{{html imgtag}}

${perex}

${title}

${perex}

Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  R4M#30: Co bude v budoucnu standard znalostí a dovedností?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Poslat téma Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb. Vyhláška zde ...

Autor Téma: R4M#30: Co bude v budoucnu standard znalostí a dovedností?  (Přečteno 1202 krát)
Redakce portálu Elektrika.cz
Redaktoři portálu právě konající službu
*
Offline Offline




WWW
« kdy: 03.10.2017, 09:02 »

R4M#30: Co bude v budoucnu standard znalostí a dovedností?
    Co vše budou muset znát lidé produktivního věku v nové digitální době? Budou se učit ve školách stále stejné předměty jako dnes nebo se něco změní? Které oblasti zmizí na smetišti dějin a které naopak budou hrát důležitou roli? Nové technologie již dnes zcela mění přístup ke znalostem a vyhledávání potřebných informací. Které vědomostní hodnoty se budou známkovat a hrát velkou roli v kariérní úspěšnosti? Sledujte tento díl seriálu R4M!
    Zdroj: zde...


   


    Jak byste reagovali na tuto související otázku vy?
   
R4M#30: Co bude v budoucnu standard znalostí a dovedností?
   
Zaznamenáno
Jan Bocek
*
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 03.10.2017, 10:04 »

Je to velice široké téma.
Jaký standard znalosti a dovednosti očekáváte od odpovědných osob za elektrická zařízení?
Jaký standard znalostí a dovednosti očekáváte od projektantů elektro?
A nemyslím  na dalekou budoucnost, ale dneska a zítra?
Zaznamenáno

specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů
                   revize elektrického zařízení E1B
telefon:        777 273 732
email:           jan.bocek@safeb.cz
Hynek Havliš
*
Offline Offline



Automatizace


« Odpověď #2 kdy: 03.10.2017, 10:43 »

Podle mě by bylo úspěchem, kdyby elektrikáři (i někteří projektanti a elektrotechnic i) znali rozdíl mezi kW/kWh a Ohmův zákon v integrálním tvaru a uměli zapojit vodiče z kabelu podle čísel a aspoň občas si přečetli nějakou technickou normu (a tak podobně).
Ale jakýkoli větší idealismus nikomu vymlouvat nebudu:)
Zaznamenáno
Jirka Š. Svejkovský
Zaměstnanec - projektant
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize.


WWW
« Odpověď #3 kdy: 03.10.2017, 13:52 »

Nikdo samozřejmě nebrání třeba skladníkovi ve šroubárně si přečíst Vergilia v originále, ale nutit elektrikáře, aby pochopil integrální tvar Ohmova zákona, to je snad trošku přehnané. Navíc, i kdyby toho byl schopen, netuším, k čemu by mu to v praxi bylo.
Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov), revizní technik E1B
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #4 kdy: 03.10.2017, 19:32 »

...ale nutit elektrikáře, aby pochopil integrální tvar Ohmova zákona, to je snad trošku přehnané...
Skutečně? U=R.I
Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Lukas55555
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #5 kdy: 03.10.2017, 19:56 »

Podle mě by bylo úspěchem, kdyby elektrikáři (i někteří projektanti a elektrotechnic i) znali rozdíl mezi kW/kWh a Ohmův zákon v integrálním tvaru a uměli zapojit vodiče z kabelu podle čísel a aspoň občas si přečetli nějakou technickou normu (a tak podobně).
Ale jakýkoli větší idealismus nikomu vymlouvat nebudu:)


Takže de facto chcete aby mali minimalne 1. Stupeň vysokoškolskéh o vzdelania. Derivácie a integrály nie sú súčasťou  stredoškolskej matematiky ani na gymnáziách ( možno na matematickych áno). Teda aspom na Slovensku.
Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #6 kdy: 03.10.2017, 20:24 »

Takže de facto chcete aby mali minimalne 1. Stupeň vysokoškolskéh o vzdelania. Derivácie a integrály nie sú súčasťou  stredoškolskej matematiky ani na gymnáziách ( možno na matematickych áno). Teda aspom na Slovensku.
Ohmův zákon v integrálním tvaru zní U=R.I
nedělejte z toho kovbojku.
Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Maroš Klein
*
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 03.10.2017, 20:37 »

V budúcnosti bude štandardom diferenciálny tvar.  Super!


