemali chodiť.
|
|
|
|
Jiří Schwarz
Offline
|
|
« Odpověď #34 kdy: 05.03.2012, 07:22 » |
|
... Ale právě z toho historického milníku je potřeba zanechat stopu elektromobilní situace na kterou se bude jednou vzpomínat jako na období vinylových elpíček...
Jsou nadšenci, kteří se snaží vynilová elpíčka "vrátit, oživit..." Jeden příbuzný jezdíval už před mnoha léty jako "profesionální řidič" (mimo jiné Š1202, 1203). Taky vzpomínal na doby, kdy počítali každou minutu, aby dojeli k benzínce dřív, než jim zavřou, počítali každý kilometr, aby dojeli,... A pro jistotu vozili nějaký ten kanystr... Dnes by se tomu mohl někdo smát... Třeba je to s těmi elektroauty "krok správným směrem" a dočkáme se taky masové podpory Mě by se líbilo i něco jiného. Jaký je asi povrch auta? Jaké možnosti nám přinesou nanotechnologi e? Mohl by povrch auta fungoval jako FV panel? I kdyby dával jen nějakých 200W, pro některá využití, kdy auto jezdí jen krátké úseky a hodně stojí by to mohlo zajímavým způsobem zmenšit požadavky na návštěvy "elektropump"...
|
Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl! Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
|
|
|
Jozef BABJAK
|
|
« Odpověď #35 kdy: 05.03.2012, 07:51 » |
|
Mám v živej pamäti 4,5L bandasku určenú na umiestnenie v rezervnom kolese osobného auta. Na dlhšie cesty 20L. K tomu dve plastové krabice cca 10x25x40cm, jedna s náradím a druhá s náhradnými dielmi. Pod zadným sedadlom momentový kľúč a nové tesnenie pod hlavu. Dnes mám v aute štartovacie káble a sadu náhradných žiaroviek a mám pocit, že mám vysokon nadštandardnú výbavu. O tom, prečo súčastné elektromobily - aspoň tie "masovo" vyrábané stále nemajú na streche FV panely, som už niekoľkokrát uvažoval. Znie to logicky: idem do práce, 9 hodín stojí auto niekde na ulici, z toho možno 4-5 hodín na priamom slnku. Ničmenej, výstupný výkon s dostupnej plochy je patrne v porovnaní s kapacitou batérií tak smiešne malý, že výrobné a prevádzkové náklady FV nabíjačky sú neadekvátne možnému prínosu. Potom mi ale prichádza na um otázka, či sú k niečomu dobré FV panely do áut umiestňované za čelné sklo a pripájané do zapaľovača. Mimochodom, aké sú parametre - najmä rýchlosť - elektromobilu v "úspornom" režime? Ja len že na diaľniciach platí okrem maximálnej aj minimálna rýchlosť. Veľmi mi to pripomína ventil pod palivovou nádržou na motocykloch: otvorené-zatvorené-rezerva.
|
|
|
|