Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  Pracovní zóna
| |-+  -B- 30 denní zóna dostupných diskusí
| | |-+  Nemate informacie o motore 4B 284-02 H z produkcie ČKD?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: [1] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Nemate informacie o motore 4B 284-02 H z produkcie ČKD?  (Přečteno 5195 krát)
Šipeky Michal
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« kdy: 30.12.2014, 09:57 »

Prosím vás, nemáte podrobnejšie informácie o motore 4B 284-02 H z produkcie ČKD? Zaujímalo by ma nejaké pozadie vývoja, konštrukčné informácie, prípadne zaujímavosti o tomto (na internete) nie veľmi popísanom veľkom motore. Zatiaľ som zistil iba to, že je to synchrónny elektromotor na vysoké napätie a podľa malého množstva informácií na internete je to asi veľká špecialita. Informácie hľadám zo zvedavosti, nepotrebujem to na nič špeciálneho - preto si myslím, že dotaz do tejto témy aj pasuje.
Zaznamenáno
Šipeky Michal
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #1 kdy: 07.01.2015, 16:34 »

Zatiaľ viem aspoň toľko, že je to synchrónny elektromotor o výkone 25000 kW. Napätie asi (?) 10,5 kV - túto informáciu som našiel iba ako poznámku.
Zaznamenáno
Robert_Palm
dobrý projekt má budoucnost
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #2 kdy: 08.01.2015, 16:40 »

dnešní vlastník Howden CKD Compressors

palm
Zaznamenáno

projektant elektrických zařízení, AI TZS, člen ČENES,
Robert_Palm
dobrý projekt má budoucnost
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #3 kdy: 11.01.2015, 08:33 »

Pokud budete mít informace o motoru, seznamte nás.
Zaznamenáno

projektant elektrických zařízení, AI TZS, člen ČENES,
Robert_Palm
dobrý projekt má budoucnost
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #4 kdy: 13.01.2015, 05:22 »

Nějaké nové informace o velkém motoru ?
Zaznamenáno

projektant elektrických zařízení, AI TZS, člen ČENES,
Šipeky Michal
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #5 kdy: 22.01.2015, 15:03 »

Oslovil som obchodné oddelenie spol. HOWDEN. Týmto ďakujem "Robert_Palm" za nasmerovanie na výrobcu.

Prišla aj odpoveď.
Značení motoru bylo podle původního značení 4B 284-02H, podle nového 4T284-02H.
B znamená "synchronní motor" a T znamená synchronní motor s regulací otáček.

Základní údaje:

Provedení nevýbušného motoru je:
Tvar IM 7213
Krytí IP 44
Chlazení ICW 37A71 (nepřímé chlazení stoje vodou).
Provedení z hlediska nebezpečí výbuchu je větraný závěr, klasifikace Exp IIB T4/Ex 6 - provětrávaný motor se statickým přetlakem do atmosféry s nebezpečím výbuchu hořlavých plynů a par v teplotní třídě T4.
Mazání: tlakový oběh oleje.
Zaznamenáno
Šipeky Michal
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #6 kdy: 22.01.2015, 15:06 »

Parametry:
25000 kW,
napětí 2x10000 V,
frekvence 43,3 Hz - 61,6 Hz, 
proud statoru (efektivní hodnota) 2x 950 Aef,
otáčky 2600-3700 (max. 3900) 1/min,
jmenovitý točivý moment na hřídeli 64,5 kNm,
cos fi= 0,85,
jmenovitá účinnost 96,3%.

Jedná se o motor se 2 systémy vinutí navzájem elektricky posunutými o 30°el.
Napájení z tyristorového usměrňovače.
Buzení 219V, 420 A.
Délka motoru 7215 mm, šířka 3965 mm, výška 4100 mm
Maximální teplota okolního vzduchu je +45°C.
Hmotnost motoru 82000 kg

Za poskytnutie údajov ďakujem pánovi Martinovi Plachému z Howden ČKD Compressors s.r.o.
Myslím, že sa dá povedať, že je to Pán motor.
Zaznamenáno
Robert_Palm
dobrý projekt má budoucnost
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #7 kdy: 22.01.2015, 15:33 »

Také děkuji za informace. Když motor, tak pořádný.
Zaznamenáno

projektant elektrických zařízení, AI TZS, člen ČENES,
Jirka Š. Svejkovský
*
Offline Offline



Chomutov, projekty, revize E1A, E1B, E1-C5


WWW
« Odpověď #8 kdy: 22.01.2015, 16:01 »

To pohání šroub dieselelektric ké ponorky?
Zaznamenáno

Projektant (strojní zařízení/energetika/TZ budov),  revizní technik E1A, E1B, E1-C5
Šipeky Michal
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #9 kdy: 22.01.2015, 17:03 »

Poháňa kompresor tranzitného plynovodu. Dnes sa už tieto motory nepoužívajú. V minulosti sa používali jednak pre nižšiu cenu el. energie a aj pre to, lebo v istých časoch potreboval prevádzkovateľ distribučnej sústavy mariť prebytok el. energie. Marenie prebytočnej el. energie sa robilo týmito motormi a zároveň sa nimi "tlačil" plyn.
Zaznamenáno
Robert_Palm
dobrý projekt má budoucnost
*
Offline Offline




WWW
« Odpověď #10 kdy: 24.01.2015, 07:55 »

Máte informace o tom po kolika kilometrech se osazovaly? Předpokládám že šlo o ropovod Družba? Nevyráběly si elektrickou energii z ropovodu?
Zaznamenáno

projektant elektrických zařízení, AI TZS, člen ČENES,
Šipeky Michal
Neverifikovaný uživatel @2
*
Offline Offline



« Odpověď #11 kdy: 24.01.2015, 23:52 »

Išlo o tranzitný plynovod - ako už píšem vyššie.  Úsměv

Použité boli na niektorých kompresorových staniciach. 
Zaznamenáno
Stran: [1] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.057 sekund, 22 dotazů.