{{html imgtag}}

${perex}

${title}

${perex}

Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Čím napájet DC motor 12V/400W?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 Dolů Poslední příspěvky Poslat téma Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb. Vyhláška zde ...

Autor Téma: Čím napájet DC motor 12V/400W?  (Přečteno 2197 krát)
Radim Blaťák
*
Offline Offline




« kdy: 11.01.2017, 07:11 »

Potřebuji napájet DC motor 12V/400W nějakým zdrojem, ale tak nějak netuším co na to nejlépe použít. Bohužel k motoru nejsou žádné další informace. Je to navíječ hadice u čerpací stanice.

Potřeboval bych nějaký typ na nějakého výrobce, který takové zdroje nabízí.
Zaznamenáno
Vít Rotrekl
*
Offline Offline




« Odpověď #1 kdy: 11.01.2017, 11:10 »

Treba si tohoto vlakna vsimne bracha a vzpomene si, cim jsme to napajeli. Pred nejakym casem jsme neco takoveho delali. Jen ten motor byl vetsi. Myslim ze proud motoru byl kolem 25A.

Jestli se nepletu, tak tam bylo trafo a usmerneny vystup...
Zaznamenáno

Revizní technik začátečník  :-)
Kdybych někdy psal bez diakritiky tak se omlouvám. Píšu z HUAWEI Ascend Y300 a diakritika se tam píše blbě :-)
Jan Bocek
*
Offline Offline




« Odpověď #2 kdy: 11.01.2017, 11:38 »

Vhodné mohou být průmyslové zdroje CARSPA 12V/50a nebo 12V/66A.
Dokonce bych se nebal použít počítačového zdroje na příklad CORSAIR VS 650,
který dává v jedné větví 12V/50A.
Tyto zdroje jsou daleko levnější, než regulované zdroje s indikaci napětí a proudu,
kterou pro danou aplikaci stejně nepotřebujete.
Zaznamenáno

specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů
                   revize elektrického zařízení E1B
telefon:        777 273 732
email:           jan.bocek@safeb.cz
Jirka Š. Svejkovský
Zaměstnanec - projektant
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize.


WWW
« Odpověď #3 kdy: 11.01.2017, 12:06 »

Bylo by dobré vědět, jak je vyřešen rozběh motoru, spínaný zdroj se moc přetížit nedá.
Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov), revizní technik E1B
Lukáš Rotrekl
*
Offline Offline




« Odpověď #4 kdy: 11.01.2017, 12:52 »

Předpokládám, že to je naviják od Veeder root. Ex provedení.
Používali jsem 3f napájecí zdroj od Schracku s jednoduchým usměrněním, s tím, že pro regulaci rychlosti lze odepnout jednotlivé napájecí fáze. Na napětí naprázdno se to neprojeví, ale při zátěži dojde ke znatelnému zpomalení navíjení.
Zaznamenáno

Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....

Není mě jasné, jak to že, spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #5 kdy: 11.01.2017, 13:08 »

To je ďábelský motor pro napájení ze sítě. Zejména, jestli nemá nějaké chytré PWM spouštění a řízení.
Jmenovitý proud 33A znamená, že DC motor si umí vzít při záběru 12násobek proudu s prstem v nose. To je 400A!.

Pokud tam dáte spínaný zdroj, dělají se různé typy ochran. Dnes nejběžnější škytající ochrana dá třeba 3sec 120-150% proud, pak se zdroj na cca 3-5sec odmlčí a pak zase zkusí naběhnout. Například pro žárovky dobré, ale pro motor šílené. Jak DC motor cukne a dobíhá, pracuje v generátorickém režimu, jeho napětí se přičte k výstupním obvodům zdroje a většinou zdroj zruší, nebo zblbne.
Když tam dáte na výstup nulovou diodu, DC motor každě škytnutí prudce zastaví, v podstatě se zasekne. A poháněný mechanismus dostává rázy, které jej devastují.

Další možná ochrana je obdélníková charakteristik a proudové pojistky, při zkratu nebo přetížení přejde zdroj do režimu proudového zdroje.
Motor pak pracuje plynule se omezeným momentem (jmenovitým). Pokud se motor točí, je to OK. Jestli se netočí, tak shoří.

