Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?  (Přečteno 15104 krát)
Radek Červený
Žij a nechej žít
*
Offline Offline




WWW
« kdy: 20.09.2017, 20:29 »

Zaujal mě dnes tento článek. Popisuje, jak podporovalo Norsko rozvoj elektromobilit y a jak najednou narazilo. V uvozovkách nečekaně, protože tento problém musí být jasný každému, kdo uvažuje zdravým selským rozumem a ostatně jsem ho i opakovaně zmiňoval dříve i zde v různých diskuzích o elektromobiltě . Jen jsem nikdy nedostal od zastánců odpověď na otázku co na to distribuční síť?
Jaká tedy bude cesta? Lokální zdroje, ostrovní systémy?

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/norska-elektricka-pohadka-nabira-horke-konce-takhle-to-opravdu-nepujde/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Slušnost je kouzelný nástroj, který otevřel mnohem více dveří než jakýkoliv doposud vynalezený klíč.
www.elektrikab rno.cz
info@elektrikabrno.cz
Vlado Konrád
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 22.09.2017, 12:33 »

Pokiaľ je to len výstrelok pár ľudí, nik to nerieši. Ak sa to rozšíri, je to neriešiteľná záležitosť a v problémoch sú distribučky a aj  prevádzkovatel ia  VVN sietí. S takým nárastom výkonu, nikto nerátal. Zrazu sa z koeficientu súdobosti 0,2 stane jedna. Koniec koncov, u nás sme napajaní z TS o výkone 250kVA . Pol dediny. Ak sa nás dvadsať dohodne a odoberieme plnú rezervovanú kapacitu súčasne, nik tú TS opätovne  nezapne. Zelení sa kasajú aké je to ekologické ( vieme že nie je) a nikto zatiaľ nepovedal ako tento nárast baterkových áut riešiť. Rekonštrukcie nn sietí, trafostaníc a vn vední až po elektrické stanice nikto nezafinancuje. Nikde, ani v Nórsku.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
František Šohajda
*
Offline Offline


RT E2-A


« Odpověď #2 kdy: 22.09.2017, 13:25 »

Mimo elektromobily mě zaujal ještě jeden faktor....
Benzinové auto stejného typu je o cca 160 000.- našich korun dražší jak stejný elektromobil..
Proto tak vysoká poptávka po elektromobilec h, v kombinaci s elektrikou pro ně
(elmobily) zadarmo.

Když odbočíme od tématu, tak i dnes je u nás už problém s klimatizacemi v horkém létě!
Obrovský nárust spotřeby, trafa horká, nestačí se chladit! Nerozhodný
Podobný stav jako u nabíjení el.mobilů.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

RT -EZ   - elektroinstala ce domovní, specializace na zdravotnické rozvody... revize ve zdravotnictví ...už 40 let....
Maroš Klein
*
Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 22.09.2017, 13:41 »

Však oni sa trocha ukľudnia až to prestanú dobíjať zadarmo.
Už sú tam, kde ich chceli mať, a tak pomaly nastáva vhodný čas na „dobrovoľné“ splácanie dotácií.  Mrknutí
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Vlado Konrád
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 22.09.2017, 14:36 »

:-)  Nedobíjajú zadarmo. Platia to v stratách ostatní odberatelia. Len to zatiaľ netušia
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



telefon +420 604791991


« Odpověď #5 kdy: 22.09.2017, 14:37 »

Nevím čemu se kdo divý. Smích
To je tak, když se elektrotechnik ů, nikdo na nic neptá. zle
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
raj
« Odpověď #6 kdy: 22.09.2017, 15:44 »

Jaká tedy bude cesta? Lokální zdroje, ostrovní systémy?
Žádná.
Pokud má dnes motor auta průměrný výkon 50kW, tak v případě započítání poloviny stávajících aut ve verzi elektro (1 mil. aut) - na hodinu nabíjení by bylo potřeba 50 GWh energie ( velice hrubý odhad). To je 50 Temelínů.
Tím to pro mne končí.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
IM
« Odpověď #7 kdy: 22.09.2017, 16:12 »

Žádná.
...by bylo potřeba 50 GWh energie ( velice hrubý odhad). To je 50 Temelínů.
Když už taková úvaha, tak 25!  Smích
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #8 kdy: 22.09.2017, 16:19 »

A co mít "Temelín" v každém eautě? 

To jen tak na odlehčení   Mrknutí
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #9 kdy: 22.09.2017, 17:36 »

A co mít "Temelín" v každém eautě? 

To jen tak na odlehčení   Mrknutí
Ford to zkoušel, ale nedotáh dál, než k maketě. Škoda Pláč
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Radek Červený
Žij a nechej žít
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #10 kdy: 22.09.2017, 20:26 »

On i takový ostrovní systém na objektu má své limity. Pokud budu uvažovat montáž na střeše, na RD je reálných 10 kW, na nějakou menší firmu řekněme 30 kW. A to je nějaký nominální výkon za ideálních podmínek, takový elektrikářský dieselgate.
Sice je to nějaké řešení, ale není 100%,  není jisté. A opět se dostaneme ke stejnému problému jak v Norsku, jak toto vyřešit například na sídlištích?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Slušnost je kouzelný nástroj, který otevřel mnohem více dveří než jakýkoliv doposud vynalezený klíč.
www.elektrikab rno.cz
info@elektrikabrno.cz
raj
« Odpověď #11 kdy: 22.09.2017, 21:01 »

Když už taková úvaha, tak 25!  Smích
Nojo... My máme už bloky 2... pravda...
On i takový ostrovní systém na objektu má své limity. Pokud budu uvažovat montáž na střeše, na RD je reálných 10 kW, na nějakou menší firmu řekněme 30 kW.
A v zimě nemáš nic.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #12 kdy: 23.09.2017, 08:36 »

...A v zimě nemáš nic.
Buď mám hodně "položené" panely, abych měl v létě co nejvíc, nebo je dám více svisle, aby na ně v zimě slunce svítilo "kolmo",  aby i v zimě dávaly alespoň něco a nedržel se na nich tolik sníh...  Smích
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Jan Hájek
*
Offline Offline



Prostě .... HÁJEK!


WWW
« Odpověď #13 kdy: 01.10.2017, 23:37 »

No vezmu tedy 1 000 000 aut, jako fakt. Každé z těchto aut bude jezdit ca 3 hodiny denně s 50 kW plného výkonu, tedy celková spotřeba 150 GWh, na nabíjení při účinnosti 60% = 250 GWh, rozloženo na 8 hodin nabíjení ze zdroje 31 GWh.
Elektromobilta je možná pouze tehdy, pokud budou chytré sítě, asi i nová distribuční soustava a pro jistotu tak 15-20 nových Temelínů.
....,  ale pokud by byli lidé ochotní jezdit autíčky 3,5-7 kW, tak by asi stačilo pouze 3 x navýšit současné zdroje.

Celé mi to přijde postavené na hlavu, kdy se mluví o cíli a zcela se bagatelizuje to nejdražší -
 infrastruktura a to kdo to vlastně celé zaplatí.

PS: Každý v oboru Elektro by měl nadšeně tleskat a vůbec nedělat takovéto výpočty, protože pokud to bude prosazeno, nebude lepší a důležitější obor.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jan Hájek +420 737 246 347  jan.hajek@dehn.cz  honza@elektrika.cz
KníŠka 2.0 a SW na ČSN EN 62305-2 ZDARMA!
www.kniska.eu
Pokud váš problém souvisí s mým příjmem, rád ho pomůžu vyřešit!
Juraj Rojko
*
Offline Offline



« Odpověď #14 kdy: 02.10.2017, 00:19 »

...Každé z těchto aut bude jezdit ca 3 hodiny denně s 50 kW plného výkonu...

Tato část úvahy není přesná, proto i výsledek je "šokující". Počítal bych to jinak. Předpokládejme, že na 1 kWh elektromobil ujede cca 5 km a za rok jeden automobil průměrně ujede cca 15tis. km. Za předpokladu 60% účinnosti přenosu a nabíjení, je pro roční provoz 1 milionu elektromobilů tedy potřeba vyrobit cca 5TWh el. energie. Temelín, pokud se nepletu, dodává přibližně 15TWh za rok. Osobních automobilů v ČR je cca 5 milionů.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jan Hájek
*
Offline Offline



Prostě .... HÁJEK!


