Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  VEŘEJNÁ ZÓNA
| |-+  Témata ještě nezařazená do příslušných rubrik
| | |-+  Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Kdy bude elektromobil na našich silnicích standardní vozidlo?  (Přečteno 29407 krát)
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #54 kdy: 18.09.2016, 19:01 »

100% (palivo ) - 60 (ztráty výroby) - 20 (ztráty distribuce) - 10 (ztráty pohonu) = 10% z celkové energie vložené na začátku. Benzín 30 - 40 %. 
Jenže takhle se s procenty nepočítá.
100% (palivo) x 40% (výroba) x 80% (distribuce) x 90% (pohon) = 29%.

Z dostupných zdrojů pokusů a  zkoušek z běžného provozu vyplývá, že rekuperace přinese 10 -15 % energie a okolnosti provozu sníží využitelnost (na dojezd)  energie i více jak o polovinu. Z toho plyne, že reálná potřeba energie pro dojezd na stejnou vzdálenost  je mnohem vyšší než prostá matematická. Matematicky musím dojet, ale reálně půjdu polovinu pěšky.  Podobně výrobci automobilů zkreslují spotřebu benzínu a uvádějí  přepočtené laboratorní údaje, přičemž spotřeba  v reálném provozu je vždy o něco vyšší.
Tak jako při výpočtu spotřeby benzínu nevycházíme z marketingových "až",  ale ze skutečné spotřeby v milionech tun, tak ani při převodu na EE nemůžete tu EE navíc násobit faktorem tabulková/skutečná spotřeba.

Takže jste mne nepřesvědčil  Mrknutí
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Maroš Klein
*
Offline Offline



« Odpověď #55 kdy: 19.09.2016, 09:54 »

Štandardom zatiaľ bohužiaľ nie je ani prístup záchranárov pri nehode. Smutek

clesInSectionT ab=2" target="_blank">http://www.teraz.sk/zahranicie/nehoda-elektromobil-tesla/216398-clanok.html?mostViewedArti clesInSectionT ab=2
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří_Hrubý
Neverifikovaný uživatel @7
*******
Offline Offline



« Odpověď #56 kdy: 19.09.2016, 10:16 »

No, já čet verzi, že už byl mrtev po nárazu a proto nebyl důvod riskovat. Prý byly obavy z poškozených AKU.
Navíc uhasit Li akumulátor není úplně snadné. Pár jich už shořelo (ne že by se to benzínovým nestávalo) http://www.autoforum.cz/bleskovky/tesla-model-s-shorela-u-nabijecky-supercharger-do-mrte-foto-video/ ale ty případy budou spíš brutálním nášlehem akumulátorů.
A nedavno jsem čet nářky nějakého američana, že domácí nabíječka pro jeho Teslu žere citelně víc, než výrobce uvádí, má nižší účinost a že i díky tomu se jeho spotřeba po přepočtu na benzín pohybuje mezi 7-8 litry na 100.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
František Kabát
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #57 kdy: 19.09.2016, 11:32 »

Měli jsme v práci setkání s odborníkem z ABB. V současné době u nás uvažují u zřízení nabíjecí stanice. Současná auta jsou zařízena na rychlonabíjení (to "rychlo" je 2 hodiny na 75% kapacity). Nabíjecí stanice má špičkový příkon 60kW, který je řízen elektronikou v autě podle stavu baterie, nabíjení je konstantním napětím. Mají spousty zakázek od obchodních center a soukromých investorů, prý je to investice do budoucna. Tak uvidíme.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Maroš Klein
*
Offline Offline



« Odpověď #58 kdy: 19.09.2016, 13:08 »

Otázka témy o štandarde by vyznela asi dosť úsmevne vo švajčiarskej dedinke Zermatt.
Tam je to už dávno – pradávno  síce zvláštny štandard, ale zato absolútny.  Úsměv
http://magazin.e15.cz/cestovani/v-zermattu-zakazali-auta-i-moderni-design-241851
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Karl Centrino
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #59 kdy: 19.09.2016, 20:28 »

Jenže takhle se s procenty nepočítá.
100% (palivo) x 40% (výroba) x 80% (distribuce) x 90% (pohon) = 29%.
Tak jako při výpočtu spotřeby benzínu nevycházíme z marketingových "až",  ale ze skutečné spotřeby v milionech tun, tak ani při převodu na EE nemůžete tu EE navíc násobit faktorem tabulková/skutečná spotřeba.

