K čemu je ten "caplik" u jističe ?
Michal Kolesa:
Mluvím o starých "černých jističích.
Petr Doležal:
Ten caplík je mechanická signalizace vypnutí jističe naproudovými spouštěmi, kdy vyjede dopředu cca o 2-3mm z pouzdra. Mělo to výhodu, že v přítmí se dalo hmatem zjistit, který jistič byl vypnut zkratem či přetížením.
Michal Kolesa:
Proč to nemají "nové" bílé jističe ?
Martin Novák:
Protoze u novych jisticu spadne po vypadku packa dolu (nebo zustane v definovane stredove poloze), zatim co u starych bakelitovych IJVcek byla packa jistice i po vypadku stale nahore a pro opetovne zapnuti ji bylo potreba stahnout dolu az za ozub a pak natahnout vzhuru... Proto ta signalizace vystouplym "cudlikem"...
Vladimír Radimák:
A pokud podržíte při zkratu nový jistič, bude mít páčku taky nahoru a musíte ho nahodit jako staré IJV.
To jen tak čistě teoreticky...n e že bych to někdy zkoušel. >:D Ale je fakt, že při nahazování obvodu, který je ve zkratu, ho nahoru dáte a jistič uvnitř stejně vyletí.
Navigace
[0] Index zpráv
[#] Další strana