WWW
« Odpověď #15 kdy: 02.10.2017, 10:45 »

Spíše bych to shrnul do následujícího tvrzení:

Elektromobilit a není v současných podmínkách zdrojů energie, její distribuce a ukládání řešením pro automobilovou dopravu, jak jí známe dnes.
Jako druhé auto do rodiny, nebo elektro kolo či skůtr pro všechny, kteří mají možnost nabíjení ze zásuvky doma, nebo v práci je to nyní ok a pokud by zůstala možnost parkovat na modrých zónách, tak to bude i vycházet finančně jen o něco dráž, než klasický vůz.

V individuální dopravě to bude ekonomické spíše jako služba s autonomními dopravními prostředky.

Nesmí se ale zapomenout, že se už v vícekrát v minulosti prosadilo mnohem dražší, než standardní řešení a nemuselo být ani podporováno, stačí, pokud lidé něco chtějí a nevadí jim, že je to drahé.
 
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jan Hájek +420 737 246 347  jan.hajek@dehn.cz  honza@elektrika.cz
KníŠka 2.0 a SW na ČSN EN 62305-2 ZDARMA!
www.kniska.eu
Pokud váš problém souvisí s mým příjmem, rád ho pomůžu vyřešit!
František Kabát
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #16 kdy: 02.10.2017, 13:13 »

Mám pocit, že si v EU pletou kW a kWh. Problém bych neviděl ve spotřebě (to umí argumentovat),  ale v okamžitém zatížení sítí. Čím rychlejší nabíječka, tak vyšší příkon a nabíječka o výkonu nad 100 kW je již běžná věc.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Lukas55555
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #17 kdy: 02.10.2017, 17:27 »

Koniec koncov, u nás sme napajaní z TS o výkone 250kVA . Pol dediny. Ak sa nás dvadsať dohodne a odoberieme plnú rezervovanú kapacitu súčasne, nik tú TS opätovne  nezapne.

Zapnúť zapne. Vypnú odvody z tafostanice. Ale nakoľko to vydrží?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Stran: [1] 2 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Kde je elektropažout?
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy
 Česká automobilka chystá útok v podobě několika elektromobilů
 Nová teplotní čidla pro elektromobilitu
 Tesla podala nový patent, který usiluje o zvýšení bezpečnosti baterií
 Aplikační sady pro chytré EV nabíjení
 V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky
 Jak přepojím zástrčku NEMA 14-50 na pětikolík 32A (zapojena jedna fáze)?
 Dopravní podnik Praha chystá nákup elektrobusů
 Tesla obnovila výrobu i přes zákaz
 Olomouc patří mezi pět nejvyužívanějších dobíjecích stanic ČEZ
 Kam bude směřovat česká mobilita v budoucnosti
 SCHRACK rozváží své zboží po Praze elektrickou dodávkou
 Akční nabídka: Příprava podkladů nabíjecích stanic zdarma!
 Katalog Nabíjecí stanice i-CHARGE
 ABB představuje stanici umožňující oboustranné nabíjení
 LAPP vyvíjí a vyrábí nabíjecí kabely pro elektromobily více než 10 let
 Elektromobilita - Nabíjecí stanice CION od SCHRACK Technik
 ABB hlásí výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku
 Musím u sazby D27d nabijecí stanici blokovat stykačem HDO?
 Lze nabíjet elektromobil DC mimo klasické DC rychlonabíjecí stanice?
 Letos v Elektrice slavíme 10. let od prvního českého elektromobilního rekordu!
 #EH: Víte, kdo dostal první pokutu za rychlou jízdu elektromobilem?
 Je napájecí kabel pro nabíječku elektromobilů v areálu investora stavbou?
 O mobilním sledování a měření energie našeho elektromobilu
 Co vše potřebuji k připojení Wallboxu k hlavnímu jističi?
 Čo treba splniť pre bezpečné napájanie domu zo zásuvky na elektroaute?
 Pomůže rozšíření elektromobility stavba dobíjecích míst pro elektronáklaďáky?
 Nač pamatovat při plánování dobíjecí stanice elektromobilů?
 Je složité přinutit všechny výrobce elektromobilů k jednotnému akumulátoru?
 Kde bude za pár desítek roků v elektrotechnice užitečná autonomní doprava?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.05 sekund, 23 dotazů.