{{html imgtag}}

${perex}

${title}

${perex}

Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Jak zrychlit dopravníky pomoci frekvenčního měniče?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 [2] Dolů Poslední příspěvky Poslat téma Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb. Vyhláška zde ...

Autor Téma: Jak zrychlit dopravníky pomoci frekvenčního měniče?  (Přečteno 2553 krát)
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #18 kdy: 01.12.2017, 19:00 »


Dopravník mi pohání 11 motorů Rexroth s různými výkony.

Tak jsem to počítal 14motorů po 4kW motorů na jeden měnič,

A jste si jist že píšete o tom samém? V případě tazatele jde o různé motory s různými výkony a tedy i vlastnostmi. Navíc pokud budou mít třeba i rozdílné otáčky, může při změně frekvence (když by to náhodou fungovalo) na pohonech nastat další problém.
Toto prostě není v tomto případě správná cesta.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #19 kdy: 03.12.2017, 20:19 »

Netřeba se takové úpravy bát. Není to úplně typické použití FM, ale není ojedinělé, je dobře technicky zvládnuté a jsou fabriky, které mají z FM síť např. 400Hz pro motory, které se připojují a odpojují individuálně podle provozu konkrétního stroje.

Pokud na síti za FM pracuje alespoň jeden motor trvale (pevně připojený), není tam nebezpečí při odpojování motorů, protože tam je vždy připojen onen jeden fixně připojený spotřebič, který přepětí "sežere".

U dlouhého dopravníku máte ohromnou výhodu, že může být poslední dílčí dopravník připojen natvrdo (aby z něj nepadalo zboží na zem, musí se vypnout předchůdci a při rozběhu se musí  poslední dopravník  rozběhnout jako první - jinak vše musí stát.)

Za předpokladu idividuálního jištění každého motoru proti přetížení individuální tepelnou ochranou lze mít provoz pro motory bezpečný. Všechny tepelné ochrany se zapojí do série a budí se tímto signálem povel k zastavení měniče a tím se kulturně zastaví všechny motory při přetížení jediného z motorů.

Výběr měniče nechte na pohonářské firmě. Vy jste nevybral ani měnič, ale napájecí jednotku k řadovým servoměničům - naprostý nesmysl pro zapnutí do as. motorů.
Pohonářská firma vám formou technické pomoci předprogramuje vhodné parametry do měniče (ve skalárním režimu), určí jeho typ z hlediska vhodnosti práce do sítě a jeho ampérovou velikost z hlediska provozních zkušeností. Případně vám dodá celý rozvaděč i s odrušením a jištěním měniče.
Zde se nabízí přímo měniče s funkcí SafeStop, a máte vyřešeno i bezpečnostní zastavení dopravníků z hlediska akčního prvku zastavení bez složitého předrátování bezpečnostních obvodů, které dříve chodily přes stykače motorů.

Odhaduji, že stykače a jističe motorů již potřeba nebudou, že se vše může rozebíhat najednou, protože to může umožnit měkký rozběh a doběh všech dopravníků najednou.

Takže by možná šlo zařízení z hlediska řízení i silně zjednodušit. A co na zařízení není se nemůže porouchat.

Co se týče kabeláže, tam se patrně z hlediska rušení a kapacit nevyhnete výměně za stíněné a stáčené kabely. Ale zkušenosti pohonářské firmy s motorovými tlumivkami, sinus filtry apod. vám tuto investici mohou potlačit. To už se od stolu nedá vyřešit.

Nezapomeňte, že kabely sice budou chráněny proti oteplení individuálními tepelnými ochranami motorů, ale zkrat bude jištěn až pojistkami (jističem) před měničem. Takže se u každého kabelu mění razantně vypínací shopnost smyčky, musíte být i u kabelu s vejvyšší impedancí s nad vypínacím proudem centrálního jističe.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Pavel Stránský 111
*
Offline Offline



« Odpověď #20 kdy: 03.12.2017, 22:20 »

Děkuji pane Kurko za perfektní objasnění situace, některým už to snad konečně dojde, že to co oni sami neznají může fungovat!!
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #21 kdy: 03.12.2017, 23:43 »

A jste si jist že píšete o tom samém? V případě tazatele jde o různé motory s různými výkony a tedy i vlastnostmi. Navíc pokud budou mít třeba i rozdílné otáčky, může při změně frekvence (když by to náhodou fungovalo) na pohonech nastat další problém.
Toto prostě není v tomto případě správná cesta.


Honzo, tady je to trochu jinak
Obava z různých rychlostí po přepojení z 50Hz na 62,5Hz je lichá.
Pokud mají dopravníky nyní shodnou rychlost, budou ji mít i po změně frekvence na as. motoru - je to dané prakticky lineární závislostí otáček motoru na napájecí frekvenci (nad cca 8Hz z jedné strany a do meze výkonu z druhé) a také tím, že nyní na 50Hz  mají dopravníky shodnou rychlost. Jinak by se na přesypech dopravníků děly již nyní při 50Hz nekalé věci. To znamená, že i když jsou třeba motory jiné, výsledná rychlost zboží bude nyní jednotná a bude tomu i v budoucnu při 62,5Hz. Celkový převodový poměr každého z dopravníku (frekvence sítě lomeno rychlost zboží) bude u všech dopravníků shodný, ač se mohou lišit pólpáry motorů, průměry bubnů a rozet, ička převodovek, výkon motoru - výsledek musí být stejný podíl.
 
Nebylo by tomu tak, pokud by jeden z motorů na 62,5Hz již byl výkonově přetížen (protože vzroste mech. zátěž  dopravníku) a vzrostl mu skluz. Proto je důležité nyní obejít motory s klešťákem a podle štítků motorů přepočitat odběr proudu při 60Hz, nebudou-li motory výkonově přetížené.  Vodítkem bývá výrobcem udávaný proud a výkon při 60Hz (není-li uveden, pak pro obdobně veliké motory) Ale pozor na napájecí napětí.
Zdálo by se, že na 60 Hz moderní oboufrekvenční motor 50/60Hz má podle štítku vyšší výkon než na 50Hz, to znamená, že mu skoro drží moment na 60Hz jako na 50Hz.
V příloze je štítek moderního motoru - na 50Hz má 1,1kW, na 60Hz 1,3kW -  tedy takřka na 60Hz má shodný moment jako na 50Hz a pro náš problém by byl nesmírně vhodný. Jenže...
Aby to tak mohlo být, museli bychom jej napájet ne 3x 400V, ale 3x 460V. A ty z měniče napájeného 400V nevyčarujeme.
Takže při napájení 3x400V by se musel zatěžovací moment ponížit 0,8x , aby se nezvýšil jmenovitý výkon motoru. A dopravník bývá zátěž s prakticky konstantním momentem.
To znamená, že by v současném reálném reálném provozu musel být zatěžovací proud měřený při obchůzce klešťákem na 50Hz cca 80% jmenovitého štítkového pro 50Hz aby šlo motor přikrmit do otáček bez nebezpečí jeho přetížení.
Pokud je jediný z motorů dopravníku nyní zatížen nad 80%, do této akce nelze jít.


Výjimkou by bylo mít možnost všechny motory přepojit do D na 3x200V a nastavit V/f pro 50Hz na 200V a 250V pro 62,5Hz. Tj. metoda 72Hz.
Ovšem proud z měniče pro D zapojení 1,73x vzroste a musí se koupit proudově výkonější a dražší měnič.  Jenže, není-li zbytí, vždy to asi vychází levněji, než výměna převodovek.


* stitok.jpg (100.52 KB, 944x330 - prohlédnuto 24 krát.)

* Menic_P_f02.gif (17.82 KB, 1229x992 - prohlédnuto 28 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #22 kdy: 04.12.2017, 03:22 »

Ok, díky za vyčerpávající vysvětlení Martine. Přiznávám že jsem podobnou aplikaci ještě nepotkal a tedy v tomto mám evidentně velké mezery. Osobně jsem se obával rozdílných vlastností jednotlivých motorů, především co se týká otáček, počtu pólů motorů a podobně. Navíc u strojních zařízení které jsem měl možnost řešit, se mi stávalo že některé z motorů byly u menších částí na 230V a nepotkal jsem se s aplikací kde by se to kombinovalo.  I proto má nedůvěra v toto řešení, pokud nemám všechny vstupní informace, jako jsou především štítkové údaje každého z dotčených motorů.

Klobouk dolů před tvými znalostmi i zkušenostmi a před tvou trpělivostí s kterou se zde o své znalosti snámi ostatními dělíš. Zároveň se omlouvám tazateli za zavádějící odpověď.  na zdravi poklona poklona poklona
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
Pavel75687
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #23 kdy: 04.12.2017, 07:20 »

Jaké motory Rexroth konkrétně ? Nějaké servomotory ?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroslav Revús
*
Offline Offline




« Odpověď #24 kdy: 04.12.2017, 14:03 »

Děkuji pane Kurko za perfektní objasnění situace, některým už to snad konečně dojde, že to co oni sami neznají může fungovat!!

