Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Jsem už výrobce, pokud osadím výrobek vidlicí?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jsem už výrobce, pokud osadím výrobek vidlicí?  (Přečteno 10706 krát)
Jaroslav Široký
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« kdy: 22.05.2015, 07:59 »

Elektrická pícka pro tavení olova LEE PRO 4 20LB 220V.
Pro výrobu střel, rybářských olůvek atd ...
Výroba USA, do Evropy se dodává bez vidlice pouze s přívodním kabelem.
Jasný, každý stát má svůj typ zásuvek.
A tak to prodává většina našich eshopů - vidlici si dodejte sami.
Pouze jeden jediný to nabízí s vidlicí a dokonce i revizní zprávou.
Stal jsem výrobce s plnou odpovědností, když jsem si vidlici pro náš typ zásuvek namontoval sám?
Zaznamenáno
IM
« Odpověď #1 kdy: 22.05.2015, 09:57 »

Stal jsem výrobce s plnou odpovědností, když jsem si vidlici pro náš typ zásuvek namontoval sám?
A komu byste měl být odpovědný, jedině sám sobě? Nepůsobíte na trhu. Kroutím očima
Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #2 kdy: 22.05.2015, 09:59 »

Co na to výrobce? Má to nějak ošetřené v návodu?
Pokud by seriozní výrobce prodával něco, kam si podle návodu mám doplnit vidlici, která mě vyhoví, měl by se k tomu stavět tak, že při správné odborné montáži vidlice zůstává pořád výrobcem spotřebiče se všemi důsledky, včetně záruky, pokud nebude prokázáno, že nějaký problém vznikl neodbornou montáží vidlice.
Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Jaroslav Široký
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #3 kdy: 22.05.2015, 10:09 »

Asi špatně formulovaná otázka z mojí strany. Zůstává mi záruka na výrobek? Má ještě prodejce nějakou odpovědnost?
Zaznamenáno
Jaroslav Široký
Neverifikovaný uživatel @1

Offline Offline



« Odpověď #4 kdy: 22.05.2015, 10:21 »

Co na to výrobce? Má to nějak ošetřené v návodu?
Pokud by seriozní výrobce prodával něco, kam si podle návodu mám doplnit vidlici, která mě vyhoví, měl by se k tomu stavět tak, že při správné odborné montáži vidlice zůstává pořád výrobcem spotřebiče se všemi důsledky, včetně záruky, pokud nebude prokázáno, že nějaký problém vznikl neodbornou montáží vidlice.
Bohužel prodejce se neobtěžoval s vytvořením návodu v češtině. V originálním eng návodu je jen obecná záruka na všechny výrobky dotyčné firmy. Na svých stánkách má :"Our 220V melting pots do not ship with a plug on the electric cord. Every country has a unique plug, so you will be responsible for purchasing and attaching a plug." Takže pokud správně překládám tak odpovědnost má kupující...
Zaznamenáno
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #5 kdy: 22.05.2015, 11:55 »

1.   je prodejce povinen dodat produkt s českým návodem, který by měl být 1:1 s originálem, jinak může jít i o klamání spotřebitele, případně porušení předmětného zákona.
2.   odpovědnost máte pouze v rozsahu používání dle přiloženého návodu. To se samozřejmě týká i dodatečné montáže vidlice k výrobku

Kontaktujte prodejce s tím, ať doplní návod, nebo pošle stanovisko výrobce, k této dodatečné montáži. Ne že by se tato montáž normálně neprováděla, ale pokud chcete být krytý, nic jiného vám asi nezbývá.
Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Jiří Novotný- Stryker
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline




« Odpověď #6 kdy: 22.05.2015, 14:11 »

Kontaktujte prodejce s tím, ať doplní návod, nebo pošle stanovisko výrobce, k této dodatečné montáži. Ne že by se tato montáž normálně neprováděla, ale pokud chcete být krytý, nic jiného vám asi nezbývá.