Takže jste mne nepřesvědčil  Mrknutí

Ok, není úmyslem přesvědčovat, ale jen reálně uvažovat.
Ale myslím, že mám zhruba pravdu, na náhradu benzínu by bylo zapotřebí těch 20 TWh elektřiny.  Je pravdou, že odečítání procent účinnosti ze stejného základu 100 není správné, ale chtěl jsem to zjednodušit a do ztrát výroba distribuce je započítána i průměrná ztráta účinnosti nabíjecího cyklu 2O% ( 60 -90% podle baterií). Což je tedy odečtem 29 - 6 = 23.

 No, a jsme u jádra pudla (10%),   což je průměrné využití energie u reálného průměrného elektromobilu (ne SMART) a toto činí dle testů dojezdu v reálném provozu zhruba 50% z načerpané energie, která je rozdílem mezi údajem  při načerpání a údajem z palubního přístroje na konci testů. Jednoduše řečeno, reálné okolnosti snižují  deklarovaný dojezd a využití uložené energie na 50%.  A jsme opět na 10% z původních 100% vložených do elektrárny. Můžeme se přít, že je to správně 11,5%.

 Nepojednávám nic o výhodách, či nevýhodách benzín x elektřina z hlediska ekonomického, či obchodního. Pouze z hlediska reálné potřeby a využití elektrické energie.
 Údaj o spotřebě benzínu je údajem statistickým, který je použit jako množství energie, které je potřeba objektivně nahradit elektřinou, při uvažovaném stejném množství přepravy. Nelze při tom nepočítat se všemi významnými proměnnými, které do ztrát patří. A ztráty nabíjení, ukládání a reálné využití energie pro dojezd na stejnou vzdálenost nejsou marketingové ztráty, ale naprosto reálné a musí být zahrnuty.

 Jestliže reálně dojedu do poloviny vzdálenosti a spotřebuji celou zásobu elektřiny, nebo dojedu do cíle, ale musím načerpat dvojnásobek energie, jde přeci o ztráty 50%. Tedy elektromobil vykoná polovinu práce.  A čím častěji budu doplňovat (četnost nabíjení),  tím více se bude zhoršovat celková účinnost z důvodů 20% ztrát při  každém čerpání a ukládání energie. A každé nedočerpání energie na 100% kapacity rovněž zhorší celkovou účinnost právě z důvodů vyššího absolutního počtu čerpání. Proměnných by se našla ještě celá řada.
 
Při návrhu kabelu ke garáži laik jednoduše koukne na tabulkové hodnoty průřezu a  proudu a jde kupovat, odborník použije mnoho dalších proměnných a kabel nakonec vyjde jiný.
 
   Až bude nějak reálně vyřešeno skladování, nejlépe výroba elektřiny přímo v automobilu, a odstraněny tím hlavní nectnosti, tak bude  masový provoz realitou. A koupím si jej.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #60 kdy: 19.09.2016, 23:52 »

Přesně tak. Domnívat se, že jde o neschopnost je pozůstatek socialistickýc h představ o světlých zítřcích. Avšak paradoxně se sdílení výrobních prostředků, tak jak Marx kázal, blíží filozofie Průmyslu 4.0!
Tedy "sdílení" bude klíč k mnoha řešením, které si dnes nedovedeme konvenční dosavadní cestou představit.
Možná nás vývoj překvapí a auta se budou krmit pomocí nějaké power banky.

