Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?

(1/1)

JanNovak1:
Je v současných elektro-mobilech/skútrech používána jedna rychlost z důvodů rekuperace při "jízdě z kopce" nebo existuje i jiný důvod?

Marian9:
Pretoze pouzity elektromotor ma uplne inu (a vyhodnejsiu) charakteristik u (zavislost krutiaceho momentu na otackach) ako spalovaci motor.

František Janeček:
Elektromotor má oproti spalovacímu motoru úplně jinou charakteristik u.Například spalovací motor má při nulových otáčkách i nulový moment.Seriový trakční motor má při nulových otáčkách naopak moment největší.U spalovacího motoru slouží převodovka k tomu aby byl tento motor provozován pokud možno v nejoptimálnějš ím rozsahu obrátek ,což u elektromotoru není vzhledem k jeho charakteristic e není až tak potřeba.

Jiří Schwarz:
Dnes není problém vyrobit řídící obvod, který umožní regulaci výkonu s minimálními ztrátami, mechanická převodovka má také nějaké ztráty, opotřebovává se, je těžká,...
Vezměte si třeba takovou lokomotivu, které se říká "brejlovec". Dieselový motor, generátor a elektrický pohon kol jako u elektrické lokomotivy.
Elektrická regulace výkonu je zde lepší než by byl mechanický převod výkonu na kola přes mechanickou převodovku.  

Navigace

[0] Index zpráv