Vážený pane Čížku,
než s tímto motorem začnete cokoliv dělat, nebo kupovat ochrany, pozvěte si elektrikáře, nebo revizáka, Ať vám změří izolační stav motoru. Podle fotky je pěkně zkorodovaný plášť, to budou načatá i ložiska od zvlhlého tuku a hlavně může být natolik provlhlé vinutí, že vám po krátkém chodu motoru bouchne. Motor v takovémto stavu se vyplatí rozebrat, zkontrolovat ložiska, vysušit a změřit izolační stav. Pak uvést do provozu.
Pro domácí účely to výkonově není malý motor a podle poháněného zařízení si vezme krátkodobě až 50A při rozběhu. Na to je běžný domácí jistič 3x25A velmi na hraně a může vám vypadávat. Ale tento motor neumožňuje na síti 400/230V rozběh hvězda-trojúhelník, to byste musel mít motor s vinutím 400/690V. S tím musíte počítat.
Když otevřete víčko svorkovnice, je na druhé straně reliéf, jak motor zapojit do hvězdy - jedna řada - trojice - šroubků dvěma páskami spojená nakrátko (to je ten uzel hvězdy, na který se nic nepřipojí) a na zbývající 3 šrouby (svorníky) se pomocí kabelových ok nalisovaných na slaněné vodiče připojí přívodní fáze. Žlutozelená žíla se nalisovaným kabelovým okem přišroubuje nekorodujícím šroubem s vějířovou podložkou na místo v krabici označené symbolem uzemnění. Tato žíla kabelu musí být v krabici delší než fázové, aby se v případě vytržení kabelu utrhla jako poslední. Celý motor musí být v pospojen vnější svorkou s kostrou zařízení zvláštním žlutozeleným lankem předepsaného průřezu. Průchodku doporučuji vyměnit za moderní plastovou kleštinovou, perfektně těsní.
K připojení motoru se nesmí použít pevný vodič, jen licnu. Kabelová oka se nesmí pájet, jen lisovat. Na všech šroubových spojích v motoru musí být pérové, nebo vějířové podložky. Napojení kostry má předepsanou skladbu podložek a povrchových úprav.
Ano, můžete si to vše nastudovat, určit jaký kabel budete potřebovat (to nejde poradit na dálku) , koupit si lisovací kleště atd., ale elektrikář vás přijde levněji - má to vše v malíčku a v brašně.
..pokud mu nerozumíte a dále vám dělá potíže třífázové zapojení motoru, tak si sežeňte někoho, kdo to umí, s rozvodem 400V není legrace jako s autoelektrikou .
S ničím není legrace, když se to dělá neodborně. Viděl jsem vyhořelé auto, koupené z autobazaru, předchozí majitel si napojoval autorádio pomocí čokolád, izolační pásky a podobných zvěrstev. Uklepaný kabel z čokolády a sjetá olejem mastnotou narušená izolačka byla s největší pravděpodobnos
tí ohniskem požáru zaparkovaného auta - zkrat na kostru přidaného tenčího vodiče pojistka nevypla, tenký drát provařil svazek a než to odpojily pojistky palubka skápla. Naštěstí žár neprorazil sklo a motorovou přepážku, nádrž neexplodovala, požár se uhasil sám a nepřenesl se na okolní auta a rekreační objekt.