Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Veřejnost, spotřebitelé, neodborníci, kutilové, laici
| |-+  Ověření elektroinstalace, spotřebičů, nářadí
| | |-+  Čekali byste v supermarketech pro koncové spotřebitele odborné detaily?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Čekali byste v supermarketech pro koncové spotřebitele odborné detaily?  (Přečteno 12695 krát)
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« kdy: 22.06.2010, 08:07 »

Proběhla mi elektronickou poštou konverzace ve které si elektrikář "stěžoval",  že se v jednom supermarketu nedodává podrobný návod ke krabicovým bezšroubovým svorkám. Konkrétně postrádal informaci o použití kontaktní vazelíny v případě spojování hliníkových vodičů.

Tato informace je "nám" známá již roky (v odborných VO o tom také ví),  je otázkou, zda tento typ informace musí nutně znát i koncový spotřebitel, který notabene nemá co na elektrickém zařízení pracovat.
Pokud by snad taková informace podle vás měla být v příbalovém letáku u sáčku s wagovkama, pak si dovolím tvrdit, že by mohli místo letáku přibalovat celý katalog.

Co si o tom myslíte?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

S Elektrikou.cz už čtvrt století! notone
Petr Doležal
*
Offline Offline



emeritní projektant z Brna (prostě důchodce)


« Odpověď #1 kdy: 22.06.2010, 09:00 »

Leták či katalog je málo. Musí se přibalit brožura "Elektrikářem snadno a rychle".
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Na zdraví a abychom byli lidmi
to vám přeje celoživotní projektant nn, vn, někdy i vvn rozvodných zařízení
Martin Mlkar
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #2 kdy: 22.06.2010, 09:02 »

........,  zda tento typ informace musí nutně znát i koncový spotřebitel, který notabene nemá co na elektrickém zařízení pracovat.
Já myslím, že jste si na svůj dotaz pane Minařík odpověděl svým příspěvkem.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #3 kdy: 22.06.2010, 09:37 »

Já myslím, že jste si na svůj dotaz pane Minařík odpověděl svým příspěvkem.
To všichni víme, kdo tam má pracovat, ale také víme jaká je skutečnost. Stavební supermarkety prodají cokoliv, na to mají podle ČOI právo. Místo návodů spotřebitelé naleznou větu, že se mají obrátit na odborníka.
Pokud si takovou větu překládá český člově zní asi takto: "ty tři dráty zvládnu sám ..."

Není tedy tresné informace neříka a dokonce není trestné ani radit! Spotřebitel se rozhoduje sám, který zdroj je pro něj relevantní a který nikoliv. Proto je jasné, že se supermarkety zdržují komentářů, které přesahují jejich kompetence.

Přes to by mohla existovat na balení produktu alespoň url adresa pro více informací, ne?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

S Elektrikou.cz už čtvrt století! notone
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #4 kdy: 22.06.2010, 10:01 »

Nemusíte se mnou souhlasit...
- existují jistá pravidla, podle kterých musí být k výrobku dodán český návod. Co to je "český návod"? Některé drobné komponenty snad ani návod mít nemohou. Nebo si umíte představit návod k použití např. hřebíku? A kde je hranice co návod mít musí? (jen aby to tu nečetl nějaký snaživec z EU a nezačal vymýšlet např. návod na to jak správně koupit rohlík, jak jej nést domů bez nebezpečí kontaminace, jak jej jíst a neudusit se,...)
- kutila nezastaví to, že nemá návod. Ten to nějak zkusí. Pro část kutilů je tak lepší, když návod dostanou a vyvarují se nějaké zásadní chyby.

Já myslím, že nejdůležitější otázkou není jaký návod dávat k výrobku, jak upozornit na možnost získání dalších, podrobnějších informací. Důležitější by bylo najít cestu jak zamezit "všeumělům" provádět neodborné a často nebezpečné činnosti.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
František Šohajda
*
Offline Offline


RT E2-A


« Odpověď #5 kdy: 22.06.2010, 10:38 »

Citace
Přes to by mohla existovat na balení produktu alespoň url adresa pro více informací, ne?

