Domů Nápověda Vyhledávání Přihlásit Registrovat
Novinky:               PROSÍME VŠECHNY UŽIVATELE, PŘED POUŽITÍM DISKUSÍ ČTĚTE MÍSTNÍ PRAVIDLA! ZDE ...!


+  Diskuse Elektrika.cz
|-+  HYBRIDNÍ zóna
| |-+  Oblast definic pojmů
| | |-+  Jak se napájí elektrický motor vlaku?
0 uživatelů a 1 Host prohlíží toto téma. « předchozí další »
Stran: 1 [2] Dolů Poslední příspěvky Tisk

Upozornění!
Odpovědi na témata nejsou právně závazné!
Na elektrickém zařízení smí pracovat pouze osoba s příslušnou kvalifikací dle nařízení vlády 194/2022 Sb. Podrobnosti zde!

Autor Téma: Jak se napájí elektrický motor vlaku?  (Přečteno 43625 krát)
Michal Šenkýř
*
Offline Offline




« Odpověď #18 kdy: 11.03.2014, 19:12 »

Bydlím u Skalice nad Svitavou (kousek od Boskovic),  jinak je to mezi Boskovicemi a Blanskem. Kdo pořád ještě netuší tak 30 km severně od Brna nebo google earth Úsměv
Tý voe (pardon) Já bydlím přímo ve Skalici, tak se ozvěte na mail a jak budu doma, mohu objasnit zoči voči. Mezi Boskovicemi a Blanskem, blízko Skalice, je Daglas, Maďary nebo Lhota??
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Drážní energetika, vedení vn.
Miroš Jan
OSVČ - živnostník
*
Offline Offline



telefon +420 604791991


« Odpověď #19 kdy: 11.03.2014, 19:51 »

U DC trakce, jsou měnírny, cca 30km od sebe. Úsměv
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

elektromontér, RT E2/A, strojní zařízení,průmyslové instalace
Vít Rotrekl
*
Offline Offline



« Odpověď #20 kdy: 12.03.2014, 00:00 »

Děkuji za odpovědi, už je mi to jasné.

Bydlím u Skalice nad Svitavou (kousek od Boskovic),  jinak je to mezi Boskovicemi a Blanskem. Kdo pořád ještě netuší tak 30 km severně od Brna nebo google earth Úsměv

Pošlete vzkaz v láhvi v Bílovicích ho vylovím:) No takže na ty taurusy se můžete v klidu ve Skalici podívat. Pendolina už nám odtud bohužel převeleli jinam.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Mírně pokročilý RT Úsměv
Hynek Havliš
*
Offline Offline



Automatizace


« Odpověď #21 kdy: 12.03.2014, 12:25 »

Já přidám jeden obrázek jen tak pro zajímavost (z Eisenbahn Magazin, listopad 1983). Třífázová lokomotiva AEG - to se dneska už moc nevidí (tedy přesněji řečeno, lokomotiva s třífázovým napájenm). Podobné tehdy stavěl např. Siemens. A jezdilo to celkem slušně.
 Úsměv


* aeg.jpg (78.99 KB, 640x375 - prohlédnuto 588 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Martin Novák
*
Offline Offline




« Odpověď #22 kdy: 12.03.2014, 14:43 »

Kdyz uz jsme u tech kuriozit: Co takhle parni lokomotiva na elektrinu??



* ______swisselec5a.jpg (29.98 KB, 373x347 - prohlédnuto 557 krát.)
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Hynek Havliš
*
Offline Offline



Automatizace


« Odpověď #23 kdy: 12.03.2014, 15:34 »

Teda. Parní lokomotivu s elektrickým topením jsem ještě neviděl...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Ižák Ctibor
*
Offline Offline




« Odpověď #24 kdy: 12.03.2014, 17:23 »

Tá troj-fázová  sústava je veľmi zaujímavá. Kde sa dá s tým stretnúť? Bola vôbec použitá niekde na slovensku, alebo v Čechách? Priznám sa, že také niečo počujem prvý krát.  Šok Super! ??
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Najkrajší pocit je hrejivý pocit pri srdci z dobre vykonanej práce.
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #25 kdy: 12.03.2014, 19:59 »

Teda. Parní lokomotivu s elektrickým topením jsem ještě neviděl...
A už jste viděli parní lokomotivu bez kotle, bez elektrického "ohřevu"...?
Fotku možná někde mám.

V Železné Rudě v muzeu na německé straně je taková lokomotiva, jezdila v lihovaru, měla jen kotel na natlakovanou páru, když páry bylo málo, jela si ji doplnit mimo areál lihovaru...
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Michal Lužný
Neverifikovaný uživatel @4
***
Offline Offline



« Odpověď #26 kdy: 12.03.2014, 20:12 »

A už jste viděli parní lokomotivu bez kotle, bez elektrického "ohřevu"...?
Fotku možná někde mám.

