Z jakého důvodu se připojuje vodič N na svorkovnici 3f. motoru?

<< < (4/4)

dolac:
Citace: Fuk Tomáš  29.01.2010, 22:24

To snad ne. Chtěl jste spíše říci, že (fázové) proudy 3. harmonické se ve středním vodiči sčítají, ne?
Samozrejme, mate pravdu, možno som sa iba zle vyjadril. V štvorvodičovej sústave harmonické prúdy násobkov 3, ktoré tečú vo fázových vodičoch sa vracajú do zdroja iba stredným vodičom, nie fázovými vodičmi. Čo v prípade trojvodičovej sústavy? V podstate by tam tieto prúdy ani nemali tiecť, alebo sa mýlim? Ako sa to rieši u motorov napájaných meničom?     

Citace: Fuk Tomáš  29.01.2010, 22:24

V proudu 3. harmonické v průběhu spínacího pochodu bych ten důvod nehledal. Ostatně slušná SSR mají slušnou krátkodobou přetižitelnost . Např. 11-ampérové Omron G3J-211BL snese 1 periodu proudu 350A.
Spíš bych ho hledal v tom, že pokud nejsou ty 3 fáze spínány a rozpínány koordinovaně v příhodných okamžicích, jsou při plovoucím středu jednotlivé spínače namáhány vyšším napětím, než je napětí fázové, což se připojením středu hvězdy na N eliminuje.

V prípade triple harmonics, ktoré som uviedol, som vôbec nehovoril o prechodných dejoch pri spínaní prostredníctvo m SSR, ale som hovoril iba o ustálenom stave.   

Karlos99:
Zajímavé téma. Když jsem ještě před čtyřmi lety pracoval v oboru balicí techniky také jsme to používaly i u 3f. SSR.
Před  lety, když se začala objevovat SSR a 3f. nebyla nebo byla přílíš drahá přesně nevím proč byla použita na šnekové dávkovače tři jednofázová jako náhrada starých spínačů z výroby Selier a Bellot a tam byla nutnost N připojit protože odešla díky velkému napětí. Pamatuji se že se používala na co největší napětí jaké bylo  možné na trhu sehnat hodnotu si již nepamatuji. To už je ale historie.
 U šnekáče je motor bez převodovky avšak malinko zpřevodován do síly pomocí řemenic. Počet taktů byl 60-70 za min. motor je trvale zatížen a musí se točit dost rychle aby stíhal nadávkovat požadovanou gramáž.
Možná že teď  to není potřeba podle toho co zde píšete  ale konstruktér byl a určitě ještě je  pán a on nese zodpovědnost za případné časté poruchy na zařízení třeba se tímto jen jistí. Ono je to těžké. Zařízení musí pracovat 24 hodin denně, 7 dní v týdnu bez závady nejméně po dobu jednoho roku. Prostě musí přežít záruku. Nezapomínejte že stroje se prodávají do celého světa.  Zákazník chtěl vždy nejnižší cenu a výkon proudového letadla a to nešlo dohromady.

Navigace

[0] Index zpráv

[*] Předchozí strana