* Bez názvu.jpg (154.85 KB, 1141x605 - prohlédnuto 169 krát.)
Zaznamenáno
Jirka Š. Svejkovský
Zaměstnanec - projektant
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize.


WWW
« Odpověď #8 kdy: 04.10.2017, 08:14 »

Ohmův zákon v integrálním tvaru zní U=R.I
nedělejte z toho kovbojku.

Neříkám, že je to složité, jenom je zbytečné strašit integrálama, když je obvykle nepotřebujeme.

Takže de facto chcete aby mali minimalne 1. Stupeň vysokoškolskéh o vzdelania. Derivácie a integrály nie sú súčasťou  stredoškolskej matematiky ani na gymnáziách ( možno na matematickych áno). Teda aspom na Slovensku.
Já jsem ještě z integrálního počtu (základy) maturoval, ale to jsme byli matfyz třída.

Diferenciál (derivace) by se učit mohl, není to nic extrémě složitého (na rozdíl od integrálu) a spoustu věcí to dost zjednoduší. Ovšem, pro obyč elektrikáře to zase nic nepřinese.
Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov), revizní technik E1B
Hynek Havliš
*
Offline Offline



Automatizace


« Odpověď #9 kdy: 04.10.2017, 09:35 »

Myslel jsem to přesně tak, jak to napsal p. Fuk.
Nebudu jmenovat, jen uvedu pár střípků ze života, na které jsem nedávno narazil:

Elektrikář těsně po vyučení a nevěděl (neměl ani tušení), co znamenají písmena B/C u jističů (16A/B 16A/C).

Dispečer energetiky velkého podniku, který neznal rozdíl mezi kWh/kW (o přepočtu kWh/MJ/GJ ani nemluvím).

Známý, který dělal "projektanta automatizace strojů" a nebyl schopen pochopit, proč se cívka stykače nebo signálka zapojí na výstup PLC a nikoli na vstup. Protože ho projektování nakonec tolik nenaplňovalo, začal dělat nějakého specialistu/poradce v energetice. Naštěstí ne v ČR.

Diskuse s elektrikářem (který jinak pracoval velice snaživě a podle plánů správně):
E: Mám za domem nevelký potůček, udělám si vodní kolo, dynamo a budu si topit
Já: Jestli ti tam teče 100l/sec a budeš mít spád 1 metr, nedostaneš z toho víc, než 1 kW. Spíš méně, než polovinu. Tím dům nevytopíš.
E: Tak udělám vodní kola dvě.
Já: Jestli ti tam teče 100l/sec a budeš mít spád 1 metr, nedostaneš z toho víc, než 1 kW. Spíš méně, než polovinu. Tím dům nevytopíš.
E: Tak dám víc radiátorů
Já: Jestli ti tam teče 100l/sec a budeš mít spád 1 metr, nedostaneš z toho víc, než 1 kW. Spíš méně, než polovinu. Tím dům nevytopíš.
E: Tak dám dynamo na větší napětí
Já: Tak jo chlapi, půjdeme zase tahat kabely.

Kamarád, který přijímá servisní techniky na frekvenční měniče (požaduje SŠ vzdělání elektro, obvykle těsně po škole), dává u pohovoru spočítat odporový dělič napětí (např. napětí 24 V, v serii 2 rezistory 1 a 2 kOhm, jaké bude na jakém napětí?) Tím vyřadí tak 90% uchazečů hned z kraje.

Nebudu tvrdit, že jsou takoví všichni (nejen elektro) technici, třeba mám jenom špatné zkušenosti. V menší míře se to týká i projektantů a konstruktérů.
Mám samozřejmě i řadu lepších zkušeností, ale ty sem tak trochu účelově psát nebudu.
Spíš jsem si chtěl rýpnout.

Jak jsem psal na začátku, žádný vyšší idealismus nikomu neberu:)
Zaznamenáno
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #10 kdy: 06.10.2017, 07:55 »

Derivaci a integraci jsme se učili na střední škole a potřebovali k maturitě i dále ke zkouškám na VŠ. Derivace není zase až tak složitá, tu by měl zvládnout každý středoškolák, integrace je už trochu složitější a vyžaduje určitou matematickou představivost. Složitější příklady už asi každý nezvládne, navíc to potřebuje neustálý trénink, snadno se to zapomíná, dnes už bych také některé (mnohé) příklady nespočítal.

Tyto metody usnadňují výpočty, ovšem v dnešní době většinu z nich za nás udělá počítačová technika, takže je to podobné jako s logaritmickým pravítkem - už ho málokdo používá.


Jinak obecně k těm znalostem, je smutné, že někdo nezná Ohmův zákon, nebo ho neumí používat, je ještě horší, že neumí vypočítat odporový dělič, protože to už není skoro ani elektrotechnik a, na to stačí pouze chvilku uvažovat a v oněch zadaných číslech je to zpaměti hotové za tři sekundy.

Toto už není ale neznalost, to je hloupost nebo lenost, možná oboje, ony tyto vlastnosti chodí rády spolu. Potom ovšem onen adept zaměstnání dostal zřejmě maturitní vysvědčení nebo výuční list "za flašku".
Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... , stejně tak vesnickej elektrikář
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #11 kdy: 06.10.2017, 11:26 »

Největší obavy mám o volbu otvoru, kam se poleze nadřízené/mu.
Nám ze starší doby dokázala napovědět příroda, nicméně u bezpohlavního robota..... tanecek
Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #12 kdy: 06.10.2017, 12:16 »

Vhodný otvor budou zajišťovat příslušní pracovníci - to budou ty nové profese ve službách, vzniklé v rámci Průmyslu 4.0.
Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #13 kdy: 06.10.2017, 18:42 »

Soudě dle vývoje, který pozoruji, bude vrchol dovednosti rychle googlit a vrchol znalosti porozumění psaného textu.
Je fakt, že jeden z velmi respektovaných učitelů nám říkal, že není důležité nosit všechno v hlavě, ale je důležité vědět, kde to rychle najít. ¨
Samozřejmě tím neměl na mysli základní věci, ty musel každý znát.


 Tím vyřadí tak 90% uchazečů hned z kraje.

Protože jim nedovolí použít WiFinu tanecek

Zaznamenáno
Jirka Š. Svejkovský
Zaměstnanec - projektant
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize.


WWW
« Odpověď #14 kdy: 06.10.2017, 19:01 »

Upřesnil bych to. Najít informaci je dnes velmi snadné. Co už může být problém, umět s ní správně naložit.

Je to jako vzít si na zkoušku z matematické analýzy Rektorise a doufat, že mi to bude stačit. Když jsme u tý matiky Úsměv
Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov), revizní technik E1B
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #15 kdy: 06.10.2017, 20:15 »

Upřesnil bych to. Najít informaci je dnes velmi snadné. Co už může být problém, umět s ní správně naložit.
Já bych jako problém viděl především schopnost vyselektovat tu správnou, ze záplavy protichůdných.

Je to jako vzít si na zkoušku z matematické analýzy Rektoryse a doufat, že mi to bude stačit.
Jj, taky po něm občas sáhnu, když na mne dolehne řešení diferenciální rovnice  Úsměv Ale většinou si vystačím s Wolfram Alpha.
Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Jirka Š. Svejkovský
Zaměstnanec - projektant
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize.


WWW
« Odpověď #16 kdy: 06.10.2017, 20:49 »

Jj, taky po něm občas sáhnu, když na mne dolehne řešení diferenciální rovnice  Úsměv Ale většinou si vystačím s Wolfram Alpha.