V Železné Rudě v muzeu na německé straně je taková lokomotiva, jezdila v lihovaru, měla jen kotel na natlakovanou páru, když páry bylo málo, jela si ji doplnit mimo areál lihovaru...
Jojo, to jsou bezohňové (akumulační) páry. Používaly se tam, kde hrozil výbuch nebo požár od topeniště. Bývaly k vidění v ústecké Setuze, ale co jsem z Ústí pryč, nemám ponětí, zda ještě slouží. Dá se najít i video (odkaz bez mezer): h t t p:// tiny url . com/mageq5v
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Hynek Havliš
*
Offline Offline



Automatizace


« Odpověď #27 kdy: 13.03.2014, 07:58 »

Tá troj-fázová  sústava je veľmi zaujímavá. Kde sa dá s tým stretnúť? Bola vôbec použitá niekde na slovensku, alebo v Čechách? Priznám sa, že také niečo počujem prvý krát.  Šok Super! ?

Je to už dost z historie a já jsem o tom jen malinko četl, ale jezdilo to v Německu začátkem 20. století např. v okolí Berlína. Asi to pak skončilo ve slepé uličce.

A o akumulační parní lokomotivě taky slyším poprvé.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Václav Třetí
*
Offline Offline



« Odpověď #28 kdy: 13.03.2014, 10:09 »

Ten třífázový systém zřejmě "dojel" na problémy se třemi trolejemi a třemi sběrači.  Někdy ve své době geniální nápady zemřou na maličkostech.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Václav 3

Stejně jako u kol. Jiřího Schwarze jsou příspěvky psané kurzivou myšleny ironicky.

Řidič tvrdej život má... ,  stejně tak vesnickej elektrikář
Martin H.
Neverifikovaný uživatel @6
******
Offline Offline



« Odpověď #29 kdy: 13.03.2014, 12:50 »

Ten třífázový systém zřejmě "dojel" na problémy se třemi trolejemi a třemi sběrači.  Někdy ve své době geniální nápady zemřou na maličkostech.

Nad každou koľajovou vyhýbkou by musela byť trolejová. Vážna komplikácia podľa môjho názoru.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno
Jiří Schwarz
*
Offline Offline




« Odpověď #30 kdy: 14.03.2014, 09:13 »

Možná by šlo nějak vyhýbku "přeskočit",  aby se to nad ní nemuselo složitě řešit...
Např. takový trolejbus může mít baterii nebo malý spalovací motor, aby dokázal při nějaké poruše opustit křižovatku nebo jiné místo, kde by zásadně svojí přítomností zkomplikoval provoz...
Když se začalo mluvit o možné elektrifikaci trati Plzeň - Domažlice, jako překážka se jevil trolejbus na křížení výpadovky na Domažlice se žel. tratí. A stačilo se porozhlédnout po světě. Kdyby to bylo třena realizovat, řešení existuje, údajně pochází z Japonska, trolejbus stahne sběrač, přejede přes koleje pomocí nezávislého pohonu a  automatika za přejezdem navede sběrač zpět na trolejové vedení.
Před přejezdem jsou kontrolní prvky, které trolejbus zastaví, pokud by pokračoval s nestaženým sběračem.

Jestli v jisté době bylo výhodné mít 3f přívod pro 3f motor ve vozidle, dnes je to díky technice a především výkonové elektronice úplně jinak. Dnes není problém, aby lokomotiva měla v podvozku motor podobné konstrukce jako 3f asynchronní motor s kotvou nakrátko a nějaký řídící obvod se staral o to, aby se z jednoho napájecího přívodu o nějakém napětí do motoru pouštělo různé napětí o různé frekvenci a klidně i "více fází".
A když se motor odpojí od zdroje a připojí na odpory, začne brzdit. A nebo se dá energie motoru přetransformov at na takové napětí, které se dá vracet do troleje (rekuperace).
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

Jako tvrdá Chodská palice nemám rád přísloví o tom, že moudřejší ustoupí. Když moudřejší ustoupí, hlupák si prosadí nesmysl!
Příspěvky psané kurzívou berte s velkou rezervou a nadhledem :-)
Miroslav Revús
RTEZ E1 A, B
*
Offline Offline




« Odpověď #31 kdy: 14.03.2014, 20:55 »

Jojo, to jsou bezohňové (akumulační) páry. Používaly se tam, kde hrozil výbuch nebo požár od topeniště. Bývaly k vidění v ústecké Setuze, ale co jsem z Ústí pryč, nemám ponětí, zda ještě slouží. Dá se najít i video (odkaz bez mezer): h t t p:// tiny url . com/mageq5v

Ešte v 60-tych rokoch sme ju mali v Teplárni. Vozila vagóny s uhlím z vlečky na vysýpacie stanovisko na skládke uhlia.
Pravidla diskusí   Nahlásit moderátorovi   Stěžovat si na moderátora   Zaznamenáno

You don´t have to be old to be wise. (Judas Priest)
But I am :-)
Stran: 1 [2] Nahoru Poslední příspěvky Tisk 
« předchozí další »
SLEDUJTE PODOBNÁ TÉMATA ZDE!

Příbuzné diskuse a články z Elektrika.cz

 Jak vyřešit spouštění asynchronního motoru 5kW?
 Akú literatúru k malým elektromotorom?
 Nevíte o výrobci motoru cca 250W, 4-pól pro 250-300°C?
 Poraďte mi prosím nějaké odkazy na pohony a motory?
 Jaký bude výkon na hřídeli, pokud budu provozovat 3f motor na jedné fázi?
 Je spotřeba závislá na zatěžování motoru nebo je úměrná výkonu?
 Kde by som mohol najst nieco o linearnych synchronnych motoroch?
 Označovanie elektromotorov D/Y-380V/220V a D/Y-400/690V
 Jak jsou chráněny motory-vibrátory pro zvibrování betonu?
 Jak vypočtu parametry rotoru synchr. generátoru, pro jeho amatérskou výrobu?
 Proč po odpojení budicího vinutí dojde k přetočení derivačního motoru?
 Mohl by mi někdo objasnit pracovní teploty motorů a kde ji správně změřit?
 Je údaj na štítku motoru YD 460/230V správný?
 Existují elektromotory s poměrem 1kW/1kg?
 Čím se liší elektromagnetický a hnací moment u asynchronních motorů?
 Vzpomenete si k čemu používáme komutační póly a vinutí?
 Jak poznám správný počet závitů na transformátoru?
 Co se děje v 3f motoru po výpadku jedné fáze?
 Vadí třífázovému asynchronímu motoru nucený běh naprázdno?
 ENIKA: Senzor hladiny s krokovým motorem
 Podle kterých parametrů vybrat motor čerpadla?
 KNIHA: Zvyšování spolehlivosti asynchronních elektromotorů včetně poháněných strojů
 Jak spočítat brzdící moment asynchronního stroje?
 Setkali ste se už s reluktančním motorem?
 Existuje 3 fázový asynchronní generátor?
 Koho dnes mohou zajímá informace o asynchronních motorech?
 Pomůže někdo s identifikací motoru?
 Jak se rozbiha jednofazovy motor?
 Na jakých parametrech závisí záběrný moment asynchronního motoru?
 Otáčel by se asychronní motor s nemagnetickým obvodem?
 Nieje nejaký vzorec ako vypočítať silu alebo krútiaci moment motorov?
 Jak určit otáčky motoru bez výrobního štítku?
 Jak pracuje asynchronní motor myčky nádobí?
 Opravdu jsou různé tvrdosti sběracích kartáčků("uhlíků) u komut. motorů?
 POZVÁNKA: 22. ledna ŽIVĚ o motorech s Lubomírem Kastnerem
 K čemu slouží tento typ příruby u motoru?
 Trojfázový derivační komutátorový motor napájený do rotoru
 Co v mixéru udává směr otáčení rotoru?
 Co si mohu dovolit k asynchronnímu motoru?
 Udávají se u motorů charakteristiky proud/čas?
 EATON: Ochrana motorů s vysokou účinností: Eaton je „IE3 ready“
 Ako pracuje reluktančný motor?
 Může DC motor fungovat bez komutátoru?
 Jaký je rozdíl mezi elektromotorem a dynamem?
 Aké mám možnosti pri náhrade EC motorov rekuperačnej jednotky za iný typ?
 Co je to za motor MEZ Brno ESS 564 E P1?
 Je pro ohýbačku 6mm drátu vhodný krokový motor?
 #EH: Elektrické motory pohledem roku 1950
 Nová řada indukčních motorů SM
 Proč jsou otáčky rotoru u asynchronního motoru nižší?
 UNIVERZÁLNĚ: Co je to za motor?
 Jak vybrat pneumatický motor určený k náhradě elektromotoru?
 Jakou náhradu zvolit za motor MEZ Mohelnice 2,2kW 2880 ot typ 4AP90l-2?
 LIVE EATON: Ochrana a řízení motorů
 Dáte tip na motor 0.18kW, 1500ot, IP55, EX z1, 12-24V?
 Jak vysvětlit údaj 690V na štítku motoru?
 Může se elektrický mlýn točit nadzvukovou rychlostí?
 Jak definovat asynchronní stroj?
 Setkáváte se s motory ATAS často?
 Jak vysvětlit princip seriového stroje?
 Kdo to byl "náš slovanský vědátor v Americe dlící ... rodem Charvát"?
 Jak se kdysi u stroje zkoušel kollektor?
 Proč se u ručního nářadí nepoužívá brushless?
 Co víš o synchronním motoru?
 Aký výrobca elektromotorov (IE1/IE2, 7.5kW) má dobrý pomer cena/kvalita?
 Jak může změna směru proudu ovlivnit směr chodu stejnosměrného motoru?
 Kolik magnetických obvodů má čtyřpólový ss stroj?
 Proč má DC motor příliš nízký odběr proudu?

Příbuzné diskuse a články z Kutil.elektrika.cz

Aktuální slova (2)



Poháněno MySQL Poháněno PHP Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006, Simple Machines Validní XHTML 1.0! Validní CSS!
+420 910 100 100
Stránka vytvořena za 0.076 sekund, 23 dotazů.