Jaké je vnitřní zapojení cívek takových elmotorů do trojúhelníku?

<< < (3/8) > >>

Martin Kurka:
Reliéf zapojení ve víčku motoru je orientační pomůcka a nemusí odpovídat skutečnému zapojení motoru.
Nejvíc poví štítek motoru, tam se začíná, ten sem dejte ofocený, nebo opsaný.
Motory pro rozběh opravdu velkých setrvačných hmot (setrvačníky lisů) jsou kroužkové. U lisů se kvůli tlumení kývání nechává i při běhu nějaký základní odpor v rotoru. U malých lisů může být jako odpor použit i odpor přívodních vodičů k rotoru a odpor v rotoru se nemusí ani vypínat ani přepínat.
Takže klidně může být na 3 svorkách vinutí rotoru a na 3 svorkách statoru. Jestli je stator zapojen do  hvězdy či trojúhelníka nepoznáte podle počtu svorek.
Výtahové motory bývaly také dvouběhové - Dahlander, nebo PAM hvězda/lomená hvězda, nebo naprosto oddělená vinutí. I v tom případě je reliéf na víčku jen pro hvězdu a trojúhelník i když je vnitřní zapojení motoru diametrálně odlišné. Správné zapojení se dává jako příbal do svorkovnice.
Výtahové motory, jeřábové a podobné se středně těžkým rozběhem se dělají s vírovou kotvou, za cenu mírně horší účinnosti mají velký záběrový moment a dobře tlumí kývání otáček zátěže. Podle zapojení je nepoznáte, je shodné, jako normální motor.
 
Off topic:
Citace: Petr Filipi  10.05.2011, 12:56

Ale to není o těch 10.000 Kč. To vyděláme na maškarním plese za hodinu a půl. Jenže ani tak nemáme na rozhazování (každoroční generální oprava 2 soutěžních stříkaček, oprava Avie, nové sady hadic, ...
 Pokud by to vyšlo, máme jako spotřebič i 3f gril na celé prace, 3x2,8kW spirály,  to by asi bylo tak akorát na těch 20A.

Citace: Jan Nevoda  18.05.2011, 21:48

speciální stoj je ted doslovně obrovská fritéza s odpovídající náplní i tělesy a mám to za pakatel narozdíl od zlodějů nástupnické firmy po Elektropraga Hlinsko, kteří se nestydí prodávat speciální tělesa za ceny od 10 000 nahoru.

2 hasiči ::)

Jan Nevoda:
Motory jsou s dvojtou hvězdou.Vlastn í napájení 3f je provedeno - připojeno vždy pro hvězdu jednou trojcí vodičů a druhá trojce vodičů napají trojúhelník,tzn. prakticky hvězda a trojúhelník nemají společné napájecí vodiče. (ve svorkovnici motoru je šest svorek)
Označení štítku: D/ 2x hvězda ,  otáčky 725/1450, 380V pro oboje zapojení, 8/10- 8/14kW

Posílám i schéma silového propojení stykačů.

Stále mě není jasné jak přesně jsou vnitřně zapojeny cívky v motoru pro obě kombince a to v obou případech bez fyzicky přítomných klemů ve svokrovnici?

Jan Nevoda:
schema

Petr Doležal:
Vyberte si

Martin Kurka:
Vážený pane Nevodo,
srovnejte si sám co jste původně psal o jediném stykači Citace: Jan Nevoda  18.05.2011, 15:35

Pouze jeden motor je napájen z frekvenčního měniče, ostatní jsou ovládány vždy jen jedním  stykačem a přívodní kabel má vždy 6 fázových vodičů a vždy zapojeným ve svokovnici jako pro stykačovou kombinaci hvězda trojůhelník-která ale v rozvaděčích fakticky není.

a co pak kreslil - tři stykače.
Nakonec jste dodatečně zjistil ze štítků i ze schematu, že se jedná o klasické Dahlanderovo zapojení dvojrychlostní ho motoru D/YY = trojúhelník/lomená hvězda  = trojúhelník nižší otáčky (poloviční) a lomená hvězda vyšší otáčky.
Zapojení sice vypadá jako klasický rozběh Y/D, ale je jiné pořadí svorek na motoru (fázování) a motor je samozřejmě jinak vinutý.

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana