{{html imgtag}}

${perex}

${title}

${perex}

Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Existuje nějaká možnost sloučení tří fází do jedné, pro nabíjení elektromobilu?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] 2 3 4 5 Dolů Poslední příspěvky Poslat téma Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle vyhlášky 50/78 Sb. Vyhláška zde ...

Autor Téma: Existuje nějaká možnost sloučení tří fází do jedné, pro nabíjení elektromobilu?  (Přečteno 3219 krát)
Josef Šoltes
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« kdy: 04.01.2017, 19:08 »

V garáži mám hlavní jistič 3x20A, který je následně jištěn na 400V zásuvkách 3x16A. Chtěl bych zde ovšem nabíjet elektromobil, pro který je podobné rozložení výkonu nevhodné a i když je konektor elektromobilu třífázový, využívá se k nabíjení vždy pouze první fáze a to proudem až 32 A. Existuje nějaká možnost, jak výkony různých fází sloučit? Chápu, že to nejde jednoduše, ale třeba někdo ví o nějakém elektronickém zařízení, které je toho schopno.
Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Online Online




« Odpověď #1 kdy: 05.01.2017, 18:49 »

Co třeba nabíjecí stanice?
Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Online Online




« Odpověď #2 kdy: 05.01.2017, 19:08 »

Naposledy jsem řešil nabíjení eauta TESLA. To mělo v základní výbavě dva "adaptéry". Jeden k nabíjecí stanici 32A a druhý do 400V zásuvky 5P/16A. Podle toho se lišila i doba nabíjení.


JJ. Asi nejlepší cesta. Pak by se mohlo asi použít i nějaké trafo, ale to už mi přijde trochu krkolomné.
Zaznamenáno

www.fraja.cz , revize@fraja.cz , tel: 728171585
Miroslav Minařík
"Nejvyšším úkolem není teoretické poznání, nýbrž praktické umění žít!" Sokrates
*
Offline Offline



Odborná publicistika v instalační elektrotechnice.


WWW
« Odpověď #3 kdy: 05.01.2017, 21:04 »

Na efektivní varianty nabíjení elektromobilů oslovte Jaromíra Marušince.
Ten dokáže nabít elektromobil ze všeho.
Asi jako uměl MacGyver vyrobit výbušninu, tak Jaromír má přechodky ze všeho na vše.
http://www.asep.cz/kdo-jsme

Za nabíjecí stanicí na D1 u Humpolce stojí také Jaromír.
Zaznamenáno

.
Které tři funkce nových videopořadů chcete zdarma? Zvolte si zde!
 ....

- Proud a napětí objevíte vzápětí!  Elektrika.cz -
Jiří Kubík
Neverifikovaný uživatel @5
*****
Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 05.01.2017, 21:16 »

... Existuje nějaká možnost, jak výkony různých fází sloučit? Chápu, že to nejde jednoduše, ale třeba někdo ví o nějakém elektronickém zařízení, které je toho schopno.

Starý, dobrý  třífázový usměrňovač.
Zaznamenáno
Petr Jahoda
*
Offline Offline



« Odpověď #5 kdy: 05.01.2017, 21:25 »

Dobry vecer
Nabijejte doma 1f /16 A at mate jakekoliv auto. Jen pokud budete na cestach dobijejte vyssimi proudy a rychleji. Casem si na moje doporuceni vzpomenete a date mi za pravdu.
Hezky vecer a hlavne pomalu.
Petr Jahoda
Zaznamenáno
Josef Šoltes
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 05.01.2017, 21:59 »

Díky za rady. Bohužel, zřejmě to opravdu jednoduše nejde. No nevadí. Tak holt budu nabíjet 25 A. Ten třífázový jistič takové přetížení na jedné fázi vydrží poměrně dlouho. Nabíjecí stanice, která by usměrňovala na DC a byla schopna nabíjet přes CCS, je poměrně drahá záležitost (cca 5500 USD bez daně a dopravy). A auto má v sobě bohužel starší verzí nabíječky na 32 A na jedné fázi a s tím nic lepšího nevymyslím. Standardně doma nabíjím pomalu z běžné zásuvky (odběr asi 12 A na 230 V), ale někdy se hodí rychlejší nabití. V případě plných 32 A se auto nabije z nuly za tři hodiny.
Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Offline Offline




« Odpověď #7 kdy: 06.01.2017, 08:23 »

Pokud tedy odhaduji baterku nabijete cca za 100kč.
Můžete prosím prozradit kolik km na ní ujedete?
Zaznamenáno
Josef Šoltes
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #8 kdy: 06.01.2017, 08:55 »

Plná baterie si při nabíjení vezme asi 21 kWh, využitelných je asi 19 kWh, zbytek jsou ztráty. Teď v zimě ujedu tak 100 km, záleží na stylu jízdy a profilu jízd, časté zastavování a vypínání auta spotřebuje dost elektřiny na vytápění. V létě v pohodě 160 km. Nabíjím s nízkým tarifem, takže „plná“ nevychází na 100 Kč, ale spíš tak na 50 Kč.
Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Offline Offline




« Odpověď #9 kdy: 06.01.2017, 10:00 »

Tak to zní zajímavě.
Zaznamenáno
Lukáš Rotrekl
*
Offline Offline




« Odpověď #10 kdy: 06.01.2017, 10:36 »

To je na "palivu" cca 1/4 oproti mýmu ropákovi v zimě a 1/6 v létě.
Při nájezdu 250 prac. dní, 60km/den a ceně 0,4kč/km X 2,2kč/km.
To je na "palivu" úspora 24000Kč ročně. Jaká bude reálná životnost akumulátoru a co bude stát? Jaká bude reálná životnost auta? Bude při tomto režimu smysluplný ekonomicky? 

To jen tak pro zajímavost. Jsem si vědom, že ekonomika není vše.

Pro mě to třeba není zrovna tak jako CNG, při nájezdu 50tkm ročně bych trávil příliš moc času hledáním plniček a tankováním. Výjezd na druhý konec republiky by v extrému mohl znamenat tankovat 3x za den.  Stačí, když se mě povedlo tankovat takto 3dny po sobě večer na stejné pumpě u stejné obsluhy. Ta měla pocit, že má Deja Vu  Škleb
Zaznamenáno

Vysvětlit jde všechno, bohužel ne všem.....

Není mě jasné, jak to že, spousta lidí, kteří umí psát, neumí číst.
Josef Šoltes
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #11 kdy: 06.01.2017, 11:05 »

Ekonomicky je to auto asi nenávratné. Zvláště při mém provozu, kdy najede asi 20000 ročně. Nicméně výdrž baterie odhaduji minimálně na 10 let se zůstatkovou kapacitou 90 %. BMW to má vyřešeno velmi dobře, některé kousky mají po 3 letech a najetých 160000 km neměřitelný pokles kapacity baterie. Tedy minimálně  té využitelné. Celková kapacita baterie je totiž 22 kWh a využitelná pouze 19 kWh, takže ty 3 kWh tam jsou jako rezerva pro případný pokles a taky zajišťují delší životnost baterií, protože se nevyužívají celé cykly a články se tolik nevybíjí.

Dodal bych, že tak dlouho baterie v mém autě stejně nevydrží, protože BMW umožňuje výměnu za novější modely, takže ji stejně časem vyměním za větší, ideálně dvakrát tak velkou (kapacitně, ne rozměrově).

Co se týče intenzivního denního ježdění, na to bych si koupil buď Teslu S90D nebo alespoň Bolta, který se v červnu začne prodávat i v ČR. Ten Bolt bude asi za milion s daní... Tesla za dva. Bez daně. Ten bolt dá i v zimě a při dálničních rychlostech kolem 250 km. Ale myslím, že při nájezdu 50000 km ročně nedává elektromobil zatím smysl. Možná tak jako druhé vozidlo do rodiny. Za stejnou cenu totiž koupíte superpohodlný dálniční křižník a to je myslím často pro člověka, který tráví život v autě, důležitější. Elektromobily mají stále význam spíše ve městě a v příměstské dopravě.
Zaznamenáno
Josef Šoltes
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #12 kdy: 06.01.2017, 11:40 »

Dodal bych ještě, že další úspora je na garančních prohlídkách. Jezdí se jednou za dva roky bez ohledu na nájezd a mění se brzdovka a případně náplň klimy. Toť vše. Cena garanček je prvních 5 let zdarma.
Zaznamenáno
Milan Dupal
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline




« Odpověď #13 kdy: 06.01.2017, 12:44 »

Plná baterie si při nabíjení vezme asi 21 kWh, využitelných je asi 19 kWh, zbytek jsou ztráty. Teď v zimě ujedu tak 100 km, záleží na stylu jízdy a profilu jízd, časté zastavování a vypínání auta spotřebuje dost elektřiny na vytápění. V létě v pohodě 160 km. Nabíjím s nízkým tarifem, takže „plná“ nevychází na 100 Kč, ale spíš tak na 50 Kč.

Tedy jestli na jedno plné nabití za 100,- ujedete 100km, tak je můj 14 let starý ropák s dojezdem 1000-1200km bez staženého konečníku zda někde v noci v zahraničí v neznámém horském terénu najdu použitelnou zásuvku div techniky a ekonomie provozu!  Škleb
Zaznamenáno
Jaroslav Molák
*
Offline Offline




« Odpověď #14 kdy: 07.01.2017, 21:27 »

Výkon/spotřeba -  nikde se neuvádí jaký je výkon vozu. Možná jsem to přehlédl, ale el.  trakci posuzuji možná po svém, jsem trakčák. Aby se daly porovnávat různé jednotky, posoudit co je to energie tak se začalo převádět na elekrické veličiny.
Bez elektriky by nebylo možné dělat nic.
Plyn, teplo, kůň. Vše to směřuje i u automobilu k převodu a ptáme se kolik koní má ten váš automobil, nebo jaký má výkon, kolik kW? Tady teprve začíná bilance případu.
Takže odhaduji střízlivě, co jste prozradil, že ten vůz má motor s výkonem asi 60kW a ve speciální nabíječce plné nabití trvá tak 3,5 hodiny, ale doma ji přece nebudete mít. To by přece bylo hloupé. Vždyť  by jste mohl uvažovat i ekonmičtěji a počítat aspoň v budoucnu s fotovoltaikou. Zatím ekonomie pro vás moc neznamená. Vždyť nabití vozu např. v areálu parkoviště v brněnské Olympii je za babku, takže to zatím tak můžette řešit. Při nákupu.
To byl s fotovoltaikou návrh, jenom do budoucna..
Tedy doma nabíjejte jako ostatní , ale počítejte s časem dobíjení dvojnásobným.
Baterie vozu určují totiž jeho životnost, a ta zatím není velká; proodloužíte si ji.
Zaznamenáno
Stran: [1] 2 3 4 5 Nahoru Poslední příspěvky Poslat téma Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Přihlaš se uživatelským jménem, heslem a délkou sezení

Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.192 sekund, 23 dotazů.