Jak provést přesun odběrného místa ze stěny domu na hranici pozemku?
V.Komárek:
, pánové, potřebuji poradit.
Já vím, nejlépe poradí pracovník ČEZu :) Ale... Jsem povoláním elektrikář a nelíbí se mi,že bych měl platit velké firmě za práci, kterou zvládnu sám a věřím, že obstojně.
Ve vesničce, kde mám baráček, rušili sloupové vedení a uložili je do země. Od nového sloupku na hranici pozemku s nožovkami mi přitáhla firma hrůzostrašně přívod do ještě ošklivějšího rozvaděče. Rád bych tento rozvaděč zrušil a přesunul na hranici pozemku. Což nevidím jako problém, ALE uvnitř domu nemám hotovou elektriku a navíc chci z jednofázového odběru udělat třífázový (rekonstrukce-míchačka).
Takže bych usadil nový sloupek na hranici pozemku, pod zemí ocihloval 2 m délku kabelu mezi sloupkem a zdí domu, zbytek kabelu zasekal do zdi až k hlavnímu rozvaděči, který by byl už uvnitř domu.
V rozvaděči by byl 3F jistič 20A v béčku. A teď konečně k mému dotazu.
Z rozvaděče vyvedu jen jeden kabel pro zásuvku na 400V (kvůli míchačce), kterou připevním na zeď hned pod rozvaděč. Je v tom problém pro revizáka a nasledně tak pro ČEZ? Nebo měli byste nápad pro jiný postup? Určitě domyslíte následné elektro prace po schválení tohoto stavu, když mám v domě vše co potřebuji (dance). Tak se na mě nezlobte pokud se vám toto jednání ze soukromé profese příčí.
Přívod 4x10B v husím krku ve zdech, v zemi navíc písek, cihly a páska. Jištění po neschválení, centrální jistič, hlavní jistič, jistič zásuvky.
Vít Rotrekl:
Ve Vašem řešení nevidím problém. Jen nevím jak u ČEZu uspějete s tím že si to uděláte sám. V rajonu E.on to není problém, stačí konzultace na zákaznické lince.
A pak taky takový ty věci jako je projekt, revize atd...
MilanKnop:
1. Musí být žádost na navýšení rezervovaného příkonu a protože se jedná o rekonstrukci podle připojovacích podmínek musí být OM přístupné z veřejného prostranstvíˇ= hranice pozemku.