Musí se jistit třífázový zásuvkový obvod jistit motorovým jističem?

<< < (2/3) > >>

František Michalica:
Musím se prvně omluvit za překlep, jde samozřejmě o jistič PL7 16/1/B. RT nevadilo jištění 16A ale charakteristik a B (tabulkové zatížení CYKY 3Cx1,5 uloženého pod omítkou je 18A). Přitom impedanční smyčka byla OK. Možná tomu opravdu nerozumím (praxe jen  26 let)ale doba vypnutí prvku s charakteristik ou C je delší a tudíž potřebuje mít i lepší impedanční smyčku. Že by RT šlo právě o hodnotu impedanční smyčky, která má být odpovídající PL7 16/1/C?

štěpán škriečka:
To Michalica,
jestli jde o chránič nebo jistič kombinovaný s chráničem je jedno, ale stále není jasné co reviznímu technikovi vadilo. Měl byste se zeptat na upřesnění.
Já odhaduji, že nevěděl o použití vodiče CY 1,5mm2 pro zásuvky při jištění B16A a řídil se vžitým pro zásuvky vždy CY 2,5mm2. Pokud se to dovíte, tak nás prosím informujte.

Georgis Fasulis:
Pane Michalica, buďte naprosto v klidu, rozumíte tomu. Jediný, kdo té elektrice nerozumí, je ten váš revizní technik. Mimochodem - kdysi se vyráběly motorové jističe s přesně udanou hodnotou proudu pro chránění motoru - byly to ty IJV apod. z SEZ Krompachy. A byly v řadách jmenovitých proudů zvyšujících se po desetinkách ampérů tak, že jste si vybral, přesně podle jmen. proudu motoru. Dnes se tento anachronismus už nepoužívá a navíc u zásuvky nemá co pohledávat. Motory se chrání mot. spouštěči a tepelnými relé případně elektronickými ochranami. Elektrice zdar a nevěřte každému, kdo má kulaté razítko. :-)

štěpán škriečka:
to Fasulis,
prosím napište mi na základě jaké ČSN, EN, IEC, ISO nesmí být motorový jistič pro zásuvkové spojení. Při revizích je běžné, že je zásuvkový obvod takto jištěn a připojen například z provozních nebo technologickýc h důvodů/malé čerpadla, ventilátory.../ a pokud odpovídá přívodní vedení, proudová zátěž zásuvky, impedance a předepsaný čas pro vypnutí, tak to jako závadu nevidím.
(poklona)  za upřesnění.  

Štefan Beláň:
Myslím si, že se jedná o RT starší generace, který nezná nové charakteristik y B, C a D. Použití jističů (u starých typů IJM a IJV) s motorovou charakteristik ou, bylo nutné v případech, kdy nevycházela zatížitelnost jádra vodiče podle tabulek. Když nevyšel IJV 16A, tak mohl být použit IJM 16. Při použití jističů s motorovou charakteristik ou "M" mohlo být zatížení jádra vodiče až téměř na 100% jmenovité hodnoty jističe.
 
P. S. K pochopení je nutné znát vypínací charakteristik y starých jističů.

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana

[*] Předchozí strana