Omyl, nikto netvrdil, že to nejde, iba že to nie je tak jednoduché, ako si to zadávateľ otázky predstavoval.
Sám prevádzkujem niekoľko takých aplikácií, ale vždy som použitie meniča najprv konzultoval s pohonármi ABB, aby som sa vyhol prípadným komplikáciám.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Josef Sibal
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #25 kdy: 07.12.2017, 12:30 »

Děkují vám za Vaše rady.
Jsem v tom úplná začátečník, takže každá rada dobrá.

Těch motorů je 11 (5x 750W a 6x 250W) s bimetalovou ochranou.
Nejdelší kabel k motorů má délku cca. 25 m. Teď tam mam použitý kabely nestíněný - vyměni se za stíněný.

Konzultoval jsem to ještě s výrobce motorů (Bosch Rexroth) a odpověď byla, že to může fungovat ale že by bylo lepší předřadit tam dva měniče - každý pro stejnou skupinu motorů.
Pokud motory přepojím z hvězdy do trojúhelníku, tak jsou schopni při chodu na FM (3x400V) a řízení U/f točit až do 87Hz bez ztráty momentu.
Před každý motor doporučují instalovat motorový spouštěč, případně termistorové relé.

A zákazník co si to vymyslel si myslel jaká to bude "hračka".
Citují: "Tak tam hodíte měnič, nastaví se tam frekvence a jedeme vesele dál, ne?". Smích
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jirka Údržbář
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #26 kdy: 08.12.2017, 07:52 »

Nezapomeňte, že při využití 87Hz principu dostanete vyšší výkon z motorů (otáčky x moment motoru), na který musíte mít dimenzovaný frekvenční měnič.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: 1 [2] Nahoru Poslední příspěvky Poslat téma Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Akú literatúru k malým elektromotorom?
 Z jakého motoru je možno udělat generátor?
 Jaké motory se používají pro stolařské frézy?
 Jak jsou chráněny motory-vibrátory pro zvibrování betonu?
 Je možná regulace otáček motoru centrálního vysavače?
 Jak změnit směr otáčení jednofázového motoru?
 Jak správně nastavit resolver (encodéru) v motorech Baumuller po výměně?
 Dá se použít asynchronní elektromotor k brždění?
 Vzpomenete si k čemu používáme komutační póly a vinutí?
 Jak u elektromotorů spočítám kolik utáhnou kilogramů?
 Proč vypadává hl. jistič 3x25A/B při zapnutí motoru 5,5 KW?
 Bude fungovat třífázový motor jako dvoufázový generátor?
 Je možné provozovat třífázový motor na jedné fázi v zapojení do hvězdy?
 Jak připojit dva autoalternátory paralelně?
 Zvýším délkou řemenice chybějící otáčky motoru?
 KNIHA: Zvyšování spolehlivosti asynchronních elektromotorů včetně poháněných strojů
 Jak určit výkon elektromotoru pro zatížení S3?
 Jak změní otáčky a výkon motoru 380V zapojeného jako generátor ve 400V síti?
 Jak se spočítá 2.f. proud rotoru kroužkového motoru?
 Lze stejnosměrný motor pohánět oběma směry?
 Poradíte mi s dimenzí vedení pro motor?
 Jakými způsoby lze řídit stejnosměrné motory?
 POZVÁNKA: 22. ledna ŽIVĚ o motorech s Lubomírem Kastnerem
 Jak motor pozná, že má zvětšit proud při zatížení či při brzdění?
 EATON: Ochrana motorů s vysokou účinností: Eaton je „IE3 ready“
 KNIHA: Elektrické motory a pohony
 Jak realizovat okamžité zabrzdění 3-f motoru s brzdou a usměrňovačem?
 #EH: Elektrické motory pohledem roku 1950
 Jakým způsobem je zapojeni motor Siemens TYP 1LA7133...?
 Jak ochránit 1f motor šnekového podavače uhlí před spálením?
 Jak vyřešit spouštění asynchronního motoru 5kW?
 Ako zapojit 3-otáčkový motor?
 Jakym zpusobem pripojit tu baterii k motoru?
 Poradíte mi prosím vzoreček k výpočtu kapacity rozběhového kondenzátoru?
 Jak správně jistit 3f asyn. motor?
 Kam připojit pátý vodič třífázového motoru, ke kterému doposud vedly pouze čtyři
 Jak realizovat proudovou ochranu elektromotoru?
 Nemá nekdo elektronická skripta o Asynchronních motorech?
 Neviete zapojenie 3f motora z dvoma trojicami vinuti, motor ma dvoje rozne pracovne otacky... ?
 Je možny 4.5OHM odpor cívek motorku který má výkon 4KW a je schopen provozu?
 Potřebuji zjistit, jaký konkrétní kondenzátor použít...
 Jak velkým rozběhovým kondenzátorem osadit 3-fázový asynchronní motor?
 Lze zapojit motor 3x220 jako 3x380?
 Může se 1f. motor točit obráceně?
 Jak zapojit přepínač na rozběh motoru 0-Y-D?
 Hledám schéma ovládání tří rychlostního motoru, poradíte?
 Jak lze zjistit proud při rozjezdu motoru?
 Jaký instalovat v rozvaděči vypínač pro induktivní zátěž?
 Lze změnit směr otáčení u jednofázového motorku 230V/50Hz.A pokud ano jak?
 Neměli byste prosím nějaké informace k používání reostatu k rozběhu motoru?
 Označovanie elektromotorov D/Y-380V/220V a D/Y-400/690V
 Jak nadstavit přestřižený vodič u čerpadla?
 9** ke smazání Zapojení motoru z USA (110V/60Hz) do naší el. sítě přes
 Čím chránit motor čerpadla?
 Zapojují se starší 3f motory Y/D stejně nebo jinak?
 Jakou funkci má Industart, a které další spouštěče známe?
 Staci u jistice propojit PE a N vodice pomoci RSA svorky ?
 Jak snížit rozběhový proud kalového čerpadla ?
 Jaký je rozdíl ve velikosti motorového spouštěče při zapojení 1,2 nebo 3 fází?
 Za jak dlouho se spálí motor přefázováním?
 Jak zapojit motor aby se po výpadku energie sám opět nerozběhl?
 Při jakém zapojení, má motor vyšší výkon a nižší spotřebu el.energie?
 Ako navrhnem hodnotu budiacích kondenzátorov pre asynchrónný generátor ?
 Mohu použít k motoru 4kW, 8.7A spouštěč motorů SM1-10 jako ochranu přetížení?
 Jak řídit motor na konstantní moment?
 Jak zapojit motor R27S-4 vyrobce MEZ Mohelnice na 230V?
 Jaké spouštění motoru 30kW je vhodnější pro těžký rozběh zařízení?
 Může se poškodit motor když pojede pořad ve hvězdě?
 Ako spravne zapojiť kondenzátor v 3-fázovom asynchronom motore?
 Musí byť motorová spúšť inštalovaná bezprostredne pri motore?
 Jak na změnu rychlosti motoru přepínáním počtu pólů?
 Jak snížit otáčky asynchronního elektromotoru při rozběhu?
 Co znamená na svorkovnici motoru označení Z1, C, U1, Z2 a U2?
 Jak zapojit motor 2,2kW 230V (220V)?