Nojo, je jiná doba. Ale ještě ho v knihovně mám. Teda, chvilku mi to trvalo, než jsem ho našel Úsměv


* rektorys.jpg (104.96 KB, 658x1024 - prohlédnuto 57 krát.)
Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov), revizní technik E1B
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Poslat téma Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 R4M: Matrix se blíží! Pokud se vás dotýkají blížící se změny popište je!
 R4M: Dovolí tvé EGO připustit, že jsi také kolaborant MATRIXU?
 R4M: Kam se odsune pošta pokud bude doručování předmětů otázkou dronů?
 Siemens a budování digitálního podniku
 Co je to R4M?
 R4M: Výroba Rittal podle konceptu Průmysl 4.0
 R4M: MATRIX nám dává možnost se dobrovolně utopit v informacích
 R4M: Kde se Matrix již infikoval?
 u-blox nabídne první modul IoT pro sítě LTE s 10 letou výdrží baterie
 Chcete vidět premiéru R4M? Sledujte živé vysílání MSV 2016!
 HENNLICH: Nová plastová hřídel pro šestiosé roboty
 Kdo se má o problematiku Průmysl 4.0 zajímat?
 R4M#2: Proč jde v pořadí již o čtvrtou průmyslovou revoluci?
 R4M#4: Odkud se vzala iniciativa Průmysl 4.0?
 Liberec jako první využije Internetu věcí pro monitorování parkovišť!
 R4M#3: Koho se Průmysl 4.0 nebude vůbec dotýkat?
 R4M#5: Jakou má souvislost Průmysl 4.0 a Internet věcí?
 Víte, že je stávající konfigurátor konektorů EPIC je v podstatě implementace principu Industry 4.0 přímo do praxe?
 Kdo velet bude Průmyslu 4.0?
 R4M#7: Je možné, že se budou továrny samy rozhodovat, která a co bude kdy vyrábět?
 Jak by se vám pracovalo s kolegou robotem?
 Bude Průmysl 4.0 natolik flexibilní, že vymaže již natrvalo výraz "Made in"?
 R4M#9: Just in Time, tím je dnes myšleno co jiného než původně?
 Jakou máte představu o pojmu Just in Time v době Průmyslu 4.0 vy?
 R4M#10: Nerozumím, proč tomu stále někdo říká revoluce. Nejde o evoluci?
 R4M#11: O jakých digitálních znalostech firmy je řeč?
 R4M#12: Jak bude Průmysl 4.0 předvídat potřeby trhu, aby mohlo naše školství reagovat?
 R4M#13: Jak si představit prosazování myšlenek Průmyslu 4.0 v praxi?
 R4M#14: Co má být odpovědnou oporou změny myšlení celé společnosti?
 Jak lze zaostat v připravenosti v případě Průmyslu 4.0?
 R4M#16: A co Rusko? Vyvíjí podobnou aktivitu k Průmyslu 4.0?
 ABB a IBM budou spolupracovat v oblasti průmyslových řešení s umělou inteligencí.
 Kybernetická revoluce aneb Průmysl 4.0 v praxi
 R4M#17: Nebude člověk dnes totálně ignorující přínosy sociálních sítí v budoucnu v nevýhodě?
 V Brně vznikl nový studijní obor KYBERNETICKÁ BEZPEČNOST!
 R4M#18: Jak reálný je nárůst produktivity práce o 32%?
 R4M#19: Komu dnes není digitální přístup blízký, bude v budoucnu na okraji technologické společnosti?
 Superinteligence - Až budou stroje chytřejší než lidé
 Kdy máme očekávat Internet lidí?
 Která svá obchodní data byste pro získání konkurenční výhody prozradili vy?
 Pořídíte si jako živnostníci také parkovací aplikaci?
 R4M#22: Kdo komu bude v novém digitálním věku konkurentem?
 Kde bys v elektrotechnice viděl primární použití virtuální reality ty?
 R4M#24: Bude i každá firma řízena decentrálně?
 R4M#27: Co je to TESTBED?
 R4M#28: Jak si správně vyložit sloveso kolaborovat?
 R4M#39: Jaká bude definice chudých a bohatých?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.232 sekund, 22 dotazů.