Dá se použít asynchronní elektromotor k brždění?

<< < (2/2)

Martin Kurka:
Citace: Zdenek Rajmont  19.07.2009, 23:58

To je nejlepší způsob, jak si odpálit na měniči výkonovku. 

S tak špatným měničem jsem se ještě nikdy nesetkal. Vždy při ztrátě brzdného odporu (např. nesepne jeho stykač, přeruší se odpor)  vzrostlo napětí na kondenzátorech v meziobvodu, stejně jako když přeženete brždění bez odporu.Měnič se pak odstaví na přepětí v meziobvodu (Overvoltage OV). K odpálení výkonovky tak nemůže dojít, měnič prostě vypadne a nebrzdí, což může být nebezpečné pro najednou nebrzděný pohon, kterému vyletí otáčky ne pro měnič. Lepší měnič v takovém případě dokonce nabídne nouzové brzdění mechanickou brzdou, nebo DC proudem.

Citace: Zdenek Rajmont  19.07.2009, 23:58

Lepší je tepelná ochrana s pomocným kontaktem, která silově nic neodpojí, ale přes ovládací obvody měnič odstaví.

Souhlasím, dobrý nápad u bojleru to dát na provozní termostat(y) takto. Ale pozor, u bojleru je i havarijní termostat a ten to rozepne natvrdo.

Citace: Zdenek Rajmont  19.07.2009, 23:58

U toho boileru pozor, v generátorickém režimu  máte na svorkách klidně i 800V, tak pozor na výběr komponent.   

U takto velkého měniče by tak vysoké napětí v meziobvodě být nemělo, není to ekonomické tam mít tak drahé kondenzátory, proto si to měnič hlídá na nižší napětí, je pravda že to je nad 600V DC a zlatá slova s výběrem komponent nejen co se týče izolace, je to navíc ss proud (termostaty...).
Citace: Zdenek Rajmont  19.07.2009, 23:58

SIEMENS je dobrý, ale drahý. 

Na takhle speciální věc až tak drahý není, dokáže-li konstruktér jeho vlastnosti využít a umí ho dobře naprogramovat.  A má slušný servis a náhradní díly seženete i za 5 let, což u větších měničů se může časem hodně zaplatit.

raj:
Citace

S tak špatným měničem jsem se ještě nikdy nesetkal
To není o špatném měniči. Brzdný chopper pracuje většinou jako hysterezní PWM, tzn. když napětí na meziobvodu vzroste nas stanovenou mez (u 90% měničů cca 750V DC),  tak sepne, po dosažení mírného nad nominálu (cca 650V ) vypíná. Přechodový děj při přepálení odporu (jiskrovývýboj) způsobí často s indukčností přívodu k odporu tlumené kmity s amplitudou vyšší než 1200V, kde jsou polovodiče dimenzovány. A už to jede.
Citace

U takto velkého měniče by tak vysoké napětí v meziobvodě být nemělo, není to ekonomické
Většina měničů umí standartně 500V AC. Tím, že elektrolytické kondenzátory mají špatný ekvivalentní sériový odpor, jsou většinou v meziobvodech  zapojeny sérioparalelně ,  takže standartně umí cca 900V DC. Moderní měniče (Siemens mezi ně nepatří) pracují s tzv. měkkým meziobvodem, kde je kapacita složena z fóliových kondenzátorů a rozdíly napětí v meziobvodu dorovnává výstupní PWM. Tam je pro brzdný chopper situace ještě horší, neboť se meziobvod nabíjí rychlejií.

Navigace

[0] Index zpráv

[*] Předchozí strana