Zvýším délkou řemenice chybějící otáčky motoru?
Ižák Ctibor:
Ako vypadá remenica na kmpresore? Ak nemá odľahčené boky, najjednoduchši e je túto upraviť na správny priemer, čo by bolo cca 92mm.Záleží ešte koľko a aké remene máte. Ide o to , či to výkonove ten priemer remeníc zvládne a hlavne koľko a ako často sa ten kompresor bude používať.
Bartosek:
Pánové, ač nerad, nemohu souhlasit s vaším názorem na výkon motoru. Nikdo neříkal, že motor 5,5 kW 1450 ot. a 2900 ot. má jiný výkon. Oba mají výkon stejný, ovšem motor 1450 otáček zatěžujete dvojnásobnou zátěží při stejných otáčkách kompresoru. Máte to stejný, jako když vezmete automobilový motor a pojedete s ním dvakrát do stejného kopce, jednou např. na jedničku, vyjedete bez problému, podruhé zařadíte trojku a nevyjedete. Motor má stejný výkon v obou případech, ovšem na trojku jej prostě neúměrně zatížíte. A jěště jeden příklad. Na cirkulárce máte motor 5,5kW 1450 ot, otáčky na pilovém listu 2000. Zatěžujete tedy motor převodem do rychla. Při řezání není problém pilový list zastavit nebo zpomalit. Na druhé cirkulárce dáte motor 2,2 kW 2900 ot.,otáčky na pilovém listě 2000. Odlehčujete tedy motor převodem do pomala. Při řezání se vám zastavit list nepodaří.
A k té řemenici, dobrý soustružník vám naúčtuje cenu materiálu a cca max. 2 hod. práce včetně drážky pro klínek. Takže žádné tisíce. Sám mám soustruh a těch řemenic jsem se něco nadělal.
Fuk Tomáš:
Citace: Bartosek 27.06.2011, 20:23
...Oba mají výkon stejný, ovšem motor 1450 otáček zatěžujete dvojnásobnou zátěží při stejných otáčkách kompresoru...
Ten motor má ovšem taky dvojnásobný točivý moment na hřídeli, tak nevím co jste vlastně chtěl tím dlouhým povídáním říct.
Fuk Tomáš:
Citace: Ižák Ctibor 27.06.2011, 15:42
Ako vypadá remenica na kmpresore? Ak nemá odľahčené boky, najjednoduchši e je túto upraviť na správny priemer, čo by bolo cca 92mm.
Jste si vědom toho, že tím zdvojnásobíte namáhání klínového řemene?
Marian9:
Citace: Bartosek 27.06.2011, 20:23
Nikdo neříkal, že motor 5,5 kW 1450 ot. a 2900 ot. má jiný výkon. Oba mají výkon stejný, ovšem motor 1450 otáček zatěžujete dvojnásobnou zátěží při stejných otáčkách kompresoru.
Iste, ved prave preto sa musi zmenit prevodovy pomer.
Citace: Bartosek 27.06.2011, 20:23
Máte to stejný, jako když vezmete automobilový motor a pojedete s ním dvakrát do stejného kopce, jednou např. na jedničku, vyjedete bez problému, podruhé zařadíte trojku a nevyjedete. Motor má stejný výkon v obou případech, ovšem na trojku jej prostě neúměrně zatížíte.
To neni pravda. Staci si pozriet chrakteristiku motora a rozumiet jej. Spalovaci motor v tychto dvoch rezimoch ma rozne vykony.
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana
[*] Předchozí strana