Jak určit termín pravidelné revize stroje?

<< < (2/11) > >>

Jirka Š. Svejkovský:
Je tam předepsaná kontrola jednou za 12 měsíců, nestanoví-li někdo nějakou úplně jinou lhůtu. Takže celkem k ničemu.

Petr Sýkora:
Nejsem revizní technik – byl jsem ustanoven jako osoba odpovědná za el. zařízení ve firmě a proto bych chtěl mít v této věci trochu jasněji.
Co se týká dokumentace – starší stroje nebudu vůbec zmiňovat a u strojů i 1-3 roky starých, vybavených prohlášením o shodě a CE, není kromě běžné údržby (jako výměna filtrů, mazání,...) ani slovo o kontrolách elektrické výbavy stroje.
Proto jsem si myslel, že strojní zařízení (stroj),  vybavený el. instalací, poháněný el.pohony, řízený el. ovládacími prvky =elektrické zařízení. A tím jsem si spojil CSN331500 Revize elektrických zařízení = norma pro revize el. zařízení. ?? :-[

Podle protokolu o určení prostředí, jak jsem již zmínil, je v hale prostředí normální. Určeno před instalací CNC centra, které chladí obrobek stříkající vodou. Jde mi o to, zda do „vnějších vlivů“ působících na elektrické zařízení (CNC) zapracovat i „vlastní vliv“ a předělat protokol.

Co se týče preventivní údržby, máme celkem zpracovanou kvůli ISO a do ročních intervalů zahrnuty úkony jako kontrola el. dokumentace a zakreslení změn, vyčištění rozvaděčů, dotažení spojů,...  Takže NV č.378/2001 bysme možná uspokojili. Ale ne nic jako kontrola izolačního odporu,impedance poruch. smyčky,... 

František Bernard: