Jak funguje měnič napětí ve fotovoltaické elektrárně?

<< < (4/6) > >>

Jirka Š. Svejkovský:
Škoda byla za 18M. To nevypadá na levný a ještě levnější.
Centrály o takovém výkonu mají kontrolu teploty všech důležitých částí. Navíc na překročení povoleného DC napětí všechny střídače reagují vypnutím DC strany. Buď došlo k fatální poruše centrály nebo zkratu na DC straně. Vyloučená nebude ani sabotáž někoho, kdo právě obdržel vyúčtování za sdružené služby od svého distributora el. energie.

Vojtěch Běhunčík:
Automatické hašení nemusí být - pokud uvážíte následné škody - neekonomické.
Existuje mnoho lokálních systémů plynohašení - u nejjednoduššíc h jako čidlo teploty slouží plastová hadička vývodu hasiva či dokonce samotná ampule s hasicí látkou.
Běžně se používají k hašení malých uzavřených prostor, například důležitějších datových nebo energetických rozvaděčů.
Citace: Stanislav Látal  23.04.2011, 17:52

...
4. nezakrývat ventilační otvory (sabotáž) a možná doplnit dálkové měření teploty v "kontejneru" s varováním při překročení běžných teplot. Automatické hašení jako u F1 bude asi neekonomické.
Frekvenční měnič (FM) u CNC strojů běžně hlásí řídícímu systému teplotu chladiče i otáčení ventilátorů. FM u fotovoltaiky bude asi podobný (neznám) - záleží na typu (Trabant až Mercedes)
...

Jan Hájek:
Problém těchto aplikací lze shrnout do několika bodů:
Investor co tomu nerozumí a orientuje se pouze podle ceny.
Projektant co neví co je FVE.
Montážní firma co nemá elektrotechnic ké vzdělání.
Revizní technik co miluje peníze.
No a investor/provozovatel co neví jak se má starat o to co má.
 

Jaroslav Hasala:
Možných příčin požáru může být několik, je vcelku pravděpodobná kombinace více příčin.
Hlavní problém bych viděl v samotném střídači. Slušný střídač umí sám sebe kontrolovat a případě nějakého problému se odpojí dříve, než nastane nebezpečná situace. S velkým boomem FVE nastala i velká poptávka po střídačích a nastalé situace využili i (slušně řečeno) méně zodpovědní výrobci. Další věcí je také tlak na co nejmenší koncovou cenu, což se pochopitelně také může projevit na celkové kvalitě střídače. Mohlo se tedy stát, že došlo k závadě ve střídači, která se projevila tím nejhorším možným způsobem.
Umístění více střídačů do jednoho uzavřeného prostoru může být také problém. Každý střídač při plném provozu produkuje docela dost tepla, vnitřní prostor kontejneru mohl být přehřátý.
Vnitřní teplota kontejneru by měla být regulována a kontrolována.
Je také docela možné, že celý systém byl už nevhodně navržen nebo v průběhu stavby došlo k k nějakým změnám - jiný typ panelů, jiný typ střídačů ...
Není také vyloučena nějaká chyba v zapojení panelů, například vyšší počet panelů ve stringu apod.
To, že v daný den svítilo hodně slunce, také zřejmě mělo vliv, protože střídače zřejmě jely na plný výkon a produkovaly více tepla.
Obecně také platí, že většina problémů se na neprojeví při provozu na 30% ale až při plném provozu.

Martin Novák:
Citace: Jirka Š. Svejkovský  23.04.2011, 18:22

Škoda byla za 18M. To nevypadá na levný a ještě levnější.


Ono porizovaci cena zarizeni a skoda deklarovana pro media a pojistovnu nemusi byt uplne totozna cisla...

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana