|
Jozef BABJAK
|
|
« Odpověď #19 kdy: 03.06.2011, 13:32 » |
|
An interesting post ...
Ospravedlňujem sa za angličtinu, je piatok poobede a tak to vyzerá, že je najvyšší čas ísť domov. Nepochybujem, že drvivá väčšina prítomných angličtinu zvláda.
|
|
|
|
|
|
|
František OK52
|
|
« Odpověď #22 kdy: 04.06.2011, 19:28 » |
|
10 let je laboratorní hodnota pro akumulátory chované v bavlnce a v elektroautě zažívají přesný opak.
Nebudu vás dále napínat, trakční akumulátor pro osobní elektrovozidlo stojí zhruba 250 000 až 400 000 Kč a amortizace dělá řádově 10 Kč na 1 km. Protože je tento parametr fatální a zároveň se dá snadno zamlčovat, veřejnost se ho hned tak nedozví.
To, o čem píšete by "mohla" být pravda v koncové brutto ceně. Skutečnost, která je obecně skrytá (tedy i vám) je netto cena. Informace co se píší v novinách jsou bludy a to, co říkají prodejci vozidel jsou (bludy)^2. Byl jsem v Brně na Autosalónu. Jediný člověk, který byl technicky v obraze byl z ABB a stál u pavilonu Z u nabíjecí stanice. Pokud ti, co stáli na prezentačních plochách např. Peugeot, Audi, Škoda ví tolik co o elektromobilec h i o běžných vozidlech, tak bych je vyhnal. Když tam postavím svou babičku bude hovořit o elektromobilec h zasvěceněji. Osobně mi připadalo, že se Autosalon elektromobilů vůbec netýká. Byli jste tam také někdo?
|
|
|
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
Offline
Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
|
« Odpověď #25 kdy: 07.06.2011, 07:58 » |
|
|
Elektrika NENÍ časopis!
|
|
|
František OK52
|
|
« Odpověď #26 kdy: 08.06.2011, 07:18 » |
|
Včera byl na autosalónu kolega a potvrzuje mi ten druhý videoklip jako zcela přesný. Elektrická vozidla na autosalónu opravdu zahránila ta firma z Holešova co dělá přestavbu Superba na elektriku. Nikdo tam jinak o elektrických pohonech nic neví. Na druhou stranu kdyby tam ti odborníci byli, tak asi neměli s kým diskutovat, protože cílová skupina návštěvníků na technické detaily asi nečeká. http://elektrika.tv/video/2011/11autosalon2.mp4?start=0
|
|
|
|
|
halik
|
|
« Odpověď #28 kdy: 10.06.2011, 12:09 » |
|
Čistě pouze provozní náklady jsou zcela jistě nižší než s naftou/benzínem. Bohužel elektrovozidlo samotné stojí v průměru 3x tolik co tradiční spalovací vozidlo. Je podstatně nižší dojezd, cca třetinový. No a v neposlední řadě propagátoři zamlčují jednu veledůležitou věc. A to spotřební daň. Ta u nafty/benzínu činí polovinu jejich ceny. Na mobilní elektřinu spotřební daň (zatím) není. Ale počítám, že pokud by pramen financí do rozpočtu ČR ze spotřební daně na fosilní paliva polevil, uvalí se bez skrupulí spotřební daň na elektřinu.
|
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
Offline
Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
|
« Odpověď #29 kdy: 10.06.2011, 14:34 » |
|
... počítám, že pokud by pramen financí do rozpočtu ČR ze spotřební daně na fosilní paliva polevil, uvalí se bez skrupulí spotřební daň na elektřinu.
Hmmmm spekulovat na co v budoucnu vlada uvali dan je bezpredmetne. Kdyz na vec prijde muze byt dan i na certvy vzduch. Nikdo z nas nema kristalovou kouli. Kdyz se tak divam na skladbu ceny elektrickeho Superbelu, tak muzeme odvodit levnejsi variantu v pripade, ze bychom nekupovali auto i se spalovacim motorem a naslednou individualni prestavbou. Pokud by to byla tovarni seriovka cena by se mohla priblizit cene standardniho vozu. Hlavni otazkou je motivace. Motivace je zisk. Pokud jde o znacku vyvijejici spalovaci motory desitky roku, cim budou motivovani, pokud to hlavni bude cizi outsourcing? A jak asi bude vypadat takovy autoelektroser vis?
|
Elektrika NENÍ časopis!
|
|
|
|
Fuk Tomáš
Offline
|
|
« Odpověď #31 kdy: 10.06.2011, 23:30 » |
|
Ta daň sice už existuje, ale jsou to jen drobné (34 Kč/MWh). Ministra financí jistě časem, až bude počet elektromobilů v provozu zajímavý, napadne, že ty lumpy motoristy je možno zdanit více.
|
Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.
Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
Offline
Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
|
« Odpověď #32 kdy: 11.06.2011, 08:06 » |
|
Moc si to nedovedu prakticky představit ja se uvaluje daň na elektriku motoristům a domácnostím ne. Ale myslím si, že hovořit o dani na něco, co ještě neexistuje je nesmysl. Každá daň je kromě funkce v rozpočtu také určitý regulátor na trhu. A s elektromobily jsme ve fázi kdy se tato komodita musí zvýhodnit aby se slevnila a rozšířila. Až se stane tak běžnou jako třeba cigareta, tak se dá uvažovat, že státní ekonom bude chtít něco vycedit do rozpočtu. Než se elektromobilit a rozšíří musí být trhu známé tyto body.- Efektivita užití elektromobilu spotřebitele
- Efektivita výrobců elektrických vozidel
- Efektivita provozovatelů nabíjecích stanic
Pokud tyto body nazveme trhem, pak musí do sebe zapadat jako puzzle. Nedá se očekávat, že rozvojem pohne nejslabší sociální složka populace. Asi jako u všech technologií na počátku poděkujeme nadšeným a bohatým uživatelům, kteří šli do užívání bez ohledu na ekonomiku provozu!
|
Elektrika NENÍ časopis!
|
|
|
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
Offline
Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.
|
|
« Odpověď #33 kdy: 11.06.2011, 13:17 » |
|
Měl jsem chvilku a začetl so do již zjištěných fakt. Vybírám zde krátkou pasáž o spotřebě a amortizaci.Pro výpočet hlavních provozních nákladů na ujetou jednotku (km) je třeba především odlišit nákladové položky nabíjení (vedlejší) a amortizaci baterií (hlavní). Jejich poměr závisí na použité bat. technologii (cena-životnost v cyklech) a uvádí se cca 1/5 - 1/9 pro nabíjení v nízkém tarifu NT. Na základě dlouholeté zkušenosti Peugeot 106 (NiCd) spotřebuje 12 až 16 kWh na 100km. Při ceně noční energie (NT) 2Kč, jsou náklady na 100 Km zhruba 30Kč. Tj. 0,30Kč/Km. Při běžné ceně elektřiny 4,35 korun za kilowatthodinu vyjde 100 km zhruba na 57 korun. Dodávka Peugeot Partner má spotřebu 16 až 20 kWh na 100km; pro amortizaci baterií PSA (NiCd) viz. odstavec cena. Celkové provozní náklady jsou ve srovnání se spalovačem nižší, protože není třeba měnit olej, spojku, výfuk, svíčky, rozvody, opravovat motor. Neplatí se emise, klub dohodl pro elektromobily povinné ručení za 499Kč ročně AllRisk a osvobození daně silniční pro podnikatele při každé novelizaci. Díky rekuperačnímu brzdění se několikanásobn ě prodlouží životnost bzdového obložení, které jinak v městském provozu silně přispívá ke znečištění. Viz http://www.elektromobily.org/wiki/Nej%C4%8Dast%C4%9Bj%C5%A1%C3%AD_ot%C3%A1zky_k_elektromobil%C5%AFm#Jak.C3.A9_jsou_n.C3.A1klady_na_provoz.3F
|
Elektrika NENÍ časopis!
|
|
|
|
EKOLO
|
|
« Odpověď #35 kdy: 22.07.2011, 11:30 » |
|
Spočítejte si, jaký výkon by byl potřeba pro nabíjení akumolátorů, kdyby se nahradila jen 1/4 aut v ČR elektromobily. Dojdete k číslu, že by se na nás stěží skládala celá Evropa. Nic proti elektromobilit ě, je to krásná věc ( sám jsem se podílel na návrhu měniče do elektromobilu), ale varuji před neuváženou masovostí.
Pokud bude 80% vozidel, tedy 4/5 našeho vozového parku, kde některé ani nejezdí, nahraženo elektromobily a najedou v průměru! 10 000 km ročně, tak spotřebují 6% elektřiny, která se u nás vyrobí ročně. To si nedovedete spočítat? Toto množství lze i pouze ušetřit. Dále si spočítejte, kolik ušetříme ropy, o kolik bude méně hluku atd.Pokud chcete vědět o elektromobilit ě více, dejte se k nám! www.elektromob ily-os.cz
|
|
|
|