|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
Offline
Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
|
« Odpověď #55 kdy: 21.08.2011, 14:22 » |
|
Jak se koukám na ty obrázky, napadá mě, zda je ta vidlice do auta nějak zamykatelná. I kdyby byla, vytáhnu dobíječku ze zásuvky 230V, kabel k autu ustřihnu a celé to odnesu. Nedopadne to jako stěrače za totáče?
Otázka správná. Na straně vozo se konektor dá uzamčít malým zámkem. Na straně dodavatele energie nikoliv. Proto jsme na veřejných místech vymýšleli důmyslné schovky :-)
|
Elektrika NENÍ časopis!
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
Offline
Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
|
« Odpověď #56 kdy: 21.08.2011, 15:18 » |
|
|
Elektrika NENÍ časopis!
|
|
|
|
Pavel Horský
ČESKÝ ŽIVNOSTNÍK
Offline
Podbořany - projekční a revizní činnost E2A, E2B
|
|
« Odpověď #57 kdy: 21.08.2011, 15:27 » |
|
Zajímá mě, po jaké době se začne snižovat kapacita zdroje, kolik pak stojí nový zdroj a kolik stojí celé to vozítko. Myslím, že cena zrovna lidová nebude. Co?
|
Projekce vyhrazených el. zařízení v objektech tř. A + B Bytová a občanská výstavba, průmysl, zdravotnictví Návrhy a výpočty umělého osvětlení Návrhy ochrany před bleskem a přepětím Revizní technik E2A, E2B http://www.severocech.cz/ mob. 721 141 602 email: horac@podborany.cz
|
|
|
|
Milan Hudec
Offline
|
|
« Odpověď #59 kdy: 21.08.2011, 19:39 » |
|
Zajímá mě, po jaké době se začne snižovat kapacita zdroje, kolik pak stojí nový zdroj a kolik stojí celé to vozítko. Myslím, že cena zrovna lidová nebude. Co?
Pokud jsem počítal správně (podotýkám z kusých info.), celkové náklady vycházejí více jako u benzíňáku. Rozdíl v nákupní ceně malého autíčka benzín-elektro je 500 000kč. Velice by mne také zajímal kvalifikovaněj ší odhad, než můj.
|
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
Offline
Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
|
« Odpověď #60 kdy: 21.08.2011, 20:44 » |
|
Zásadní rozdíl je v tom, že elektromobil nejlze srovnávat s automobilem. Kromě filozofie jízdy nejdou jednoduše počítat náklady na kilometr v závislosti na amortizaci. Alespoň nyní ne. Elektromobil se pronajímá, což řeší životnost akumulátorů. Neptejte se mě jak dlouho akumulátor vydrží. To zjistíme až budou autobazarech, vlastně eutobazarech ojeté elektromobily. Ty akumulátory, které se montovaly kdysi se dnes již neinstalují. Dobré informační zdroje jsou www.hybrid.cz a www.elektromob ily.org. Co se týká oficiálního nabíjení, pak jsem na vlastní oči potkal tři. PRE Praha, Centrum Chodov Praha, Vaňkovka Brno. Pistole konektoru u rychlonabíječk y je uzamčena ve stojanu. Zda jde vytáhnout z vozidla při nabíjení jsme nezkusili. Napravíme. U jednofázového dobíjení o uzamykání na straně dodavatele nevím. Z tohoto důvodu fandím indukčnímu dobíjení. Ale to je hudba budoucnosti. mezitím, co všude ve světe se elektromobily "proháňajů jak za války" u nás je to novinka a třetina je dokonce skeptiků.
|
Elektrika NENÍ časopis!
|
|
|
Martin Novák
Offline
|
|
« Odpověď #61 kdy: 21.08.2011, 22:59 » |
|
U jednofázového dobíjení o uzamykání na straně dodavatele nevím. Z tohoto důvodu fandím indukčnímu dobíjení.
Nemyslim, ze je to cesta. Skuste si spocitat, jake asi proudy a hodnoty magnetickeho pole jsou zapotrebi pro indukcni dobijeni. K indukcni peci nebo mikrovlnce nemaji ty vykony v pripade rychleho dobijeni moc daleko... A k tomu uzamykani na strane dodavatele - jednofazove dobijeni kabelem se softstartem kvuli jisticum je urceno pro dobijeni doma v garazi z bezne domaci zasuvky po dobu 6-8 hodin. Tam nikdo uzamykani neresi. Rychlodobijeni ma byt reseno z nabijecich stanic, ktere alespon podle me zkusenosti z Nemecka uzamykaji kabel soucasne se zapnutim nabijeni a kabel odemknou az po ukonceni nabijeni ktere se realizuje znovuprilozeni m karty, nebo zadanim kodu, pricemz se zaroven z karty odpocita suma za spotrebovanou energii. Elektropazouta jsem nezkousel, v nemecku jsem sedlal Opel Ampera a u toho se kabel v zasuvce vozu uzmknul soucasne se zamknutim centralniho zamykani vozu "klicenkou"...
|
|
|
|
raj
|
|
« Odpověď #62 kdy: 22.08.2011, 07:32 » |
|
Nemyslim, ze je to cesta. Skuste si spocitat, jake asi proudy a hodnoty magnetickeho pole jsou zapotrebi pro indukcni dobijeni. K indukcni peci nebo mikrovlnce nemaji ty vykony v pripade rychleho dobijeni moc daleko... Není to tak strašné. Rezonanční měniče mají účinnost přes 85%. Viděl jsem přenos 5.5kW na vzdálenost 1metru včetně přenosu dat. A indukčně napájené vozíky jsou už snad v každé automobilce. (tam jde o přenos energie na vzdálenost cca desítek mm)
|
|
|
|
Jan Alin
Offline
|
|
« Odpověď #63 kdy: 22.08.2011, 18:05 » |
|
A indukčně napájené vozíky jsou už snad v každé automobilce. (tam jde o přenos energie na vzdálenost cca desítek mm)
A také tam je značka že lidi s budíčkem na srdíčko mají vstup zakázán, nedovedu si to představit ve veřejné garáži i když věřím že to budík nezastaví, záleží na výrobci a ten by byl blázen kdyby přijal takovou odpovědnost.
|
|
|
|
|
raj
|
|
« Odpověď #65 kdy: 01.09.2011, 07:30 » |
|
Byl jsem služebně v Berlíně a v rámci politického školení mužstva jela rodina na pár dní se mnou. Při pochůzkách jsme našli několik známek elektromobiliz mu. V příloze je ukázka, ostatní dám redakci elektriky.cz ke zpracování (boudou-li chtít).
|
|
|
|
|
|
|
|
Jan Alin
Offline
|
|
« Odpověď #70 kdy: 17.12.2011, 17:59 » |
|
Brno a Vary trošku z ruky, ne? A pokud bude sníh, tak u nás taky napadne. :-)
No právě, zajímal by mě dojezd a komfort jízdy na nasolené břečce za mrazivého počasí.
|
|
|
|
|