Jak kompenzovat tento zvýšený odpor vedení?

<< < (2/2)

Stardust:
Pro moderátora:
podle té statistiky ani 1 nejsem já - váš web jsem našel cca před 14 dny... <MB>

Martin Kurka:
Vážený pane Broži,
jednak jsem si uvědomil, že svodem - vlhkostí - to s největší pravděpodobnos tí nebude, protože podle Vámi udaných parametrů je použité čidlo NTC termistor a při svodu by to ukazovalo teplotu vyšší než skutečná.
Tudíž zbývá přechodový odpor, ten by musel být v kombinaci s elektrolyticky pracující navlhlou až zkorodovanou svorkou aby dosáhl hodnoty 4k Ohmů. To je silně nepravděpodobn é a takový sériový odpor by byl značně nestabilní a tím by se rychle měnil i údaj teploty na displeji. Osobně neočekávám, že byste měřením kabelu zjistil závadu, ale je to pro jistotu lepší ji zcela vyloučit.

A za druhé jsem si uvědomil ,že nám není známo, jestli zařízení již někdy správně pracovalo. Jestli ne, může být vysvětlitelnýc h chyb i více.
Pokud je mi známo, kolektory mají teplotní čidla dvě, na vstupu a na výstupu a oběhové čerpadlo se rozbíhá i podle rozdílu teplot mezi výstupem a vstupem. Třeba jsou čidla mezi sebou prohozená  ;)  - to se mohlo při nastavování kabelů klidně přihodit (jak si stále opakoval velitel z filmu o sedmé rotě - červený drát na bílou svorku, bílý na červenou svorku... a jak mu to taky pěkně bouchalo)
 
Nebo je třeba v solární řídící jednotce nastavit typ čidla v nějakých parametrech na displeji a je to tam špatně navolené.
Rozhodně varu v kolektoru bych se bál jako čert kříže. Je to známka teplot média přes 110-120°C, protože je to přetlakový systém. A mezní tlak s mezní teplotou je něco, co se plíživě podepíše na životnosti zařízení a pak vše vyhnije jak to bývá po záruce.  Pokud je to tak, že zařízení nikdy nepracovalo řádně, radši bych zaclonil kolektory a povolal opravdové odborníky. Kdo ví, jestli je vůbec dobře nainstalovaný pojišťovák a otevřený odvzdušňovák.

Milan Karvánek:
Citace: Stardust  29.07.2009, 22:43

.Moc litujeme toho, že jsme si pro tyto instlace vybrali firmu Baroch z Prahy Ďáblic - zásadne nedoporučuji spolupracovat s touto firmou.

No jo, to máte těžký, když si objednáváte měření a regulaci u topenáře - instalatéta. Co já vím, oni si vždycky na elektro a MaR najímali subdodávky.
To je typická ukázka obchodní politiky topenářů a výrobců kotlů, topenář shrábne rabat na prodané regulaci MaR (v kotli nebo ke kotli) a pak hledá troubu elektrikáře který to za pár stovek má zapojit a hlavně oživit, troubové asi došli.  ;)
Možná, že kdybyste peníze co chcete věnovat na nákup multimetru věnoval skutečnému elektrikáři - marákovi, tak vás problémů zbaví celkem snadno.

Milan Dupal:
Postup, která navrhuje p. Karvánek ale  naráží na jeden zásadní problém: kdo ponese záruku za bezchybný chod celého systému? V případě problémů u celků sestávajích z dodávky/prací od několika subjektů na 100% každý z nich bude svádět vinu/odpovědnost/vady na toho druhého... Již jsem se v praxi několikrát setkal s vyjádřením dodavatele "záruku si uplatňujte u organizace, která do námi dodaného zařízení bez našeho vědomí zasahovala..." A mají pravdu.

Milan Karvánek:
V podstatě nic nenavrhuji, jen si říkám, že svépomocná oprava laikem, který ani není na podobné práce vybaven bude asi horší než práce kvalifikovanéh o odborníka (tím myslím elektrikáře-maráka, né topenáře). A s případnou zárukou to je už jedno je to zásah jako zásah.
Funkčnost a záruku celého zařízení musí samozřejmě zajistit vyšší dodavatel (v tomto případě topenář) a odborníka na MaR si musí prostě nasmlouvat jako subdodávku. To že se tak mnohdy nečiní je chyba a velká smůla konečného zákazníka.  :'(

Navigace

[0] Index zpráv

[*] Předchozí strana