Jaký je princip magnetických ložisek elektromotoru?
(1/1)
Miroš Jan:
Páni kolegové ................ a nebo nasměrování kde hledat.
Pracoval jsem s kolegy na jedné zakázce, kde jsme připojovali technologii řízení a silovou část k turbocirkuláto ru. Jedná se o čerpadlo na hélium. Elektromotor má krom ložisek ještě magnetická ložiska. Nevíte někdo, jak to vlastně pracuje?
Petr Doležal:
.
Fuk Tomáš:
Citace: Miroš Jan 12.06.2010, 22:44
Elektromotor má krom ložisek ještě magnetická ložiska. Nevíte někdo, jak to vlastně pracuje?
U stacionárního stroje si dovedu představit i kombinaci odlehčovacího magnetického ložiska nesoucího tíhu rotoru (a tedy neregulovaného polohou rotoru) s klasickým valivým ložiskem řešícím dynamické síly vč. zbytkové tíhy rotoru.
Miroš Jan:
Takže magnetická ložiska se vlastně starají o to, aby udržely rotor motoru v optimální poloze vůči statoru. (doh)
Ty ložiska dodávají Francouzi, a ty jsou skoupí na informace. :(
Ten motor má pro mne docela úctyhodné parametry, viděl jsem to poprvé. Příkon cca. 270 kW/max. 40 000 ot. /min. Jenom tepelné ztráty jsou 40 kW. Má cizí chlazení, a dále se předpokládá, že část hélia bude sloužit jako další chlazení. :o
Fuk Tomáš:
Citace: Miroš Jan 13.06.2010, 14:50
Takže magnetická ložiska se vlastně starají o to, aby udržely rotor motoru v optimální poloze vůči statoru. (doh)
Lépe už jste úlohu jakýchkoli ložisek popsat nemohl ;)
Navigace
[0] Index zpráv