Zvýším délkou řemenice chybějící otáčky motoru?

<< < (2/7) > >>

Bartosek:
Ale pokud byl spočítaný výkon motoru 5,5 kW a 2900 otáček jako optimální, tak stejný motor s 1450 ot. ten kompresor neutáhne.Zůsta nou-li stejné otáčky kompresoru, zvýši se zatížení motoru o 100%. A řemenice musíš mít obě o stejném průměru pro zachování stejných otáček. Původní otáčky kompresoru jsou 1450 otáček.

František Janeček:
Teď ještě vysvětlení, proč motor 1450ot 5,5kW neutáhne ten kompresor při převodu 1:1.Na to jsem velice zvědav. (dance)

Václav Pešek:
takyže utáhne...  výkon je stejný...

motory s menšími otáčkami, při stejném jmenovitém výkonu mají větší točivý moment, přičemž nižší točivý moment původního motoru byl znásoben převodem do pomala.

tzn. ten motor to utáhne, při stejném průměru řemenic bude mít kompresor cca 14-1500ot dle motoru, což je vyhovující a dál není co řešit...

jen sehnat soutružníka co vyrobí novou řemenici o průměru 200mm.

ovšem nutnost výroby řemenice, která je při použití motoru s menšími otáčkami nevyhnutelná, tvrdě snižuje  rentabilitu výhodného nákupu motoru, protože tato, poměrně velká řemenice bude stát v kusové výrobě bez okolků klidně několik tisíc, protože je to hunt materiálu, a na soustruhu to bude točit pár hodin, pak se musí ještě obrazit rážka pro pero a to při běžné taxe menších nástrojáren cca 600kč hod odpovídá, ještě si připočtěte cenu materiálu a čas..

takže ve skutečnosti, se může klidně vyplatit, sehnat odpovídající motor.

Zdenek Hejčl:
To Václav Pešek :
Číst vás naučili? A co uvažovat, se nemusí?
Původní elektromotor by o výkonu 5,5kW, 2900ot a řemenice 10cm.
Na kompresoru je řemenice 20cm.
Převod do pomala 1:2...
Osobně bych to až tak neřešil, řemenice 1:1 nebude velký problém.
Aby dosáhl požadované otáčky na kompresoru, tak asi odhadem 1:1,1  řemenice : motor... ;)

Roman Vos.:
Řemenice se nemusí nechat vyrábět, dají se běžně koupit jako taková stavebnice. Vnější část, podle venkovního průměru a typu řemenu a vnitřní kroužek podle hřídele motoru. Celé se to pak sešroubuje pomocí dvou imbusů.

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana