Jak je to s proudem, který vstupuje do spotřebiče a vystupuje z něj?

<< < (3/6) > >>

Jiří Schwarz:
Citace: Milan Hudec.  16.04.2011, 14:12

Proč je tedy v mnoha případech opálený pouze fázový kolík zástrčky, či fázová zdířka zásuvky, či fázový spoj na věnečku?
Řekl bych, že se jedná tak o 70% případů, máte podobné zkušenosti, či mám jen štěstí na fáze.

Zajímavá myšlenka.
Trochu to svádí k úvahám, že "kolík" je delší a tak se fáze odpojuje první, připojuje poslední...
Ale za správného stavu "kolíkem" nic neteče.

Jedině snad nějaké "podprahové vnímání",  že psychotronicky vnímáme fázi a snažíme se strkat tam vidlici nírně křivě, aby se nejprve připojil N a až potom L a při odpojování naopak...
Ale na takový výzkum "eurotest" asi stačit nebude...

Jiří Schwarz:
Citace: Ján Meško  17.04.2011, 13:44

Chcel by som ešte doplnit otázku, ako to je s trojfazovymi privodom. 3L+N+PE
Napr. Hlavny istic 25B/3. v hlavnom rozvadzaci. Siet TN-C-S

L1 - 20A
L2 - 12A
L3 - 0A

Ake bude zatazenie nulovacieho vodica N.

Čistě teoreticky když hodnoty proudů budou "střední hodnoty" a celý odběr bude pouze ze spotřebičů, které mají na vstupu usměrňovač a velkou filtrační kapacitu, může se proud středním vodičem blížit 32A!!

Miroslav Minařík:
Citace: Milan Hudec.  16.04.2011, 14:12

Proč je tedy v mnoha případech opálený pouze fázový kolík zástrčky, či fázová zdířka zásuvky, či fázový spoj na věnečku?
Řekl bych, že se jedná tak o 70% případů, máte podobné zkušenosti, či mám jen štěstí na fáze.

Z mé zkušenosti byl opálený v případě nulovaní.
A také fázový.
Vysvětloval jsem si to tím, že fázový kontakt byl jeden ale druhá část obvodu se uzavírala přes pravou zdířku a nulovaný ochranný kolík. Kirchofův zákon ...
Ale to je jen taková nostalgická vzpomínka. Možná jsem mimo mísu.

Petr Doležal:
V mém bytě s nulováním hliníkem zásadně odchází PEN.

Václav 3:
Moje zkušenost je stejná s kolegy, mnohem častěji se vyhřívá fázová zdířka, ovšem pamatuji i vypálené zdířky nulového vodiče. Příčinou může být závada v napojení vodiče v zásuvce nebo také i ve vidlici. Dost často bývá tento problém ve vidlicích flexošňůr, hlavně dovážených a použitých u spotřebičů s velkým příkonem.

 Hodně často odchází na povětrnosti používané zásuvky a vidlice, které mívají zoxidované kolíky a kontaktní pružiny, obvzlášť pokud jsou niklované, protože na něm se tvoří vrstvička oxidu, která zvyšuje přechodový odpor a následně pak způsobuje zahřívání.

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana