To použití kondenzátoru má 2 "mouchy" :
1) Nezajišťuje bezpečné oddělení od sítě - na rozdíl od trafa
2) V případě proražení kondenzátoru je na spotřebiči plné síťové napětí !!
Nejen v případě proražení - v okamžiku zapojování kabelu do zásuvky se na libovolném vodiči kabelu může objevit plné síťové napětí proti kostře, a v důsledku zaměnitelnosti L a N dutinky v zásuvce může být jeden vývod topení i trvale připojen na fázi. Na takové napěťové namáhání bezpochyby nebude ani topení, ani připojovací konektor certifikovány, a proto je lepší na takové pokusy rovnou zapomenout. To samé platí i pro pokusy s diodou. Jistě tazatel nestojí o požár na autíčku s pětilitrovým motorem.
Protože je v tomto případě také zvýšené nebezpečí úrazu, a vlhkost lze určitě předpokládat, bezpečnostní oddělovací trafo, anebo trafo či měnič s propojeným ochranným vodičem na výstupu, považuji za jediná přípustná řešení. (V žádném případě ne autotransformátor.)
P.S. V čem spatřuji zvýšené nebezpečí úrazu? Snad každý, kdo má auto, se někdy hrabe pod kapotou při spuštěném motoru. V okamžiku, kdy dostane třeba i lehkou ránu od elektriky, sebou cukne, a kam při tom strčí ruku, to je úplně mimo jeho kontrolu.