Případně informujte ČOI.
Jak jde o elektriku, tak myslím, že by vlčáci vystartovali.  Mrknutí
Zaznamenáno
Milan Hudec
*
Offline Offline



« Odpověď #7 kdy: 22.05.2015, 15:26 »

Pokud jsem laik, koupím redukci, elektrikář si vidlici po úvaze nad rizikem ze ztráty záruky může vyměnit, nijakou vědu v tom nevidím, zařízeních s nepasujícími vidlicemi bude v globalizovaném prostoru přibývat.
Zaznamenáno
Jiří Novotný- Stryker
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline




« Odpověď #8 kdy: 22.05.2015, 19:39 »

Pokud jsem laik, koupím redukci, elektrikář si vidlici po úvaze nad rizikem ze ztráty záruky může vyměnit, nijakou vědu v tom nevidím, zařízeních s nepasujícími vidlicemi bude v globalizovaném prostoru přibývat.

A právě proto se prodávají originál redukce (opět výrobky s "CE"). V žádném případě nikomu nedoporučuji jakkoli upravovat výrobky, byť v dobré víře.
Zaznamenáno
Jaroslav Hasala
OSVČ
*
Offline Offline


Znojmo (JM)


WWW
« Odpověď #9 kdy: 22.05.2015, 19:59 »

Pokud se výrobek prodává bez vidlice, nemůže být (odborná) montáž vidlice považována za zásah do výrobku a nemůže ani z tohoto důvodu být nijak omezována záruka.

Podobná situace je například u sporáků nebo varných desek, ty je obvykle nutné také nějakým způsobem připojit a na záruku to nemá vliv.
Zaznamenáno

elektromontážn í firma, revizní technik E2/A
specializace : domovní a bytové instalace, průmyslové instalace, hromosvody.
tel. : 603 355 919
email : jarda@hasala.cz
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #10 kdy: 22.05.2015, 20:31 »

Podobná situace je například u sporáků nebo varných desek, ty je obvykle nutné také nějakým způsobem připojit a na záruku to nemá vliv.

Ano, ale tam to bývá většinou ošetřeno přímo v návodu, nebo záručním listě.
Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Fuk Tomáš
*
Offline Offline




« Odpověď #11 kdy: 22.05.2015, 23:56 »

... Our 220V melting pots do not ship with a plug on the electric cord. Every country has a unique plug, so you will be responsible for purchasing and attaching a plug...
Solidní výrobce u zařízení určeného k připojení do zásuvky namontuje flexošňůru s vidlicí podle země určení (i Číňani se to už naučili),  patlal se vymlouvá.
Zaznamenáno

Když vím, rád poradím: fyzika, elektronika, IT, ale i obchod a právo. Když nevím, ptám se anebo držím ústa.

Jen ten, kdo něčemu stoprocentně rozumí, to dokáže vysvětlit tak, aby tomu nikdo jiný nerozuměl. (Murphy)
Jiří Novotný- Stryker
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline




« Odpověď #12 kdy: 23.05.2015, 17:42 »

Ano, ale tam to bývá většinou ošetřeno přímo v návodu, nebo záručním listě.

Přesně tak, vždy je třeba se striktně řídit pokyny výrobce, jinak je možno vše ostatní kvalifikovat, jako neoprávněný zásah a tudíž neuznat reklamaci.
Apriori není nic špátného na tom, že chybí koncovka, ale, musí být vše uvedeno v návodu.
Zaznamenáno
Jan Franěk
Český elektrikář - živnostník
*
Offline Offline



váš elektrikář a revizní technik


« Odpověď #13 kdy: 24.05.2015, 19:19 »

Jen pro představu

a celá zpráva zde - http://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=6&ved=0CEEQFjAF&url=http%3A%2F%2Fwww.coi.cz%2Fuserdata%2Ffiles%2Ftiskove-zpravy%2F2014%2F140122-tz-elektrospotrebice-2013.doc&ei=PQhiVcvkMoT4yQOcn4HIDA&usg=AFQjCNHsKszl7xuNfLHyATGARj33Cei3bg&sig2=R8sLZKo_p1-mqvwryxH_iA&bvm=bv.93990622,d.bGQ


* coi 2013.PNG (58.09 KB, 492x665 - prohlédnuto 421 krát.)
Zaznamenáno

Kamerové a bezpečnostní systémy, od návrhu po realizaci.
Systémové a MaR instalace, od návrhu po realizaci.
Revize el. a hromosvodů do 1000V
Topné kabely k vytápění i ochraně majetku.

www.fraja.cz ,  revize@fraja.cz ,  tel: 728171585
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (1)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.045 sekund, 23 dotazů.