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #61 kdy: 20.09.2016, 01:08 »

No, a jsme u jádra pudla (10%),   což je průměrné využití energie u reálného průměrného elektromobilu (ne SMART) a toto činí dle testů dojezdu v reálném provozu zhruba 50% z načerpané energie...
Takže Vy tu pořád dokola tvrdíte, že provoz elektromobilu je, měřeno mechanickou prací na hřídeli motoru, dvakrát náročnější než provoz benzínového čmoudila.
Můžete to doložit, kromě svého přesvědčení, také odkazem na seriózní publikaci?
Já totiž pro takový nesmysl nevidím jediný důvod.
- Aerodynamický odpor - nová euta budou mít jistě v průměru lepší aerodynamiku než současná, průměrně 14 let stará auta.
- Valivý odpor pneumatik - ano, elektromobily budou o něco těžší, spotřebují na překonání valivého odporu o něco více energie. Odhadneme-li např.,  že překonávání valivého odporu tvoří třetinu spotřeby, a že euto bude o třetinu těžší, znamená to nárůst spotřeby o 11%.
- Zrychlování/brzdění, překonávání výškových rozdílů - zde mají zase naopak elektromobily díky rekuperačníému brzdění navrch, v zásadě to kompenzuje slabinu z předchozí odrážky. Sám jste uvedl, že se tímto získá 15% spotřeby.
- Vytápění v zimním období - to by mohlo, při využití tepelného čerpadla (klimatizace) dělat třeba 5% roční spotřeby.
Takže ve výsledku není žádný důvod pro to, aby se pro roční přepravní výkony potřeba mechanické práce motoru výrazně lišila u spalovacího motoru a u elektromotoru. Vychází to 1:1.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #62 kdy: 20.09.2016, 19:46 »

Pro vozidla, která jezdí pravidelně, ale moc toho během dne nenajezdí, by mohly být zajímavé nějaké nové technologie, které by umožnili povrch auta pokrýt něčím, co by dobíjelo vestavěnou baterii s využitím dopadajícího světla. Samozřejmě nechci nějaké panely, které by se musely při zastavení vysunout, natočit... Ani nechci něco, co by výrazně poškodilo aerodynamiku vozidla.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #63 kdy: 20.09.2016, 22:42 »

Pro vozidla, která jezdí pravidelně, ale moc toho během dne nenajezdí, by mohly být zajímavé nějaké nové technologie, které by umožnili povrch auta pokrýt něčím, co by dobíjelo vestavěnou baterii s využitím dopadajícího světla...
V našich podmínkách by energetická bilance vypadala tak, že by to baterku euta nabilo tak za rok. (2 m2,  výkon 200 W při optimálním náklonu, roční výtěžek cca 100 kWh, pořizovací cena takové fíčury 100.000 Kč  Smích ).
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #64 kdy: 25.11.2016, 17:34 »

http://www.teslafan.cz/clanky/karta-se-obraci-vsechny-velke-automobilky-nasleduji-teslu

Shodou okolností jsem v minulém týdnu připravoval jedno nabíjecí místo v garáži bytového družstva, pro Teslu X. Stačila zásuvka 5P/16A/400V .

Za mne nádherné auto  Palec vzhůru
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #65 kdy: 04.12.2016, 06:41 »

https://www.novinky.cz/auto/422540-prototyp-tahace-na-palivove-clanky-je-na-svete.html?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #66 kdy: 19.12.2016, 16:00 »

Že by posun v akumulátorech pro eauta? A navíc od chytrých hlav z malé kotliny uprostřed Evropy?

https://www.novinky.cz/ekonomika/424114-cesi-chteji-vyrabet-revolucni-baterie-pro-cely-svet-pro-budovy-i-auta.html


uvidíme  vegeeet
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Juraj Rojko
*
Offline Offline



« Odpověď #67 kdy: 19.12.2016, 16:23 »

Bylo by to fajn, ale na můj vkus je kolem toho zatím příliš mnoho marketingových řečí a málo technických parametrů. Jedny z mála konkrétních čísel jsou v přiložené tabulce. Ovšem, buď mi to dnes moc nemyslí, nebo je ta tabulka nějaká divná.




* HE3DAparametry.png (75.77 KB, 600x236 - prohlédnuto 164 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #68 kdy: 19.12.2016, 16:56 »

  
V současné době by se začínají vyrábět 3D akumulátory na bázi nanotechnologi í české firmy HE3DA pod vedením vědce Jana Procházky. Měly by představovat velký technologický skok v akumulátorech pro elektromobily a též velké zdroje UPS.

Co na to říkáte?
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #69 kdy: 19.12.2016, 17:34 »

Bylo by to fajn, ale na můj vkus je kolem toho zatím příliš mnoho marketingových řečí a málo technických parametrů. Jedny z mála konkrétních čísel jsou v přiložené tabulce. Ovšem, buď mi to dnes moc nemyslí, nebo je ta tabulka nějaká divná.
Ta tabulka je nějaká divná nejspíš proto, že to vypadá spíše na nějakou vylepšenou verzi ultracapacitor u, než na prostý elektrochemick ý akumulátorový článek. Vybíjecí proud nepřímo úměrný stupni nabití... Hned vedle té tabulky mají foto demovýrobku, na kterém je nominální napětí 3,7 V, max. nabíjení na 4,1 V a max. vybíjení do 2,0 V.
Proč se tají skutečné podrobné technické údaje výrobku, který se údajně ode dneška seriově vyrábí, se můžeme jen domýšlet.

P.S. podle té tabulky tenčí elektrody znamenají větší měrnou kapacitu a zároveň rychlejší nabíjení/vybíjení, zatímco podle textu článku by větší měrnou kapacitu měly mít tlusté elektrody. Som z toho voľaký zmätený.
P.P.S. Údajně to zainvestoval jeden Číňan 50 mil. €,  a vlastní 49%.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Juraj Rojko
*
Offline Offline



« Odpověď #70 kdy: 19.12.2016, 17:52 »

Já mám právě pocit, že hodnoty v těch sloupcích mají celkově nějak zpřeházené...

PS: Na jiném místě se píše: V současné době dosahují HE3DA baterie určené pro elektromobily následujících parametrů:

•Měrná kapacita bateriového systému 520 Wh/litr, 125 Wh/kg
•Doba nabití 70% za 15 min.,  90% za 30 min

To zase potvrzuje, že čím vyšší kapacita, tím rychlejší nabíjení vybíjení. Jen pak zase postrádám důvod proč vyrábět baterii, která má všechny parametry horší (při stejné účinnosti).



Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #71 kdy: 19.12.2016, 18:25 »

Jen pak zase postrádám důvod proč vyrábět baterii, která má všechny parametry horší (při stejné účinnosti).
On tam asi bude nějaký neuvedený parametr, třeba špičková zatižitelnost (potažmo vnitřní odpor).
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Stran: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 ### ELEKTROMOBILITA LIVE!
 Jak je to s revizemi, když se jedná o vozidla s elektromotory?
 Jaký typ motoru zvolit pro elektromobil?
 Bude součástí tohoto portálu srovnávání elektromobilů?
 Elektrický autobus jede až 250 km/h
 AMPER 2011 - Dobíjecí stanice pro elektromobily ABB
 Elektrická tříkolka Peugeot EX1 je rychlejší než roadster Tesla!
 Proč elektro-mobily/skútry nemají vícestupňovou převodovku?
 Kolik toho víte o elektromobilitě vy?
 Siemens otevřel dvě nabíjecí stanice pro elektromobily, dobití je zcela zdarma
 ABB: Elektromobily a jejich nabíjení
 LAPP Kabel konference 2011 (FRANCIE Metz) poprvé představila HELIX
 Na Electric Emotion Tour se připojí i SCHRACK
 Kde je elektropažout?
 Bezkabelové dobíjení elektromobilů
 Futuremotion: Použité baterie z elektromobilů – budoucí zdroj elektrické energie získané z obnovitelných zdrojů
 LAPP: Produkty určené pro E-mobilitu
 MSV 2011: Elektromobil VUT SUPER EL II.
 Jak by dopadlo Electric e-motion tour v zimě?
 Opožděný 70. DIGIT, který se nevešel do číselné řady
 E.ON+ Siemens+ LETIŠTĚ BRNO= veřejná dobíjecí stanice.
 Budete sledovat ve čtvrtek 10.11 ve 20:00 živé ELEKTROMOBILITY?
 AKUMULACE elektrické energie #2 Elektromobily
 Čtvrté ELEKTROMOBILITY přivítaly vítěze rallye!
 LAPP: Kabel HELIX stejně dlouhý, ale elektromobilu zabere méně místa
 SCHRACK: Přednáška o elektromobilitě Petra Jahody
 Na veletrhu AMPER 2012 bude zvolen elektromobil roku 2012
 Jak funguje elektromobil ve 20-ti stupňových mrazech?
 Jak byste vyřešili současné napájení devíti elektromobilů na D1?
 SCHRACK: Nabít elektromobil za 20 minut je možno KDEKOLIV
 FCC Public: Perspektivy elektromobility
 FCC Public: Perspektivy elektromobility na veletrhu Amper
 Testovali jsme hybridní Peugeot 508 RXH diesel
 Sleduj jedinečné záběry ELECTRIC EMOTION 2011 v nestříhaných klipech!
 Electric emotion tour II: přejezd Peugeotu iOn Praha – České Budějovice
 Dobijte si energii na své cesty
 ŽIVĚ s účastníky WAVE! (pátek 13.7. ve 20:00)
 Projekt WAVE 2012
 ELEKTROMOBILITY #5.1 WAVE 2012 a něco navíc
 Nabíjecí stanice Rittal pro elektromobily
 Změní ultrarychlé nabíječky konzervativní přístup k elektromobilitě?
 Rychlonabíjecí stanice pro elektromobily již brzo součástí běžného provozu měst
 Kdo vyhraje elektromobilní závod Tichá cesta Praha-Vrchlabí-Brno-Praha?
 SCHRACK: Evropský týden mobility 2012
 Mezinárodní závod elektromobilů Tallin – Monte Carlo 2013
 Schrack Technik se připojuje k podpoře Evropského týdne mobility 2013
 Electricmarathon St. Petersburg – Monte Carlo přes Hradec Králové
 SCHRACK: I-CHARGE Home Typ2
 ELMARK PLUS: Ondrej Novomeský o vývoji elektromobility na AMPERu 2014
 ASEP: Jaromír Marušinec a Jiří Vlk o elektromobilitě na AMPERu
 Svět Elektromobility a my v roce 2014 teď LIVE na Elektrika.TV
 Pořídili byste si elektromobil Tesla?
 V čem vás elektromobilita nikdy nepřesvědčí?
 PHXC: Nabíjecí kabel do zásuvky pro nabíjení elektromobilů
 Je provoz elektromobilu oproti konvenčnímu automobilu skutečně ekologický?
 Nastal čas přesunout elektromobilitu do oblak?
 O budoucnosti elektromobility a sdružení Elektromobily
 Test elektromobilu TESLA model S
 Elektromobilů je v ČR už 1.500
 Dobíjecí kabely pro elektromobily a mapa elektromobility
 Trend park - jediná česká autopůjčovna zaměřená pouze na elektromobily
 ABB: Nové rychlodobíjecí stanice ČEZ pro elektromobily dodá ABB
 Elektromobilem kolem světa za 80 dní
 V Brně finišovala česká etapa závodu Electric Marathon 2016
 Norsko jako světová jednička v elektromobilitě
 Už to je 5 roků s iONem elektromobilem kolem ČR! Pamatujete?
 Neutopí se baterky v elektromobilu když se projede velkou louží?
 U Humpolce je avízovaná dobíječka elektromobilů funkční!
 TESLA se nabije ve Vystrkově!
 TECOMAT: Nový sběrnicový modul podporuje nabíjení elektromobilu
 Těšíte se na montáž nabíjecích stanic pro elektromobily ?
 Jak se rozvíjí projekt EVMAPA
 TESLA Motors prakticky nejen v Česku!
 ABB Elektrotechnické výrobky získala od zákazníků v Evropě a Severní Americe tři zakázky na dodávku nejmodernějších rychlonabíjecích systémů.
 Malá série vozidel Mercedes-Benz Urban eTruck s elektrickým pohonem zahájí provoz v roce 2017
 Věříte, že bude u i nás elektromobil TESLA jednou řídit zcela za vás?
 TIP na katalog elektromobilního sortimentu SCHRACK Technik.
 Rychlonabíječky ABB pro elektrické autobusy poprvé míří do Velké Británie!
 ELEKTRO-MOBILITY #7 Elektromobilní Rallye Český Krumlov
 SCHRACK: Nabíjecí stanice pro elektromobily
 Elektrická motorka ZERO
 Co musí splňovat automechanik na opravy elektromobilů?
 Jak vyřeší v Norsku problém nabíjecích stanic elektromobilů?
 Rychlodobíjecí stanice loni dodaly téměř půl milionu kWh elektřiny
 Nejvýchodněji položené město v ČR má svoji dobíjecí stanici
 PHXC: Domácí nabíjecí stanice pro elektromobily
 Existuje uzamykatelný nabíjecí 16A. sloupek osaditelný chráničem a elektroměrem?
 V roce 2018 vypluje celoelektrická a autonomní nákladní loď
 PHOENIX Contact nabíjí super rychle!
 Firemní flotila Siemens se rozšíří o 6 elektromobilů
 Nový nabíjecí systém Mode-2 s IC-CPD je přenosná nabíjecí stanice
 Nový elektrický Jaguar I-Pace může být konkurentem Tesly
 Jak vnímáte budoucnost masivního rozvoje elektromobility?
 E-SALON poprvé v česku
 Siemens v české premiéře představuje novou rychlonabíjecí stanici 150kW
 Česká firma vyvinula domácí rychlonabíječku, auto nabije za hodinu
 ČEZ a Unipetrol pracují na desítkách rychlonabíječek
 Nová rychlonabíjecí stanice na Hlučínsku
 ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic
 Jak nabít elektromobil na 100km za 3 minuty?
 Hurtigruten představil hybridní loď Roald Amundsen
 Nové pantografy pro elektrobusy
 Česká automobilka chystá útok v podobě několika elektromobilů
 Nová teplotní čidla pro elektromobilitu
 Tesla podala nový patent, který usiluje o zvýšení bezpečnosti baterií
 Aplikační sady pro chytré EV nabíjení
 V Lovosicích byla spuštěna rychlodobíjecí stanice
 Milióntý kus elektromobilu Tesla sjel z výrobní linky
 Jak přepojím zástrčku NEMA 14-50 na pětikolík 32A (zapojena jedna fáze)?
 Dopravní podnik Praha chystá nákup elektrobusů
 Tesla obnovila výrobu i přes zákaz
 Olomouc patří mezi pět nejvyužívanějších dobíjecích stanic ČEZ
 Kam bude směřovat česká mobilita v budoucnosti
 SCHRACK rozváží své zboží po Praze elektrickou dodávkou
 Akční nabídka: Příprava podkladů nabíjecích stanic zdarma!
 Katalog Nabíjecí stanice i-CHARGE
 ABB představuje stanici umožňující oboustranné nabíjení
 LAPP vyvíjí a vyrábí nabíjecí kabely pro elektromobily více než 10 let
 Elektromobilita - Nabíjecí stanice CION od SCHRACK Technik
 ABB hlásí výrazný nárůst v počtu nabíjecích stanic v Česku
 Musím u sazby D27d nabijecí stanici blokovat stykačem HDO?
 Lze nabíjet elektromobil DC mimo klasické DC rychlonabíjecí stanice?
 Letos v Elektrice slavíme 10. let od prvního českého elektromobilního rekordu!
 #EH: Víte, kdo dostal první pokutu za rychlou jízdu elektromobilem?
 Je napájecí kabel pro nabíječku elektromobilů v areálu investora stavbou?
 O mobilním sledování a měření energie našeho elektromobilu
 Co vše potřebuji k připojení Wallboxu k hlavnímu jističi?
 Čo treba splniť pre bezpečné napájanie domu zo zásuvky na elektroaute?
 Pomůže rozšíření elektromobility stavba dobíjecích míst pro elektronáklaďáky?
 Nač pamatovat při plánování dobíjecí stanice elektromobilů?
 Je složité přinutit všechny výrobce elektromobilů k jednotnému akumulátoru?
 Kde bude za pár desítek roků v elektrotechnice užitečná autonomní doprava?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.05 sekund, 22 dotazů.