V jakém případě použít AC tlumivku u frekvenčního měniče?

<< < (2/3) > >>

Miroslav Revús:
Citace: Zdenek Rajmont  24.02.2012, 17:21

Pokud osadíte EMC filtr, komutační tlumivka není potřeba.


Používame meniče ABB a tie vstupný EMC filter majú. Asi to bude tým ...

Jan Nevoda:
Všem  (poklona) .
Nakonec jsem měnič Omron nainstaloval prakticky se dvěma EMC filtry.Jeden je interní v měniči a druhý jsem ponechal externí, který tam byl u vadného starého měniče. Takže to jsou dvě jakoby "tlumivky".

A nevíte někdo co stojí za typickým jako by  slabě "pískavým" zvukem (takový brum) as. motorů, které jsou poháněné frekvenčními měniči? Je to zvuk přímo typický pro motory poháněné fr. měniči.Tento měnič s motorem "píská" i za plného výkonu a otáček, některé měniče s motory  "pískají" jen při rozběhu nebo zastavování.

I když starý měnič byl v tomto vyjímka a motor s ním typicky nepískal....

František Janeček:
Zkusit změnit nosnou frekvenci u měniče.Obyčejn ě je možno z několika vybrat,Pak nebude třeba pískání slyšet. :)

raj:
Pískání je způsobeno spínací frekvencí IGBT můstku, kde se pulsně-šířkovou modulací generuje sinusový průběh napětí pro motor.
Kmitočet je nejčastěji kolem 8kHz (většinou je možné jej nastavit - cca do 16kHz) ,  u velkých pohonů to bývá méně - cca 4 kHz.     
Čím je kmitočet vyšší, tím je výsledný průběh "sinusovky" (záměrně dávám do uvozovek, protože to přesná sinusovka není) přesnější, motoru to dělá dobře, ale tranzistory měniče se více zahřívají.
V opačném případě je spokojen více měnič, ale dík obsahu vyšších harmonických vznikají ztráty na motoru. (malé)

Jan Nevoda:
Při změně nosné frekvence ale dochází k snížení výkonu, což je nežádoucí.
Je onen zvuk nějak na závadu- tj. zkrácení životnosti měniče?

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana