Ale aby se dveře při požáru otevřely i po ztrátě AC tak tam má být UPS
To snad ne,
otevření požárních evakuačních vrat musí být buď pružinou, nebo převažujícím závažím, nikoliv elektromotoric
ky. V klidu evakuační vrata jsou zajištěna elektromagneti
ckou brzdou. Jakmile dojde k výpadku napájení, nebo aktivaci požárního hlásiče který přeruší napájení do elmg. brzdy vrata se odjistí a samočinně pomocí pružiny nebo vývahy vyjedou nahoru.
Elektromotor je u evakuačních požárních vrat jen pro jejich zavření po požáru.
UPS se tam dává pouze proto, aby každý výpadek sítě neotevřel úniková vrata (neodbrzdil brzdu) a tím se nedostaly dovnitř do objektu nepovolané osoby.
To znamená, že se UPS dimenzuje jen pro elektroniku požárních hlásičů a obvodů a pro přídržnou elektromagneti
ckou brzdu. Ne tedy 750W pro motorickou zátěž (což bude odhadem 1,5kVA UPS), ale nějakých 35W. Všechny výpočty nového jištění jsou podle mne zbytečné.
TO: Scwarz. UPS je kvalitní.
Jestli je opravdu kvalitní, má na vstupu aktivní PFC obvod a pak je startovací proud UPS jistě menší než startovací proud 750W elektromotoru, který si vezme cca 7-mi násobek jmenovitého proudu Takže podle mne bude stávající jistič charakteristik
y B bez problému.
Mimochodem tyhle motory sekčních vrat mají zatěžovatel 8-20minut chodu, takže jsou pěkně poddimenzované a proud je vysoký a netypicky je vyšší při zavírání vrat směrem dolů, musí překonat hmotnost vrat + nátah pružiny nebo závaží na rychlé otevření.
No a kdyby to byla sekční oddělovací vrata požárních úseků s inverzní funkcí proti evakuačním - ta jsou držena elmg. spojkou v horní poloze a do dolní padají při požáru vlastní vahou. Aby nefungovala jako gilotina, je tam tlumící vzduchová turbínka jako zpomalující brzda a tak vrata padají předepsanou rychlostí, aby normální člověk stačil ucuknout. U těchto typů vrat je použit elektromotor pro vytažení, který se zálohuje akumulátorem. Aby šlo provést eventuelně evakuaci z požárního úseku, nebo do něj vjet s požární technikou. Jenže takový typ vrat má svůj speciální DC motor na 12 nebo 24V nebo u velkých vrat až 48V a ten se přímo napájí z akumulátoru umístěného přímo v ovládání vrat..
Mimochodem požární a evakuační sekční vrata mají svou předmětovou harmonizovanou normu EN a jsou v ní i požadavky na elektro ovládání a řízení.