 Proč padá hlavní jištění motoru a ne jistič a motorová ochrana k tomu určené?
 Jak změním pravotočivé otáčení na levotočivé u motoru z flexy?
 Ako má byť prevedené uzemnenie motorov, uvedenie na spoločný potenciál?
 Ako sú zapojené vývody statorových cievok u 3f asynchrónneho motora 4AP90-4?
 Lze asynchronní motor 18,5kW/50hz, zapnout na krátkou dobu na 60hz přes měnič?
 Z jakého důvodu se připojuje vodič N na svorkovnici 3f. motoru?
 Jak zapojit třírychlostní 3f elektromotor?
 Jak zapojit 3f motorový spouštěč pro 1f motor?
 Mohu jistit 3f motor proti přetížení motorovým spouštěčem Siemens 3RV1021-1JA10?
 Je techn.možné změnit směr otáčení ind.1.fáz motoru bez přepojení vodičů?
 Je možné nějakým způsobem zapojit třífázový motor na stejnosměrné napětí?
 Mohu zkusit pustit 3f. asynchronní motor 75kW na 1-2s do trojúhelníku?
 Jaké je vnitřní zapojení cívek takových elmotorů do trojúhelníku?
 Jak lze chránit motory, které jsou řízeny frekvenčním měničem?
 Proč nelze spojovat trubkové motory žaluzií a rolet paralelně?
 Jak přesně diagnostikovat závadu elektromotoru?
 Mohl by stacit vykonem jednofazovy motor 3kw-2800o/m pro pohon generatoru 40kw?
 Je lepší, hladinový spínač nebo hlídač cos fí ?
 Jak by jste nejlevněji napájeli a jistili 3fázový 12V asynchronní motor 500W?
 Jak určit začátek a konec jednofázového vinutí elektromotoru?
 Neznáte zapojení motoru v brusce MEZ?
 Jak regulovat otáčky vrtačky externě?
 Dochází při řízení triakem ke snížení životnosti oběhového čerpadla?
 Jak se u AS motoru pozná, zda ho zapojit na Y a nebo D, když nevěřím štítku?
 Jak rozběhnout asynchroní generátor s benzínovým motorem?
 Jak spinat motor 100kW s cerpadlem pro hydrauliku?
 Jak zapojit časově řízenou reverzaci třífázového motoru?
 Jaké je zapojení regulace bezkartáčových alternátorů 12kVA 9,6kW ČKD Slavia?
 Jak vyřešit rozběh úhlové brusky aby nepadal jistič nižší hodnoty 16A?
 Jak zapojit časové relé pro reverzaci elektromotoru?
 Jak snížit hodnotu PWM signálu?
 Lze propojit jednofázový motor s třífazovým přes hřídel jako generátorem?
 Existuje relevantní důvod odpojení ochranného vodiče od stejnosměrného motoru?
 Lze připojit dva elektromotory ke kelly controller KDS 48100E?
 Jak zapojit tento elektromotor na střídavých 230V?
 Jak regulovat otáčky motoru s pokud možno co nejnižší ztrátou krouťáku?
 Je pro spouštění 3f 2kW motoru do hvězdy vhodné relé nebo raději použít stýkač?
 Mohu změnit napájecí napětí napětí elektromotoru zvýšit o 100%?
 Jaký bude směr otáčení asynchronního motoru při zapojení do trojúhelníku?
 Jaké časté chyby v zapojení motorů řešíte vy?
 Jaké poruchy motorů řešíte vy?
 Jak změnit směr otáček u jednofazového motoru se svorkovnicí dle obrázku?
 Jde zapojit motor na 400V na 3x230V přes měnič?
 Čím spínat rozběhový kondenzátor 3f motoru při provozu na 1f?
 V jakém režimu spíš provozovat oběhové čerpadlo 7,5kW? Y nebo D?
 Ako zapojim motor s permanentnym magnetom?
 Nemá tu někdo schéma zapojení elektromotoru MEZ Náchod, typ NK 262?
 Jak eliminovat hydraulické rázy čerpadla?
 Jak zapojit motor jednofázový motor ze skartovačky?
 Lze motor AP132S-4 zapojit jednofázově?
 Jak provádět přepínání/hvězda trojúhelník při těžkém rozběhu?
 Udávají se u motorů charakteristiky proud/čas?
 Jak správně rozbíhat a řídit kroužkový motor?
 Jak otočit sled otáček na starém motoru ještě 120/220V?
 Proč se elektromotor přehřívá?
 Jaká je logika sledu fází při zapojení motoru?
 Jak řídit napětí pomocí frekvenčního měniče pro asynchronní motor?
 Je nutné převinout 50Hz elektromotor při provozu na 60Hz?
 Nemáte někdo katalog k motoru výrobce Papcel typ U160L1*?
 Dají se u třífázového bezkartáčového motoru s pemanentními magety sloučit fáze?
 Jak správně zapojit tento atypický "půlsériový" komutátorový motor?
 Ako je riešený pomalý rozbeh komutátorových motorov?
 Jak zapojit motorek dvourychlostního ventilátoru digestoře?
 Čím napájet DC motor 12V/400W?
 Je takové zapojení 1 fáz. motoru hydraulického čerpadla skutečně funkční?
 Lze motor MEZ AF222/4 spouštět frekvenčním měničem ABB ACS15?
 Lze motor provozovat trvale na jen 400V při 60Hz na max. jmenovité otáčky?
 Co může "bzučet" v motorovém chrániči?
 Je nové zapojení zapojení lisu LO 315 po výměně časovky rozběhu motoru správné?
 Jaké je správné zapojení uhlíků motoru vrtacího kladiva?
 Ako zapojiť 3-fáz.motor s brzdou a 2 výkonmi?
 Jak zapojit dvouotáčkový ventilátor, aby nízké otáčky běžely pořád?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (2)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.107 sekund, 23 dotazů.