Další typy laciných zdrojů s jednoškytnou ochranou zkusí 120-150% proud a pak se odstaví  a  musí se mu vypnout napájecí napětí aby se zresetoval. Takové zdroje jsou pro DC motory naprosto nevhodné.

Klasický trafozdroj s usměrňovačem je pro tento účel v podstatě ekonomicky, provozně a spolehlivostně optimální. Až na hmotnost a dnes i vyšší cenu.
Ale musí už to být při těchto proudech 3f usměrnění a 3f trafo, jinak si způsobíte obrovské problémy s rozběhovým proudem trafa. Pro napájení DC motoru z 3f usměrňovače není potřeba vyhlazovací kondenzátor.
 
Jenže tyto zdroje dnes už vyrábí velmi málo výrobců, u nás asi už dobíhají jen v Aximě Brno, ale nevím, jestli pro tyto proudy nemají jen typy na 24V. Mimochodem, ten zdroj musí být co nejblíže motoru, protože při úbytku 1,2V na 50A už vychází přívodní vodiče na pěkné klády. Napětím motoru 24V si ušetříte mnohé ekonomické a technické problémy. Něco můžete zachránit tím, že nebudete shánět zdroj 12V, ale 14V a s úbytkem 2x1V budete počítat jako bezproblémovým .

 
Použít laciný spínaný zdroj škytací lze, jedině bude-li mít motor řídící jednotku s PWM řízením rychlosti a rozběhu a PWM omezením momentu. Případně s elektronickou reverzací. V podstatě se dá použít i řídící jednotka (jednotky) pro elektokolo, nebo elektroskútr. Ale protože jsou tyto jednotky konstruovány na provoz z aku, musíte většinou přidávat elektrolyty s nízkým  ESR pro vyrovnání odběrových špiček a snížení zvlnění proudu.
 
Pokračování:
Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #6 kdy: 11.01.2017, 13:22 »

Pokračování:

Použití spínaného zdroje s obdélníkovou charakteristik ou přináší proti trafozdroji  výhodu dobrého spínání motoru povelem pro rozběh zdroje, případně nastavitelnost i proudu=momentu a tím ochranou pohonu - nebo přetržení hadice).
Trafozdroj totiž neřeší ani zbla spínání a jediná šance je spínat primár trafa stykačem. Protože spínací prvek 12VDC/100A  pro indukční zátěž stojí majlant. Trafozdroj také moc neřeší přetížení, musíte si poradit tepelnou ochranou na primáru trafa a hlídáním teploty trafa.

Pro DC motory lze také použít některé nabíječe AKU v režimu zdroje proudu.

Chytřejší spínané zdroje mají zvlášť napěťové a proudové výstupní svorky, přivedením napěťových drátů ke svorkám motoru můžete udržet svorkové napětí motoru na 12V i při dlouhém a tenkém silovém přívodu. Na zdroji bude třeba 18V a dráty budou mírně topit. Ovšem je to palivo, asi Ex a vše má své meze.

Spínané zdroje pro Ex dělá například Weidmüller (viz příloha). Ale nevím, jestli i na 12V. Weidmüller má u zdrojů dobře řešené PFC, prakticky jejich rozběh je se jmenovitým proudem a mizí drahé problémy se zapínáním a jištěním.


* 1194310000_CP_T_SNT2_600_W_24_V_25_A_cs.pdf (548.06 KB - staženo 38 krát.)
* lcvsXEIn.pdf (150.88 KB - staženo 33 krát.)
* q7wCSS1e.pdf (520 KB - staženo 32 krát.)
Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Lukáš Rotrekl
*
Offline Offline




« Odpověď #7 kdy: 11.01.2017, 13:25 »

Ještě se opravím:
Jen abych nemátl  3f napájecí zdroj = 3f trafo + tuším 6puls usměrňovač a kondík na vyhlazení

Jeden je na letišti v Praze, druhý v Brně, v Brně jsme dávali první, policatji si stěžovali, že to navíjí moc rychle, tak jsme došli na to odpojení napájecích fází.
Zapnutí je trošku problém, ale nebylo to nějak tragické. Přece jen je to "jenom" kolem kW.
Na spínání pak byl použit 40A motorový stykač (možná jsem volil i podle toho co je schopen spínat na DC. Je to 10let a ani o jednom jsem od té doby neslyšel.

Jen drobná odlišnost, my tam měli motor na 24V, teď se mi povedlo dohledat dokumentaci.
Trafo 400V  24V 40DC, Stykače 24V 25ADC, a pohon měl tuší 0,7HP
Zaznamenáno

Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....

Není mě jasné, jak to že, spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
Jan Bocek
*
Offline Offline




« Odpověď #8 kdy: 11.01.2017, 13:46 »

Je nějaký důvod u navíječek hadic k čerpacím stanicím používat motory na 12 V DC?
K podobným účelům navíječky hadic v průmyslu většinou používají 3f AC motory, ale viděl jsem také kompakty s převodovkou a s motory na 110 V DC. Většinou made in CCCP v military provedení.
Zaznamenáno

specializace: průmyslová instalace, kontrola strojů
                   revize elektrického zařízení E1B
telefon:        777 273 732
email:           jan.bocek@safeb.cz
Lukáš Rotrekl
*
Offline Offline




« Odpověď #9 kdy: 11.01.2017, 15:30 »

Jak si jej strojní technologie dodala, tak jsem jim ho připojil a necítil jsem potřebu pátrat po tom, proč je to na MN.
Zaznamenáno

Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....

Není mě jasné, jak to že, spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
Radim Blaťák
*
Offline Offline




« Odpověď #10 kdy: 12.01.2017, 06:41 »

To je přesně ono. Co si tam dodali, to se jim musí připojit. Koupili to někde v Itálii.

Ještě mě tak napadla tato varianta, pokud je to blbost, tak mě prosím hned usměrněte do patřičných mezí :-):

jako zdroj použiji baterii, kterou bude trvale hlídat a dobíjet nějaká inteligentnějš í dobíječka. Na výstup dám hlídací proudové relé, které mi při sepnutí navíjení a indikaci průtoku proudu odpojí nabíječku, ať to netahá proudy při záběru i z ní.

Baterka by mi tady problémy vyeliminovala, nebo se pletu?

Možná je to úplná blbost, ale napadlo mě to jako jednoduché řešení.
Zaznamenáno
Vlado Konrád
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #11 kdy: 12.01.2017, 07:16 »

Tiež ma to napadlo ako prvé. Len tá nabíjačka musí byť odpojená ešte pred zapnutím motora. Inak aj krátky impulz vyradí nabíjačku z činnosti. Z hľadiska nákladov najlacnejšie riešenie. Baterka 12V/74Ah 640A cca 130Eur.
Zaznamenáno
Radim Blaťák
*
Offline Offline




« Odpověď #12 kdy: 12.01.2017, 13:45 »

No to jsem tak nějak doufal, že by zajistilo to proudové relé. Nemám totiž jak jinak z toho dostat nějaký signál, že by mělo probíhat navíjení.

Může prosím zareagovat více diskutujících? Potřeboval bych nějaké připomínky zda je to dobré, či špatné řešení :-).
Zaznamenáno
Juraj Rojko
*
Offline Offline



« Odpověď #13 kdy: 12.01.2017, 14:21 »

Nemyslím, že by se ta nabíječka musela odpojovat. Spíš bych měl starost, jak to správně odjistit.
Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #14 kdy: 12.01.2017, 14:40 »

Nemyslím, že by se ta nabíječka musela odpojovat.
Asi jak která. Už se mi stalo, že jsem startoval auto s připojenou nabíječkou, a pojistky v nabíječce letěly.
Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Juraj Rojko
*
Offline Offline



« Odpověď #15 kdy: 12.01.2017, 14:50 »

Samozřejmě, musí se vybrat vhodná, ale přijde mi to jednodušší, než řešit odpojení "nevhodné". (Já mám nabíječku, kde se vysloveně píše, že při startování se může nechat připojená pro podporu vybitého akumulátoru.)
Zaznamenáno
Martin Kurka
*
Offline Offline



Projektant automatizace a strojů


« Odpověď #16 kdy: 12.01.2017, 14:51 »

Řešení s akumulátorem je životaschopné, jedině když si spočítáte potřebnou kapacitu baterie a k ní vytipujete nabíječku, která mezi 2 cykly motoru dobije akumulátor.
Takže výpočet závisí na známé četnosti a době návinů  a na známém úbytku kapacity na jeden chod navíječky.
Když tento údaj neznáte, nebo se obsluha začne chovat atypicky, pak už se řešení sakumulátorem opírá o odhad a výsledek může být tristní.

Vhodných nabíječek je na trhu dostatek, na tento účel se nejvíce hodí nabíječka s konstantním proudem a omezením výstupního napětí. O olověného akumulátoru na cca 14,4V. Taková nabíječka se za provozu motoru vypínat nemusí a funkci akumulátoru pro pohyb motoru pomáhá.

Uvšem toto řešení má i značné provozní nevýhody. Kromě zmíněného nedostatečného nabití i nutnost větrání kolem AKU, pravidelnou obměnu akumulátoru, problematičtěj ší jištění, a možnost spínání jen na stejnosměrné straně.

Obecně je to ale nejekonomičtěj ší řešení jak stacionárně napájet 12V nebo 24V motorické zařízení určené pro mobilní auto-moto aplikace.
Teda různé navijáky lan, kompresůrky,  vrátky... Obecně mnoho lidí si myslí, jak vydělá na laciném auto-moto zařízení a pak se diví, kolik stojí a jak je drahé a technicky komplikované napájení výkonového 12V motorku ze sítě.   
Zaznamenáno

Nikdy není dost času,aby se to udělalo dobře. Ale pak je dost času, aby se to udělalo znovu

Teorie=vše víme ale nic nefunguje
Praxe=vše funguje a nevíme proč
Teorie spojena s praxí=nic nefunguje a nikdo neví proč

Vysoce odborných omylů se dopouští jen specialisté

Ďábel je skryt v detailu
Petr Chojda
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #17 kdy: 12.01.2017, 21:28 »

Do akumulátoru a nabíječky bych asi nešel, jsou to starosti navíc. Na spínání xenonových výbojek u testů reflektorů do aut používáme zdroje mean well. Myslím, že řadu SPV. Je to asi srovnatelná aplikace. Při spuštění tam tečou taky obrovské proudy. Zdroj vydrží krátkodobé přetížení. Když tam bývala starší verze těchto zdrojů, měla kontrolní LED pro přetížení zdroje a ta problikla při každém spuštění světlometu (to byl zdroj 12V/40A). Rozsvěcovalo se každých 40s a ty zdroje tam vydržely léta. Navíc ty zdroje mají častokrát i trimr k regulaci výstupního napětí, takže lze nastavit třeba 10 - 14V, čímž by bylo možné si ve vašem případě i částečně přizpůsobit rychlost navíjení.

Jinak nejlevnější řešení by byl asi transformátor a usměrňovač.
Zaznamenáno
Stran: [1] 2 Nahoru Poslední příspěvky Poslat téma Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Jakým způsobem je zapojeni motor Siemens TYP 1LA7133...?
 Jak ochránit 1f motor šnekového podavače uhlí před spálením?
 Jak vyřešit spouštění asynchronního motoru 5kW?
 Ako zapojit 3-otáčkový motor?
 Akú literatúru k malým elektromotorom?
 Jakym zpusobem pripojit tu baterii k motoru?
 Poradíte mi prosím vzoreček k výpočtu kapacity rozběhového kondenzátoru?
 Jak správně jistit 3f asyn. motor?
 Kam připojit pátý vodič třífázového motoru, ke kterému doposud vedly pouze čtyři
 Jak realizovat proudovou ochranu elektromotoru?
 Nemá nekdo elektronická skripta o Asynchronních motorech?
 Neviete zapojenie 3f motora z dvoma trojicami vinuti, motor ma dvoje rozne pracovne otacky... ?
 Je možny 4.5OHM odpor cívek motorku který má výkon 4KW a je schopen provozu?
 Potřebuji zjistit, jaký konkrétní kondenzátor použít...
 Jak velkým rozběhovým kondenzátorem osadit 3-fázový asynchronní motor?
 Lze zapojit motor 3x220 jako 3x380?
 Může se 1f. motor točit obráceně?
 Jak zapojit přepínač na rozběh motoru 0-Y-D?
 Hledám schéma ovládání tří rychlostního motoru, poradíte?
 Jak lze zjistit proud při rozjezdu motoru?
 Jaký instalovat v rozvaděči vypínač pro induktivní zátěž?
 Lze změnit směr otáčení u jednofázového motorku 230V/50Hz.A pokud ano jak?
 Neměli byste prosím nějaké informace k používání reostatu k rozběhu motoru?
 Označovanie elektromotorov D/Y-380V/220V a D/Y-400/690V
 Jak nadstavit přestřižený vodič u čerpadla?
 9** ke smazání Zapojení motoru z USA (110V/60Hz) do naší el. sítě přes
 Čím chránit motor čerpadla?
 Zapojují se starší 3f motory Y/D stejně nebo jinak?
 Jakou funkci má Industart, a které další spouštěče známe?
 Staci u jistice propojit PE a N vodice pomoci RSA svorky ?
 Jak snížit rozběhový proud kalového čerpadla ?
 Jaký je rozdíl ve velikosti motorového spouštěče při zapojení 1,2 nebo 3 fází?
 Za jak dlouho se spálí motor přefázováním?
 Jak zapojit motor aby se po výpadku energie sám opět nerozběhl?
 Při jakém zapojení, má motor vyšší výkon a nižší spotřebu el.energie?
 Ako navrhnem hodnotu budiacích kondenzátorov pre asynchrónný generátor ?
 Mohu použít k motoru 4kW, 8.7A spouštěč motorů SM1-10 jako ochranu přetížení?
 Jak řídit motor na konstantní moment?
 Jak zapojit motor R27S-4 vyrobce MEZ Mohelnice na 230V?
 Jaké spouštění motoru 30kW je vhodnější pro těžký rozběh zařízení?
 Může se poškodit motor když pojede pořad ve hvězdě?
 Ako spravne zapojiť kondenzátor v 3-fázovom asynchronom motore?
 Musí byť motorová spúšť inštalovaná bezprostredne pri motore?
 Jak na změnu rychlosti motoru přepínáním počtu pólů?
 Jak snížit otáčky asynchronního elektromotoru při rozběhu?
 Co znamená na svorkovnici motoru označení Z1, C, U1, Z2 a U2?
 Jak zapojit motor 2,2kW 230V (220V)?
 Proč padá hlavní jištění motoru a ne jistič a motorová ochrana k tomu určené?
 Jak změním pravotočivé otáčení na levotočivé u motoru z flexy?
 Ako má byť prevedené uzemnenie motorov, uvedenie na spoločný potenciál?
 Ako sú zapojené vývody statorových cievok u 3f asynchrónneho motora 4AP90-4?
 Lze asynchronní motor 18,5kW/50hz, zapnout na krátkou dobu na 60hz přes měnič?
 Z jakého důvodu se připojuje vodič N na svorkovnici 3f. motoru?
 Jak zapojit třírychlostní 3f elektromotor?
 Jak zapojit 3f motorový spouštěč pro 1f motor?
 Mohu jistit 3f motor proti přetížení motorovým spouštěčem Siemens 3RV1021-1JA10?
 Je techn.možné změnit směr otáčení ind.1.fáz motoru bez přepojení vodičů?
 Je možné nějakým způsobem zapojit třífázový motor na stejnosměrné napětí?
 Mohu zkusit pustit 3f. asynchronní motor 75kW na 1-2s do trojúhelníku?
 Jaké je vnitřní zapojení cívek takových elmotorů do trojúhelníku?
 Jak lze chránit motory, které jsou řízeny frekvenčním měničem?
 Proč nelze spojovat trubkové motory žaluzií a rolet paralelně?
 Jak přesně diagnostikovat závadu elektromotoru?
 KNIHA: Zvyšování spolehlivosti asynchronních elektromotorů včetně poháněných strojů
 Mohl by stacit vykonem jednofazovy motor 3kw-2800o/m pro pohon generatoru 40kw?
 Je lepší, hladinový spínač nebo hlídač cos fí ?
 Jak by jste nejlevněji napájeli a jistili 3fázový 12V asynchronní motor 500W?
 Jak určit začátek a konec jednofázového vinutí elektromotoru?
 Neznáte zapojení motoru v brusce MEZ?
 Jak regulovat otáčky vrtačky externě?
 Dochází při řízení triakem ke snížení životnosti oběhového čerpadla?
 Jak se u AS motoru pozná, zda ho zapojit na Y a nebo D, když nevěřím štítku?
 Jak rozběhnout asynchroní generátor s benzínovým motorem?
 Jak spinat motor 100kW s cerpadlem pro hydrauliku?
 Jak zapojit časově řízenou reverzaci třífázového motoru?
 Jaké je zapojení regulace bezkartáčových alternátorů 12kVA 9,6kW ČKD Slavia?
 Jak vyřešit rozběh úhlové brusky aby nepadal jistič nižší hodnoty 16A?
 Jak zapojit časové relé pro reverzaci elektromotoru?
 Jak snížit hodnotu PWM signálu?
 Lze propojit jednofázový motor s třífazovým přes hřídel jako generátorem?
 Existuje relevantní důvod odpojení ochranného vodiče od stejnosměrného motoru?
 Lze připojit dva elektromotory ke kelly controller KDS 48100E?
 Jak zapojit tento elektromotor na střídavých 230V?
 Jak regulovat otáčky motoru s pokud možno co nejnižší ztrátou krouťáku?
 Je pro spouštění 3f 2kW motoru do hvězdy vhodné relé nebo raději použít stýkač?
 Mohu změnit napájecí napětí napětí elektromotoru zvýšit o 100%?
 Jaký bude směr otáčení asynchronního motoru při zapojení do trojúhelníku?
 Jaké časté chyby v zapojení motorů řešíte vy?
 Jaké poruchy motorů řešíte vy?
 Jak změnit směr otáček u jednofazového motoru se svorkovnicí dle obrázku?
 Jde zapojit motor na 400V na 3x230V přes měnič?
 Čím spínat rozběhový kondenzátor 3f motoru při provozu na 1f?
 V jakém režimu spíš provozovat oběhové čerpadlo 7,5kW? Y nebo D?
 Ako zapojim motor s permanentnym magnetom?
 Nemá tu někdo schéma zapojení elektromotoru MEZ Náchod, typ NK 262?
 Jak eliminovat hydraulické rázy čerpadla?
 Jak zapojit motor jednofázový motor ze skartovačky?
 Jak motor pozná, že má zvětšit proud při zatížení či při brzdění?
 Lze motor AP132S-4 zapojit jednofázově?
 Jak provádět přepínání/hvězda trojúhelník při těžkém rozběhu?
 Udávají se u motorů charakteristiky proud/čas?
 Jak správně rozbíhat a řídit kroužkový motor?
 EATON: Ochrana motorů s vysokou účinností: Eaton je „IE3 ready“
 Jak otočit sled otáček na starém motoru ještě 120/220V?
 Proč se elektromotor přehřívá?
 Jaká je logika sledu fází při zapojení motoru?
 Jak řídit napětí pomocí frekvenčního měniče pro asynchronní motor?
 KNIHA: Elektrické motory a pohony
 Je nutné převinout 50Hz elektromotor při provozu na 60Hz?
 Nemáte někdo katalog k motoru výrobce Papcel typ U160L1*?
 Dají se u třífázového bezkartáčového motoru s pemanentními magety sloučit fáze?
 Jak správně zapojit tento atypický "půlsériový" komutátorový motor?
 Ako je riešený pomalý rozbeh komutátorových motorov?
 Jak zapojit motorek dvourychlostního ventilátoru digestoře?
 Je takové zapojení 1 fáz. motoru hydraulického čerpadla skutečně funkční?
 Lze motor MEZ AF222/4 spouštět frekvenčním měničem ABB ACS15?
 Jak realizovat okamžité zabrzdění 3-f motoru s brzdou a usměrňovačem?
 Lze motor provozovat trvale na jen 400V při 60Hz na max. jmenovité otáčky?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.233 sekund, 23 dotazů.