Lze ze spáleného motoru určit příčinu, která to zavinila?

(1/2) > >>

Petr Trefny:
Dá se stanovit, čí chybou došlo k spálení vinutí 1F motoru (370W/220V). zda někdo nemáte zkušenost s reklamací spáleného 1F motoru. Lze ze spáleného motoru určit příčinu, která to zavinila?

Jaroslav Klinský:
Myslím, že ze spáleného motoru už těžko. Ale doporučuji podívat se na jištění, které je předřazeno - pokud máte jištění podle jmenovitého proudu motoru, který lze zjistit na štítku. Pokud máte jištění 6 a více ampér, pak stačí, aby došlo k nějakému třeba mechanickému problému, kdy se zvýší hodnota procházejícího proudu motorem. Jištění to nestačí vypnout a dojde ke spálení motoru. Pokud je jištění přesně podle štítkových údajů, tak při naproudu vypíná podstatně dříve. Tolik jednoduché vysvětlení.

Václav Císler:
Většinou to zjistit lze.Je třeba vědět zda je spálená hlavní či pomocná fáze,co motor pohání a jak dlouho bylo zařízení funkční,zda se kondenzátor odpojuje,zda bylo vinutí převinuté,kdo motor vyrobil.Reklam ace motorů jsou vetšinou neoprávněné.Př íčinou spáleného vinutí je často jeho přetížení.

Zdenek Hejčl:
Zajímalo by mě v tomto případě, jak zjistit u spálené cívky závitový zkrat?

Václav Císler:
Je-li u asyn.motoru závitový zkrat je spáleno jen několik závitů.Kolik záleží na tom kdy vypne jištění.Napřík lad v jedné trojcívce mohou být spáleny dvě cívky.Když je ale spálená komplet celá fáze(u 1F motoru např. dvě čtyřcívky nebo čtyři dvojcívky),nebude příčinou závitový zkrat.

Navigace

[0] Index zpráv

[#] Další strana