S tím souhlasím..... .ale...na stavbě se asi nebude možno kde připojit ihned...a starší kolegové-tam to většinou je taková adresa z oblasti sci-fi...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

RT -EZ   - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #6 kdy: 22.06.2010, 11:15 »

Můžeme toto téma uzavřit tvrzením, že stavební supermarket je pro spotřebitele, kteří dostávají informace přiměřené úkonu, který mohou vykonávat?


Respektive odborníci nakupují převážně v odborných velkoobchodech a tam jsou doslova v obležení technických dat ...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

S Elektrikou.cz už čtvrt století! notone
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #7 kdy: 22.06.2010, 15:33 »

Nebo přibalit malý letáček s nápisem o tom, že bez montáže provedené odborníkem, nenese prodávající, ani výrobce, žádné záruky, jak na bezpečnost výrobku a tak podobně. Samozřejmě s velkým vykřičníkem!!!

Ale stejně to bude márné a zase marné.

Detaily bych opravdu v supermarketech nečekal a ani nevyžadoval.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Radim Strycharski
*
Offline Offline




« Odpověď #8 kdy: 22.06.2010, 15:47 »

Jednoznačně bych byl pro webové odkazy. Návody jsou nejzávaznější dokumenty a současně se nejvíce zahazují a nejsou k dispozici. Adresný odkaz pak ušetří spoustu času při vyhledávání. Kdo si bude chtít informaci vyhledat, tak si ji najde, kdo dodnes všechny návody vyhazuje, pro něj se nic nemění. Ani na stavbě něco takového nemusí být dnes velký problém s mobilním připojením přes notebook ve stavební buňce.

Mám na mysli samozřejmě katalogové speciality a alibistické informace k výrobku. Základní postupy u stavebnic by určitě měly být k dispozici přímo na papíře.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Lukáš Malík
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline


Montáže a opravy elektro do 1000V, §8


« Odpověď #9 kdy: 22.06.2010, 17:32 »

Nečekal bych takové informace, a už vůbec né v supermarketu.
Ono i kdyby byly přibaleny, tak prodavač rádoby ve velké ochotě zákazníkovi řekne pár informací, které ale vůbec nebudou korespondovat a chudák zákazník bude stejně mít v hlavě guláš....
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Domovní a bytové elektroinstala ce.
Realizace datových sítí, rozvodů TV a DT,
specializace na STA stanice, TV a SAT rozvody bytových a rodinných domů
TV a SAT technika - prodej, servis
Jan Alin
*
Offline Offline



« Odpověď #10 kdy: 22.06.2010, 17:52 »

Čekal bych u výrobku odkaz na místo kde bezplatně dostanu veškeré informace o výrobku, internet se mě zdá v dnešní době ideální. Od prodavačů bych čekal že mě pošlou za někým kdo mi je schopen přímo v obchodě před koupí informace z daného zdroje ukázat abych nekoupil něco co nepotřebuji nebo nemůžu použít. Pokud by obchod nedokázal toto zajistit, nesměl by dané zboží prodávat.

V odborném obchodě bych očekával alespoň základní znalost sortimentu od prodavačů a možnost sehnat relevantní informace na místě. Zrovna nedávno jsem na takové ukázkové jednání narazil v jednom obchodu s počítači (jméno neuvádím abych nebyl nařčen z reklamy ale pokud admin dovolí tak doplním). Potřeboval jsem redukci USB na LPT, cena pár korun a prodavač nelenil, vzal si telefon a zjistil kompatibilitu k typu tiskárny a operačnímu systému protože ne vždy tyto redukce fungují. Zboží dodáno k naprosté spokojenosti a funkce ukázková.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Aktuální slova (1)

Aktuální slova KUTIL (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.05 sekund, 23 dotazů.