Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Jakým napětím spínat relé Tesla Hu 170 102?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jakým napětím spínat relé Tesla Hu 170 102?  (Přečteno 4577 krát)
Drhlík Alexej
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« kdy: 27.12.2011, 12:35 »

Jakým napětím spínat relé Tesla Hu 170 102?
Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 28.12.2011, 12:58 »

To by mělo být relé s jazýčkovými kontakty, ty nejsou vhodné pro spínání síťového napětí, cívky byly na napětí 6 - 24V, to chce zkusit nabo najít nějakou "starou tabulku".
Využití tohoto relé v dnešní době nic moc, jazýčkové kontakty někdy trpěly "zbytkovým magnetismem" a zůstávaly sepnuté "slepené"...
Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Drhlík Alexej
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 28.12.2011, 13:20 »

Upřesnění. Jedná se o spínání 4  jazýčkových relé. Budu používat na spínání slabobroud max. 12V = (napájené úseky modelové železnice). Starý katalog Tesla mám schovaný ,  ale relé v něm nejsou. Cívka má odpor 47 ohm. Pro spínání používat střídavé napětí či stejnosměrné?
Zaznamenáno
raj
« Odpověď #3 kdy: 28.12.2011, 17:43 »

Stejnosměrné.
Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #4 kdy: 28.12.2011, 22:16 »

Nemáte na cívce údaj o počtu závitů?
Magnetické pole uvnitř cívky je závislé na počtu závitů a proudu, někdy se součin uvádí jako "ampérzávit",  Az
Jazýčkové kontakty by mohly spínat podle provedení cívky a podle velikosti při 50 - 200 Az,
pokud by např. cívka měla 1000 závitů, pro 100 Az by to byl proud 10mA, s cívkou s odporem 47 Ohmů by stačilo při nějakých ztrátách napětí 5 - 6V (berte to pouze jako příklad) 

Napětí určitě stejnosměrné, menší kontakty při střídavém napájení cívky "stíhají" 100x za vteřinu sepnout a rozepnout.
Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #5 kdy: 28.12.2011, 22:20 »

Nevím, ale podle odporu cívky bych vsadil na odhad kol. Rajmonta. Vychází to na nějaké 3W. V případě AC by odpor měřený DC měřákem byl o řád nižší.
Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Vítězslav Vaněk
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 29.12.2011, 00:22 »

Rele bude na 6V ss proud okolo 10mA ale pozor kontakty budou tak na100mA což je asi na vláček málo.
Zaznamenáno

Sláva
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #7 kdy: 29.12.2011, 11:25 »

Nemáte na cívce údaj o počtu závitů?
Magnetické pole uvnitř cívky je závislé na počtu závitů a proudu, někdy se součin uvádí jako "ampérzávit",  Az
Jazýčkové kontakty by mohly spínat podle provedení cívky a podle velikosti při 50 - 200 Az,
pokud by např. cívka měla 1000 závitů, pro 100 Az by to byl proud 10mA, s cívkou s odporem 47 .
Jazýčková relé HU měla typicky 110 Az na sepnutí a 20 Az na odpad. Dělala je Tesla Karlín pro telefonní ústředny a prodávali je Telecomu na kopy a mandele. Tam budou mít technici od úsředen k těmto relé i nějaké katalogy.

4kontaktní relé HU měla příkon cívky 1,5W. Při odporu cívky 47Ohm to vychází na 5,6V.
Potvrzuji kolegu Vaňka - 6 V DC nic nezkazíte.

Zatižitelnost kontaktu je jen 50V 200mA, špičkově 400mA. V kolejišti se nehodí ani na závory, jen pro semafory a  jako převodní relé z kolejí do řídícího systému - ale jsou moc rychlá, musíte dobře vstupy řízení digitálně i analogově filtrovat. Pokud jste fajnšmekr, můžete s nimi ovšem dělat vibrační měničeousměrňo vače pro kolejové zabezpečovací obvody, na to jsou unikátní, zvládnou 100Hz.

Na Nuke jsem našel nějaký neúplný prospekt

 

* Jazyckova_rele.pdf (281.96 KB - staženo 477 krát.)
Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.049 sekund, 22 dotazů.